Sportsystem Volvo 850, tips behövs

bonn-raggare
10 februari 2007 · 66 Inlägg

Tänkte kolla vad man ska ha för system på min 850 för att få ett riktigt rått ljud (utan Turbo).
OcH var det är billigast att köpa det?

VOLVO for life
Lincoln Trucker
10 februari 2007 · 234 Inlägg

Köp ett på www.jt-tuning.se dom är billiga.

SMART ARAB...läs det baklänges, det ligger något i det
mianto
10 februari 2007 · 191 Inlägg

byt ut original ljuddämpare mot en simons från micro, enda som behövs för ljudets skull, slipper du pynta flera tusen, en dämpare kostar väl 3-400:-

Så får du samma resultat.

mianto
10 februari 2007 · 191 Inlägg

Lincoln skrev:
Köp ett på www.jt-tuning.se dom är billiga.

Ja, undra varför, rostar ju bort på 2 år.

alfredsson
10 februari 2007 · 231 Inlägg
Hoffmeister2
15 februari 2007 · 467 Inlägg

mianto skrev:
byt ut original ljuddämpare mot en simons från micro, enda som behövs för ljudets skull, slipper du pynta flera tusen, en dämpare kostar väl 3-400:-

Så får du samma resultat.

Är d sant?

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
Dialbo
16 februari 2007 · 124 Inlägg

vart kostar en dämpare 3-400kr??

mianto skrev:
byt ut original ljuddämpare mot en simons från micro, enda som behövs för ljudets skull, slipper du pynta flera tusen, en dämpare kostar väl 3-400:-

Så får du samma resultat.

JW
16 februari 2007 · 281 Inlägg

TJENARE!!

Jag bytte på min 850 för någon månad sen... jag köpte 2,5 tums simons... och sen valde jag bort ljudämparen längst bak och köpte en japsdämpare att ha där istället..

Orginal så sitter det ju bara EN stor ljuddämpare och den rekommenderar jag dig inte att byta ut mot en för 400 spänn??


Min bil låter nästan helt orginal om man kör lungt, men när man är emellan 2000 och 3000 varv så börjar det låta det riktigt gött.. Inte som en bonnabil utan som en riktig räcerbil smile

mvh Jonas

Senast redigerat av JW (16 februari 2007)

Dialbo
16 februari 2007 · 124 Inlägg

Så du har originaldämparen, 2,5 tum rör och en jappsdämpare i slutet?

JW skrev:
TJENARE!!

Jag bytte på min 850 för någon månad sen... jag köpte 2,5 tums simons... och sen valde jag bort ljudämparen längst bak och köpte en japsdämpare att ha där istället..

Orginal så sitter det ju bara EN stor ljuddämpare och den rekommenderar jag dig inte att byta ut mot en för 400 spänn??


Min bil låter nästan helt orginal om man kör lungt, men när man är emellan 2000 och 3000 varv så börjar det låta det riktigt gött.. Inte som en bonnabil utan som en riktig räcerbil smile

mvh Jonas

JW
21 februari 2007 · 281 Inlägg

Nej simons sportavgasystem från katalysatorn.... men bara en ljuddämpare från simons, är två egentligen....

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang