Hjälp, s70 1999 2.5T . ETS & motor lampa !!

Zorgetz LaddTrycksMissbrukare
2 augusti 2012 · 125 Inlägg

Hej, precis köpt en s70, 99:a med trasigt gasspjäll, den e konverterad från Automat till manuell, har bytt gasspjäll, men volvo kan inte komma in i Styrboxen/arna? dom kommer liksom inte åt den på något vis, det sägs att den ska vara chippad på Its fun, men i Automat boxen som inte ens sitter där? Den andra boxen sitter där, men inte den till automaten mina frågor är nu :

1. Måste ja byta box till en manuell 2,5T ?
2. Vrf kmr volvo inte in i systemet med deras VIDA system?
3. Måste ja ha kvar Automat Boxen i bilen även fast ja ha manuell?
4. Varv räknaren funkar inte, och Stora färdaton har den, men Liter per mil osv, funka inte!!!!


hjälp sad(

Zorgetz LaddTrycksMissbrukare
3 augusti 2012 · 125 Inlägg

Ok ok, kablarna och de till automat boxen är klippta & ligger brevid, finns de något sätt att kringgå det så man får varvräknare till instrumenteringen iaf :S ?? lite jobbigt utan den.

Ja, den ser bra ut, går bra, är fräsch ! smile

Zorgetz LaddTrycksMissbrukare
3 augusti 2012 · 125 Inlägg

Okej, men om ja lödar ihop de igen, hur ska ja då göra med det att den ska vara i P eller N när man ska starta? för boxarna måste ju känna av vart "Automatlådan" ligger någonstans.. :S

Zorgetz LaddTrycksMissbrukare
4 augusti 2012 · 125 Inlägg

Dansken- skrev:
Det går att kortsluta ett par sladdar, som har med växelväljaren att göra, så den tror det är P eller N.

Okej, skulle du kunna hjälpa mig att ta reda på vilka kablar?
Och om jag lödar ihop kablaget igen, och sätter i Automat boxen, hur blir det då om jag kortsluter en krets med automat boxen? Förstör inte det den då på något vis? Jag menar om jag kort sluter, så lär ju något gå sönder inne i boxen, t ex en krets eller liknande?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang