Stoppad Av Polisen Bara För Att Man Har En Bil Som Sticker Ut!

Tompa_Vax Skogs Arbetare
7 mars 2007 · 413 Inlägg

Jovisst, men orka diskutionen med dom. Tror inte det. När jag är på jobbet, brukar jag köra in på sidogator och sen upp på trotoarena, där inte dom kommer efter, kör som metrobud. Då ser man om dom följer en, gör dom det och stannasr en, delar ut tidningar. HAHAHA, vet inte hur många gånger jag har kört med det och kommit undan.
HEHEHE

Go For It!!
Complex
7 mars 2007 · 6 Inlägg

Jag vart stoppad i sommras då jag precis hade vart och trimmat den precis smile
Skit skoj tyckte jag tills jag vart stoppad för fortkörning. Det får jag iaf skylla mig själv för.
körde 120 på 90 väg och fick böta 1600 + varning men fick behålla körkortet. Så nu kör man väl lite lugnare iaf. Det senaste var då jag var ute och crusa runt lite i Borlänge och kör förbi en polisbil som stog bakom en snöhög och gömde sig. Det roliga var att jag växlade presis framför dem och då vart det ju ett litet pys ljud från dumpen och de gillade dem inte.  Men trevliga var dem.

discokapten Kapten på disco!
7 mars 2007 · 1 729 Inlägg

Men jag förstår inte riktigt varför ni gnäller? Varför inte ha lagliga saker på bilarna? Eller iaf vara såpass förutsende att ni har dolda killswitches till allting, dom flesta av lagarna är väl instiftade av en anledning, t ex om du har en osthyvelsvinge så skadar man faktiskt gående om man kör på dom.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
StiFf Wankel
7 mars 2007 · 1 080 Inlägg

discokapten skrev:
Men jag förstår inte riktigt varför ni gnäller? Varför inte ha lagliga saker på bilarna? Eller iaf vara såpass förutsende att ni har dolda killswitches till allting, dom flesta av lagarna är väl instiftade av en anledning, t ex om du har en osthyvelsvinge så skadar man faktiskt gående om man kör på dom.

men vad trött man blir på sånt där...
om jag skulle bli påkörd och flyger över taket på en bil skulle då jag hellre sitta kvar på bakluckan än att smälla ner i asfalten med huvet före, dessutom om man nu blir påkörd så illa att man flyger över bilen så är nog vingen ditt minsta bekymmer..

MDS Västerås
StiFf Wankel
7 mars 2007 · 1 080 Inlägg

Tompa_Vax skrev:

ErskPersk skrev:

RIGO-ROD skrev:
dom kan vraa riktigt jävliga,, dom har försökt ge mig böter för öppet luftfilter, förstort avgassytem,, för stor japsdämpare,Vingen ,ej godkända backspeglar!m,m   plus att dom försökt få prov köra min bil för att kolla ifall den var trimmad,,, men då ville jag se på papper på att dom får göra det!!!   så akta er om ni har vägarna förbi norrtälje

Blev det nån bot för vingen då?

Va, det är väll inte olagligt att åka runt med dessa sakerna va??

man får knappt ha nån vinge, avgassystemet får inte låta för mycket och får öka effekten med max 5% har jag hört...
dom andra grejerna var bara larv

MDS Västerås
Streckkoden
7 mars 2007 · 2 655 Inlägg

Men det gäller bara nyare bilar, som är typgodkända. Kommer inte ihåg från vilket årtal det gäller..
Lite lättare att bygga om bilar som inte är typgodkända.

StiFf Wankel
7 mars 2007 · 1 080 Inlägg

ang vinge och för högt ljud gäller väl alla bilar? åtminstone vingen

MDS Västerås
discokapten Kapten på disco!
7 mars 2007 · 1 729 Inlägg

Men det finns väl en anledning till att reglerna finns? Jag har också varit intresserad av att ha ett avgasrör som låter mycket men inser faktiskt idag att det måste vara ett helvete för folk som bor i närheten av den lokala mcdonaldsparkeringen när folk kommer o kör med raka 3" rör.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
StiFf Wankel
7 mars 2007 · 1 080 Inlägg

discokapten skrev:
Men det finns väl en anledning till att reglerna finns? Jag har också varit intresserad av att ha ett avgasrör som låter mycket men inser faktiskt idag att det måste vara ett helvete för folk som bor i närheten av den lokala mcdonaldsparkeringen när folk kommer o kör med raka 3" rör.

det kan jag förstå..ifs finns det nog inga lägenheter i närheten av nåt donken här i västerås tongue
men jag tycker folk ska få utöva sin hobby, bara det inte skadar nån..
bodde ute på landet när jag bodde hemma hos morsan fortfarande och 3 familjer där hade hästar och det stank ju as, men jag hade samma åsikt om det...

MDS Västerås
ironhead volvoraggare
7 mars 2007 · 4 776 Inlägg

StiFf skrev:

discokapten skrev:
Men jag förstår inte riktigt varför ni gnäller? Varför inte ha lagliga saker på bilarna? Eller iaf vara såpass förutsende att ni har dolda killswitches till allting, dom flesta av lagarna är väl instiftade av en anledning, t ex om du har en osthyvelsvinge så skadar man faktiskt gående om man kör på dom.

men vad trött man blir på sånt där...
om jag skulle bli påkörd och flyger över taket på en bil skulle då jag hellre sitta kvar på bakluckan än att smälla ner i asfalten med huvet före, dessutom om man nu blir påkörd så illa att man flyger över bilen så är nog vingen ditt minsta bekymmer..

finns nått som är ännu värre trasigt antennfäste jag menar hur fan kan folk skada sig på ett trasigt antennfäste då jag tfattar inte om jag nu kör på nån och personen flyger över bilen min och landar på det trasiga antennfästet hmmmm är det inte värre att få nenen krossade av kollisionen än att  bli uppriven av ett trasigt antennfäste

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
good_year
7 mars 2007 · 755 Inlägg

blev stoppad två dagar efter att jag tog mitt körkort..
för att jag hade dekal i fram rutan..
bara det att jag hade varit på besiktningen en halv timme innan och dom tyckte det var snyggt på en så pass gammal bill..
kan säga att jag satt och ill skakade i bilen när jag blev stoppad.

EYSHU Jag älskar cab
7 mars 2007 · 73 Inlägg

blivit stoppad ett antal gånger för man kört nercabbat nu när det är vinter.

__Marcus Whitetrash
7 mars 2007 · 589 Inlägg

vulture skrev:
Ibland tror jag de stoppar roliga bilar bara för att de tycker att de är just roliga...

Poliser är ju också människor, och många har ett eget bilintresse.
Monzan var de alltid sugna på att kontrollera, och när mamma har haft roliga bilar (Pontiac Firebird -68 cab och Cheva Monte Carlo) har det hänt att hon blivit stoppad, och jag tror som sagt att det är för att de är nyfikna och intresserade.

Sedan är det ju så att har man en bil som syns har man ju ögonen på sig på ett annat sätt än om man åker grå volvo, minsta dumhet och folk vet om det.
Ju häftigare bil man har desto snyggare körstil behöver man alltså ha! wink
Och snygg är INTE samma som vårdslös! Tvärtom! smile

// Ellen

äre verkligen så illa att ha en grå volvo? ;P

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.
StiFf Wankel
7 mars 2007 · 1 080 Inlägg

ironhead skrev:

StiFf skrev:

discokapten skrev:
Men jag förstår inte riktigt varför ni gnäller? Varför inte ha lagliga saker på bilarna? Eller iaf vara såpass förutsende att ni har dolda killswitches till allting, dom flesta av lagarna är väl instiftade av en anledning, t ex om du har en osthyvelsvinge så skadar man faktiskt gående om man kör på dom.

men vad trött man blir på sånt där...
om jag skulle bli påkörd och flyger över taket på en bil skulle då jag hellre sitta kvar på bakluckan än att smälla ner i asfalten med huvet före, dessutom om man nu blir påkörd så illa att man flyger över bilen så är nog vingen ditt minsta bekymmer..

finns nått som är ännu värre trasigt antennfäste jag menar hur fan kan folk skada sig på ett trasigt antennfäste då jag tfattar inte om jag nu kör på nån och personen flyger över bilen min och landar på det trasiga antennfästet hmmmm är det inte värre att få nenen krossade av kollisionen än att  bli uppriven av ett trasigt antennfäste

beror väl på..bara fästet gör väl ingen skada, men om man har en antenn som är av kanske den kan orsaka inre skador om man har riktig otur, men det vet jag inte om dom är starka nog att klara av

MDS Västerås
timnordlof
7 mars 2007 · 798 Inlägg

"Vi har extra koll på bilar som ser ut på det här sättet." Blev stoppad i somras en fredagskväll och fick blåsa. Mycket streetrace här i krokarna (som jag inte deltar i) så dem drog alla över en kam och stoppade mig. Inte ursäktade dem sig heller utan det kändes som om dem ville säga: "Du har en annorlunda bil - alltså kör du fort och är kriminell!" mer eller mindre...

De vände mitt på vägen i en korsning i stan, for efter i fullfart och tände varenda ljus på den där polisbilen. Tror till och med dem blinkade med heljusen! Kände mig som värsta sortens bankrånare... Folk frågade efteråt vad jag hade gjort för nått. Tydligen blev det allmänt känt.

Dålig stil av poliserna tycker jag, dessutom totalt dumt i huvudet. Om jag var farlig i trafiken och körde streetrace så hjälper det väl inte att stoppa mig när jag kör lagligt på en 50-sträcka i stan? Hade haft körkort i en månad eller nått. Körde långsammare och försiktigare än min mamma...

Senast redigerat av timnordlof (7 mars 2007)

StiFf Wankel
7 mars 2007 · 1 080 Inlägg

timnordlof skrev:
"Vi har extra koll på bilar som ser ut på det här sättet." Blev stoppad i somras en fredagskväll och fick blåsa. Mycket streetrace här i krokarna (som jag inte deltar i) så dem drog alla över en kam och stoppade mig. Inte ursäktade dem sig heller utan det kändes som om dem ville säga: "Du har en annorlunda bil - alltså kör du fort och är kriminell!" mer eller mindre...

De vände mitt på vägen i en korsning i stan, for efter i fullfart och tände varenda ljus på den där polisbilen. Tror till och med dem blinkade med heljusen! Kände mig som värsta sortens bankrånare... Folk frågade efteråt vad jag hade gjort för nått. Tydligen blev det allmänt känt.

Dålig stil av poliserna tycker jag, dessutom totalt dumt i huvudet. Om jag var farlig i trafiken och körde streetrace så hjälper det väl inte att stoppa mig när jag kör lagligt på en 50-sträcka i stan? Hade haft körkort i en månad eller nått. Körde långsammare och försiktigare än min mamma...

det är den stilen jag verkligen hatar hos snutar...

MDS Västerås
Owzer Rallykalle och kabeltattare
7 mars 2007 · 422 Inlägg

Har endast blivit stoppat en gång, satt i morsans Polo 9N. Fick bara blåsa sen var det lungt. Polisen var mycket trevlig också.

BMW 520i E28 "tvåliters raketen" (1984)
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
8 mars 2007 · 2 258 Inlägg

__Marcus skrev:

vulture skrev:
Ibland tror jag de stoppar roliga bilar bara för att de tycker att de är just roliga...

Poliser är ju också människor, och många har ett eget bilintresse.
Monzan var de alltid sugna på att kontrollera, och när mamma har haft roliga bilar (Pontiac Firebird -68 cab och Cheva Monte Carlo) har det hänt att hon blivit stoppad, och jag tror som sagt att det är för att de är nyfikna och intresserade.

Sedan är det ju så att har man en bil som syns har man ju ögonen på sig på ett annat sätt än om man åker grå volvo, minsta dumhet och folk vet om det.
Ju häftigare bil man har desto snyggare körstil behöver man alltså ha! wink
Och snygg är INTE samma som vårdslös! Tvärtom! smile

// Ellen

äre verkligen så illa att ha en grå volvo? ;P

Nej, jag gillar min grå Volvo också, men den är klart diskretare än Fairlanen eller Proben... smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang