Höger eller Vänster ? :-P

volvonisse440 yrkeschaufför
30 mars 2012 · 709 Inlägg

Som många kanske känner till så är jag lite känd för att skapa hat på internet,
Därför ställer jag frågan står du på höger eller Vänster och isådant fall varför??

Jag har den uppfattningen att folk röstar på vissa partier utan att veta igentligen varför, Ett exempel:
satt och surrade med en kompis och hans vän om politik, och han är arbetslös och säger att han röstade på moderaterna, så jag frågar varför röstar du på M om du är arbetslös, svaret jag fick var att reinfeldh är cool.
OBS denna killen hade precis fått rösträtt,
Det kan ju finnas många andra orsaker varför man röstar som man gör, jag menade inte att om man är arbetslös kan man inte rösta på M men jag ville mer höra hur han hade tänkt.

mvh Jocke

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
FreddeLi Studerande maskiningenjör
30 mars 2012 · 1 903 Inlägg

Jag röstade höger (läs M) i senaste valet. Tro det eller ej men trots att jag just fyllt 18 så hade jag spenderat åtskilliga timmar framför datorn och de olika partiernas hemsida för att bilda mig en uppfattning. I just det läget så tyckte jag att M hade bra och sunda ideer.

Men nu var frågan vad jag står, och ärligt talat så kan jag nog inte svara på det i dagsläget. Tycker det är lika mycket skit vart man än vänder sig. Mina tankegångar och värderingar är helt klart höger. tex privatisering är en bra ide inom rimliga gränser, det skall löna sig att jobba, Invandring skall begränsas till en rimlig nivå så man kan ta hand om de stackare som kommer hit (kvalitativt mottagande går före kvantitet!) osv....

så om jag MÅSTE välja mellan höger och vänster så blir det höger smile

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
volvonisse440 yrkeschaufför
30 mars 2012 · 709 Inlägg

Jag sitter själv i en jäkla sits tacka vare M reglering på arbetsförmedlingen, helt klart så ska det löna sig att jobba, sen ska latmaskar som går sjukskriven för små krämpor oxå jobba med något som passar dom,
men M har bara gjort det svårare om du haft ett jobb och blir arbetsslös så måste det gå 3 månader innan du över huvudtaget får någon hjälp,
sen bor jag i en sosse stad så jag håller mig mer på vänstersidan men håller med dig i biten om kluvenhet

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
FreddeLi Studerande maskiningenjör
30 mars 2012 · 1 903 Inlägg

volvonisse440 skrev:
Jag sitter själv i en jäkla sits tacka vare M reglering på arbetsförmedlingen, helt klart så ska det löna sig att jobba, sen ska latmaskar som går sjukskriven för små krämpor oxå jobba med något som passar dom,


men M har bara gjort det svårare om du haft ett jobb och blir arbetsslös så måste det gå 3 månader innan du över huvudtaget får någon hjälp,
sen bor jag i en sosse stad så jag håller mig mer på vänstersidan men håller med dig i biten om kluvenhet

Första delen av det du skriver (slängde in några rader emellan för att göra det tydligare) är exakt vad jag hade i huvudet när min röst föll på M.

Det du skriver sedan är anledningen till att jag INTE kommer lägga min röst på dem nästa gång. Deras åtgärder har helt klart haft effekt på "latmaskarna". Tråkigt nog så är biverkningen att de som det verkligen är synd om kommer i kläm, och de tycker ja inte det är värt riktigt.

MVH

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
volvonisse440 yrkeschaufför
30 mars 2012 · 709 Inlägg

FreddeLi skrev:

volvonisse440 skrev:
Jag sitter själv i en jäkla sits tacka vare M reglering på arbetsförmedlingen, helt klart så ska det löna sig att jobba, sen ska latmaskar som går sjukskriven för små krämpor oxå jobba med något som passar dom,


men M har bara gjort det svårare om du haft ett jobb och blir arbetsslös så måste det gå 3 månader innan du över huvudtaget får någon hjälp,
sen bor jag i en sosse stad så jag håller mig mer på vänstersidan men håller med dig i biten om kluvenhet

Första delen av det du skriver (slängde in några rader emellan för att göra det tydligare) är exakt vad jag hade i huvudet när min röst föll på M.

Det du skriver sedan är anledningen till att jag INTE kommer lägga min röst på dem nästa gång. Deras åtgärder har helt klart haft effekt på "latmaskarna". Tråkigt nog så är biverkningen att de som det verkligen är synd om kommer i kläm, och de tycker ja inte det är värt riktigt.

MVH

att bli utan kneg nu är som att halka ner i en djup grop, medans man kämpar för att ta sig upp så står det folk runt gropen och knuffar ner en igen, det är förjävligt sen att man får gå runt och känna sig som en parasit tär ju inget mindre på psyket heller.

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
Seth
30 mars 2012 · 3 354 Inlägg

Off topic
"Här kan du diskutera allt som inte har med bilar att göra. På förekommen anledning hänvisas politiska och religiösa diskussioner till för ändamålet bättre lämpade forum (ej Garaget)."
?

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
volvonisse440 yrkeschaufför
30 mars 2012 · 709 Inlägg

Seth skrev:
Off topic
"Här kan du diskutera allt som inte har med bilar att göra. På förekommen anledning hänvisas politiska och religiösa diskussioner till för ändamålet bättre lämpade forum (ej Garaget)."
?

nice profil bild..

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
FreddeLi Studerande maskiningenjör
30 mars 2012 · 1 903 Inlägg

Seth skrev:
Off topic
"Här kan du diskutera allt som inte har med bilar att göra. På förekommen anledning hänvisas politiska och religiösa diskussioner till för ändamålet bättre lämpade forum (ej Garaget)."
?

