"rally stänklapp" göra/köpa/vart?

SebastianAssgard
22 december 2010 · 11 Inlägg

Drog på nya förra helgen och de är hela än, kanske fick dåliga ex vad vet jag. Har inte kört alls hårt med bilen.

astrakalle VVS-Montör
23 december 2010 · 231 Inlägg

horsekiller skrev:
Säger bara en sak. IKEA:S skärbrädor 50 kr för 4 st. Perfekt som stänklapp smile

haha stört skön kommentar :9 jaja annars kolla fyndhörnan :9

Stolt Pappa till sonen Lias och dottern Melicia!! :9
Life`s a bitch then you die! So fuck the world and take a ride! :9
beemern .......
23 december 2010 · 2 655 Inlägg

på de flesta lastbilsverkstäder me butik säljer stänklappar som finns i blått, vitt, gult, rött och svart, kostar 100kr styck och räcker till 2 hjul då dom är jätte breda och går att skära i 2. typ 4-5mm tjocka. går dom sönder så är de ni som är kass på att montera tongue

putte-740
24 december 2010 · 148 Inlägg

kasnke har nå me färgerna o göra? tongue va har ni för färg på era?

Är en Volvotokig pöjk som inte drar mig för att skruva, älskar att köra bil, alltid skoj me lite lätt härj oxå =D
Stoner_fuzz Bitter optimist.
29 december 2010 · 1 561 Inlägg

Jag hade velat se bilder på Drälla monterat. jag har köpt röda idag (fanns bara röd och babyblå kvar). Däremot märkte jag när jag packade upp dom att 1 är solid röd medans den andra är lite genomskinlig, rätt störigt men och andra sidan skit samma!.

Lägg upp bilder!

Volkswagen Golf GLI "1.8 8v GTi" (1986)
Citroën 2CV "deux chevaux" (1972)
Navkapsel
29 december 2010 · 4 637 Inlägg

Såg att även svarta Drälla fanns nu. Vet inte om jag sett det tidigare.

Stoner_fuzz Bitter optimist.
29 december 2010 · 1 561 Inlägg

EmilHammarlund skrev:
Såg att även svarta Drälla fanns nu. Vet inte om jag sett det tidigare.

Det var samma med dom som jag skrev ovanför. Såg de svarta i visningsex. 2-pack där ett är svart och ett halvdaskigt halvgenomskinligt.

Citroën 2CV "deux chevaux" (1972)
Volkswagen Golf GLI "1.8 8v GTi" (1986)
SoL Eigenbrötler
29 december 2010 · 1 237 Inlägg

jag har skrivit på sidan 2 i tråden samt lagt uppp bild, men här har ni en kopia på det inlägget om det är för jobbigt att gå till sidan 2.


---------------------------------------------------------------------------
Värt att tänka på är:

Att i de 2pack jag köpte så var det som jag sade tidigare, en ljus och en mörk skärbräda, så jag köpte 4 uppsättningar (8st) (100:-) och använde bara de mörka.

mina i bak sitter lite "stukat" bakåt för att det ska se ut som jag kör jättejättefort big_smile
Det är VWs original hållare som gör denna stukning, och alltså inte plasten,
plasten är följsam och smidig

man ser lite av dem här:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/6415/979258_o3wwuq.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/6415/957576_roj1a2.jpg

Opel Rekord Coupé "Sopel" (1968)
Edvin
11 januari 2011 · 45 Inlägg

väcker upp tråden lite igen tongue

funderar på att köpa dessa ikealappar ni snacket om men hur monterar ni dom? bara skruva i plåten eller?
har tappat ena stänkskyddet på vinterbilen (nyligen införskaffad 360 cool) pga rost dvs det finns inte mycket kvar av fästerna för stänkskyddet hmm

SoL Eigenbrötler
11 januari 2011 · 1 237 Inlägg

Edvin skrev:
väcker upp tråden lite igen tongue

funderar på att köpa dessa ikealappar ni snacket om men hur monterar ni dom? bara skruva i plåten eller?
har tappat ena stänkskyddet på vinterbilen (nyligen införskaffad 360 cool) pga rost dvs det finns inte mycket kvar av fästerna för stänkskyddet hmm

jag skulle ta en självborrande plåtskruv samt en stor bricka med litet hål i.

http://www.biltema.se/ProductImages/19/medium/19-806_m.jpg

http://www.biltema.se/ProductImages/87/medium/87-0085_m.jpg

Opel Rekord Coupé "Sopel" (1968)
putte-740
12 januari 2011 · 148 Inlägg

det är nog det absolut lättaste eller popnit me pricka..

Är en Volvotokig pöjk som inte drar mig för att skruva, älskar att köra bil, alltid skoj me lite lätt härj oxå =D
Edvin
12 januari 2011 · 45 Inlägg

hmm ok
nu är den ju förståss redan lite rostig här och där, men skruvar man direkt i plåten så börjar det väl rosta där också ganska snart, eller slänger man på ett lager rostskydd i hålet?

Crippa
26 mars 2012 · 11 Inlägg

Bra tips! Vet inte om jag skulle satsa på det till en nyare bil. Köpte nyss till tjejens evo 8a på mudflaps.se
Dem är ju modellanpassade så passformen blir ju svinbra! Dock lite dyrare än ikeas skärbrädor kanske hehe

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang