Även på vänstersidan måste listhålen tas upp på nytt.
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/909660.jpg]()
Eftersom vi ersatt förardörren med en original så utgår vi från den när vi placerar ut höjden på listhålen.
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/909663.jpg]()
Ett av listhålen går inte att borra upp: Vi har träffat mitt en svets, och måste flytta hålet i sidled

Att borra i en svets är nästan omöjligt med vanliga borr…
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/909661.jpg]()
Så här träffar övriga borrhål – strax jämte det gamla hålet

![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/909662.jpg]()
Efter lite slipning på insidan blir det riktigt snyggt även där!
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/909664.jpg]()
Passagerardörren behåller vi, och även den får nya hål…
När vi ändå håller på med dörrarna kan vi konstatera att ett par av gångjärnen är mer än lovligt glappiga

. Vi beslutar oss för att pressa ut sprintarna ur dessa och beställa nya:
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/909665.jpg]()
Vi använder oss av ett dörrsprintsverktyg från Biltema. På det undre gångjärnet går det mycket smidigt.
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/909666.jpg]()
På det övre gångjärnet vill verktyget ta emot dörrspegeln och vi lägger en bricka emellan verktyg och dörrsida för att förhindra plåtskador. Sedan går det hela mycket smidigt

!
Nu är karossen i stort sett upplagad och därför handlar nästa uppdatering om
soltak…
