men kan vakumklockan ha nån betydelse när det är borta n2 slangar från den?
Det där hakar jag upp mig på litegrann.
Vad menar du med vakumklocka egentligen, vilken grej är det?
Skulle som sagt vara bra med bilder på hur det ser ut just nu, då kan nog folk ge mer exakta förslag. Har själv en 240 med B230E och kan jämföra hur sakerna sitter på min motor.
Den bilden som på B230E som visas, är det någonting där som är "vakumklockan"?
En sak som måste göras när man plockar bort ordinarie luftfilterburk är att plugga igen Puls Air-ventilerna, så mycket har jag förstått. Har dock inte testat hur motorn går ifall man lossar på den slangen utan att täppa till ventilerna.
Ja men nu är det så att luftmassemätaren ska du använda, förstår inte varför man överhuvudtaget plockar bort nåt av bilens delar som man inte har en aning om vad det är och sen går bilen skit och fattar inte varför ?
Resultatet blir ungefär som att släng på sommardäck mitt i vintern och sen ställer frågan om varför det är så svart att ta sig fram i vinterväglaget.. missförstå mig rätt nu...
Kort och gott.. montera tillbaka luftmassemätaren igen så ska du se att den kommer att gå bättre, allt annat är vansinnigt.
har du tomgångsmotor och du tagit bort dlsng till insuget går den skit så sätt tillbaka dom och du lär ha problemet ur världen
volvo240_77 skrev:
men när man startar den kal då går den på ca 1500 varv sen går den ner på ca 500-900 varv och står man länge på tomgången då dör den och när man kör i stan. och när man har ny startat den och gasar lite hårdare på tomgången då tar det ett tag innan den reagerar det låter som att den inte får luft.
harv du gle med mekniskt sprut och mkt drivs av vaccum så äre ju inte lustigt iaf om bilen går illa, med andra ord sätt tillbaka slangar och få det tätt så borde du ju ha en fungerande bil
okej. men jag har provat bytta luftfilter nu och den går lite bätre män inte bra, men när man startar den kall då går den alltid upp till 1500 varv sen går den ner på 500 varv och så dör den då måste man vrida av nyckeln helt och sen starta den annars får man aldrig igång den. den går inte och bara starta den igen. vad kan det bero på? har varit och hört på mekonomen dom säger att det kan vara pumpen i tanken eller kall starts ventilen men har ingen aning är inte så bra på bilar. men den går som dåligast när den är kall.
okej. men jag har provat bytta luftfilter nu och den går lite bätre män inte bra, men när man startar den kall då går den alltid upp till 1500 varv sen går den ner på 500 varv och så dör den då måste man vrida av nyckeln helt och sen starta den annars får man aldrig igång den. den går inte och bara starta den igen. vad kan det bero på? har varit och hört på mekonomen dom säger att det kan vara pumpen i tanken eller kall starts ventilen men har ingen aning är inte så bra på bilar. men den går som dåligast när den är kall.
okej också är det en sak till jag undrar när man öppnar dank locket då pyser det det är som ett luft tryck i tanken också har det varit sen jag köpte bilen vad kan det vara?