Då ämnet inte är någon politisk sakfråga utan enbart "höger eller vänster?" så tolkar jag det som att det bör vara okej.

Saab 9-5 2.0t "Biopower" (2000)
volvonisse440 yrkeschaufför
30 mars 2012 · 709 Inlägg

FreddeLi skrev:

Seth skrev:
Off topic
"Här kan du diskutera allt som inte har med bilar att göra. På förekommen anledning hänvisas politiska och religiösa diskussioner till för ändamålet bättre lämpade forum (ej Garaget)."
?

Då ämnet inte är någon politisk sakfråga utan enbart "höger eller vänster?" så tolkar jag det som att det bör vara okej.

precis! diskutionen är ju mer som en fakta ruta där man kan dela lite positiva och negativa saker, för att kunna ge dom som inte känner till partiernas grund basis så väl. det finns inga politiska påhopp inget rätt eller fel....

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
Phaetoon
31 mars 2012 · 8 156 Inlägg

Så länge som alla sköter sig och inte diskuterar politiska sakfrågor i den här tråden så låter vi den vara öppen. Försök att hålla diskussionen på en nivå som gör att folk slipper bli upprörda.

Personligen så är jag höger i vissa frågor och vänster i andra. Vänster-högerskalan är ganska så dålig.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Nitrometanskada Gött mos
31 mars 2012 · 1 096 Inlägg

Håller med föregående talare ang höger och vänsterskalan, den är väldigt förlegad.

Själv uppfattar jag mig som en socialkonservativ kulturnationalist.

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
volvonisse440 yrkeschaufför
31 mars 2012 · 709 Inlägg

Phaetoon skrev:
Så länge som alla sköter sig och inte diskuterar politiska sakfrågor i den här tråden så låter vi den vara öppen. Försök att hålla diskussionen på en nivå som gör att folk slipper bli upprörda.

Personligen så är jag höger i vissa frågor och vänster i andra. Vänster-högerskalan är ganska så dålig.

tack för att jag får behålla tråden ett tag iaf, nu hoppas vi på att alla kan sköta sig,
men jag håller med dig ang höger/vänster skalan, man står mitt mellan dessa sidor, vissa saker är bra hos högern samtidigt som vissa frågor är bra på vänstern,

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
Muttley
31 mars 2012 ·

Tycker höger då de har/hade en värdering som passar mina åsikter. Dock så anser jag ju att de nästan är skitsamma då de nästan står för exakt samma sak idag.
Då jag ej haft problem med arbetslöshet och kommer troligen inte få det så stör inte deras sätt mig alls.

xXSammy
31 mars 2012 · 6 594 Inlägg

Work hard, get paid hard..

Finns helt klart gränser dock, ska ju helt klart få ersättning ifall man inte kan arbete..Inte om man saknar lust.

De/Dem
Noxxer
31 mars 2012 · 1 482 Inlägg

Är väll mer åt höger. Men röstar fortsättningsvis blankt, brutalt missnöjd/besviken på sveriges politik.

BLT Service
Theracords Music Label
volvonisse440 yrkeschaufför
1 april 2012 · 709 Inlägg

Noxxer skrev:
Är väll mer åt höger. Men röstar fortsättningsvis blankt, brutalt missnöjd/besviken på sveriges politik.

klappa inte in en blank röst, oavsättr vart du står, välj något av dom en blank röst hjälper ingen, :-P det finns inget rätt eller fel, men något av dom borde du ju välja istället för en blanko :-P

känns som g.org omyndigförklarar sina medlemmar.
Volvo V70III D5 "White pearl" (2008)
Phaetoon
2 april 2012 · 8 156 Inlägg

volvonisse440 skrev:

Noxxer skrev:
Är väll mer åt höger. Men röstar fortsättningsvis blankt, brutalt missnöjd/besviken på sveriges politik.

klappa inte in en blank röst, oavsättr vart du står, välj något av dom en blank röst hjälper ingen, :-P det finns inget rätt eller fel, men något av dom borde du ju välja istället för en blanko :-P

Man kan ju även personkryssa någon och rösta olika i riksdagsval, landstingsval och kommunval. Själv så är jag lite besviken på hur partierna beter sig i riksdagen.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
2 april 2012 · 13 810 Inlägg

Phaetoon skrev:

volvonisse440 skrev:

Noxxer skrev:
Är väll mer åt höger. Men röstar fortsättningsvis blankt, brutalt missnöjd/besviken på sveriges politik.

klappa inte in en blank röst, oavsättr vart du står, välj något av dom en blank röst hjälper ingen, :-P det finns inget rätt eller fel, men något av dom borde du ju välja istället för en blanko :-P

Man kan ju även personkryssa någon och rösta olika i riksdagsval, landstingsval och kommunval. Själv så är jag lite besviken på hur partierna beter sig i riksdagen.

ja problemet ligger nog i att där hamnar inga vanliga människor utan dom föds in i politiken
och det blir lite vrickat då ingen får någon verklighets uppfattning

helst vill man skita i att rösta för alla partier är tyvärr lika dåliga fast på olika sätt

finns en som jag kommer personvals rösta på inom komunvalet

fick min rösta förra gången och jag anser att han har båda fötterna på jorden

blir iallfal vänstern detta val för att jag har lite svårt att ta alla orättvisor som blivit
även om jag tjänar mest på högern så kan jag offra dom pengarna utan att blinka

Senast redigerat av Growe (2 april 2012)

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Hybriden
9 april 2012 · 677 Inlägg

Jag brukar se mig själv som liberal, jag vill så gärna se allt styras av en marknad och allt ska vara privat men jag inser att inte inte fungerar. Dvs  "staten" ska bara styra rättsväsandet 

Utan att bryta mot reglerna så lämnar jag det där och jag röstar höger!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang