Elfel volvo 740

Miiige
23 juni 2012 · 5 Inlägg

hej jag har kopplat in ett slutsteg som driver en baslåda. men när jag startade bilen på parkeringen så lös bara srs lampan både i och utanpå bilen. när jag vred om till parkerings ljus läget så fungerade allt som vanligt. detta problem händer bara om bilen står några timmar. någon som vet vad jag har gjort för fel jag har varit på bra ljud i bil och dom kunnde inte hitta något fel på bilen. jag skulle vara mycket tacksam om någon har några förslag om vad felet är.

Mike_87 V O L V O
23 juni 2012 · 401 Inlägg

Miiige skrev:
hej jag har kopplat in ett slutsteg som driver en baslåda. men när jag startade bilen på parkeringen så lös bara srs lampan både i och utanpå bilen. när jag vred om till parkerings ljus läget så fungerade allt som vanligt. detta problem händer bara om bilen står några timmar. någon som vet vad jag har gjort för fel jag har varit på bra ljud i bil och dom kunnde inte hitta något fel på bilen. jag skulle vara mycket tacksam om någon har några förslag om vad felet är.

Låter som det är fel på ljusomkopplaren hmm
Fukt kan göra mycket med elkablar, tyvärr...

V O L V O 7 4 0
_____________________________
Miiige
25 juni 2012 · 5 Inlägg

Mike_87 skrev:

Miiige skrev:
hej jag har kopplat in ett slutsteg som driver en baslåda. men när jag startade bilen på parkeringen så lös bara srs lampan både i och utanpå bilen. när jag vred om till parkerings ljus läget så fungerade allt som vanligt. detta problem händer bara om bilen står några timmar. någon som vet vad jag har gjort för fel jag har varit på bra ljud i bil och dom kunnde inte hitta något fel på bilen. jag skulle vara mycket tacksam om någon har några förslag om vad felet är.

Låter som det är fel på ljusomkopplaren hmm
Fukt kan göra mycket med elkablar, tyvärr...

kanske men när jag kopplade bort säkringen till slutsteget så funkade allt som det ska igen:s

Mike_87 V O L V O
25 juni 2012 · 401 Inlägg

Då har du något strul med slutsteget...

V O L V O 7 4 0
_____________________________
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang