Plåtarbetet fortsätter:
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/907137.jpg]()
Karossen tippas över på andra sidan…
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/907138.jpg]()
Samma procedur som på högersidan, med den skillnaden att här verkar plåten inte sitta kant-i-kant där bak.
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/907139.jpg]()
Eftersom bilen är bättre på denna sida väljer vi att minska storleken på nya plåten lite grann.
Bild på tekniken när vi avlägsnar punktsvetsar:
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/907141.jpg]()
Slipa ner med vinkelslip, bända med polygrip ungefär som när man öppnar en konservburk

Här visar sig denna sida vara i behov av mer arbete än förra sidan

…
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/907142.jpg]()
ROST

(gammal ful-lagning) och skev tröskel …
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/907143.jpg]()
Tryckare från alla möjliga håll

…
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/907144.jpg]()
…i kombination med
ännu mer rost!
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/907145.jpg]()
Här kommer den gamla hederliga kopparbiten till användning. Vi svetsar inifrån…
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/907146.jpg]()
…och slipar från utsidan

![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/907147.jpg]()
Bakgaveln ersätts med en tjockare bit i rostfritt stål

…
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/907148.jpg]()
…och får en fals i nederkant precis som originalet.
Här ligger egentligen plåten dubbel, så för autenticitetens skull:
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/907149.jpg]()
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/907150.jpg]()
Nästa problem är hörnet:
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/907151.jpg]()
Ser lite ”mysko” ut…
Det blir till att skära, banka och…
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/907152.jpg]()
…svetsa

![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/907153.jpg]()
PUH

Det blev mer jobb på denna sida än vi räknat med från början, gôtt att det är färdigt
Fortsättning följer…