Vi har bestämt oss för att skaffa ekonomiplåt. Ett snabbt telefonsamtal till Dalhems gav inget napp (har hemma igen om ett par veckor) – så då bestämmer vi oss att köra på den ”seriösa” linjen och tar kontakt med Wolfparts, som lovat att skicka bitar omgående

. Det är samma pris för bakre tredjedelen hos "Woffe" som
hela biten på Dalhems – men kvaliteten skiljer också, och dessutom behöver vi bara bakersta biten så det andra hade ändå hamnat i skrotlådan

Under tiden plockar vi ut lite VW-prylar i solen:
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/907052.jpg]()
Plockade upp växellåda och drivaxlar på ett par gamla snickarbockar
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/907053.jpg]()
För att kunna köra med de längre drivaxlarna och samtidigt kunna ha fembultsfälgar har vi skaffat baktrummor från tidiga Typ 3

![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/907054.jpg]()
Men vad vi inte tänkte på är att bromsköldarna inte passar till dessa trummor

…
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/907055.jpg]()
… eftersom diametern på Typ1-trummor är …
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/907056.jpg]()
… ca 20mm mindre än på Typ3

!
Nu får vi tänka till här

…
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/907057.jpg]()
När vi skurit upp damasken kan man ju verkligen fråga sig om det är fett eller olja i växellådan?! Det
borde vara olja, det är jag bergis på

![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/907058.jpg]()
Packar ner allt bakvagnsrelaterat i en plastback (skruv och annat småpill i en nätpåse) för riktigt seriös tvättning på Andreas arbetsplats.
Plockar sedan fram POR15 och …
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/907059.jpg]()
… ger växellåda och drivaxlar en uppfräschning i svart och silver
Fortsättning följer…