Skakig och spårig volvo v70

astrakalle VVS-Montör
6 augusti 2012 · 231 Inlägg

låter som länkarms bussningarna är helt slut tyvärr tongue
annars om de skakar vid 90 och du har eftermarknads fälgar så är de centrerings ringar du behöver mellan fälg och nav, att den spårar är att du har breda fram däck! de med skakningen ska du fixa så fort du kan för de blir mer som går sönder om de fortsätter skaka! har samma problem på min polo men där vet jag att jag fattas centrerings ringar! :p men men är beställda smile



SafetyCar skrev:

friheten skrev:
spårar din med ?

SafetyCar skrev:
Samma med min V70 från 05. Har lagt ca 10 papp på framvagnen, men skakar ändå.

Delvis spårar och studsar, rycker i alla hastigheter. Har bytt länkarmar, stagen, busningar och lager i benen på båda sidorna.
Bara att byta spindelleden oxå och göra hjulinställning.
Körde över ett gupp, och när hjulet träffade marken small det det till i vänster framhjul, inget annat hände.
Detta var då krypkörning.
*suck*

Stolt Pappa till sonen Lias och dottern Melicia!! :9
Life`s a bitch then you die! So fuck the world and take a ride! :9
friheten
6 augusti 2012 · 16 Inlägg

Jag har bytt länkarmarna dom är splitt nya så kan inte vara det . sen har jag rätt centrum ringar är redan kollat . så kan inte va det heller.

Exdeu
6 augusti 2012 · 14 Inlägg

Bromsok som låser sig?
Du märker inte om det blir bättre när det är riktigt torrt o varmt ute?

spokenratt
6 augusti 2012 · 3 860 Inlägg

skeva skivor? orund fälgar? Min har en tendens att vibrera lite, men när jag balanserade om mina hjul typ 4e gången så sa däckgubben att en av fälgarna inte var helt rund... Borde dom ha sett på balanseringen kan jag tycka iof.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
6 augusti 2012 · 17 485 Inlägg

Satte på nya däck på min bil och den skakade då. Det var fabrikationsfel och ett däck fick bytas.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Latheten Avstängd
6 augusti 2012 · 71 Inlägg

DU har väl bytt ventilhattarna. Har du original kan det vibrera helvete då de innehåller spår av bly.

Kaxen
7 augusti 2012 · 6 Inlägg

Tror fortfarande det är drivaxlarna. Fick samma dilemma fast först efter jag sänkt bilen. Splinesen kan vara slitna och kommer då i ett annat läge och resulterade i vibrationer precis som du beskriver

friheten
9 augusti 2012 · 16 Inlägg

nej ingen skilnad ..

Exdeu skrev:
Bromsok som låser sig?
Du märker inte om det blir bättre när det är riktigt torrt o varmt ute?

friheten
9 augusti 2012 · 16 Inlägg

okej men tror inte det är det för vart inne på gummiverkstaden med och dom har kollat däcken med.. hmm

Dieselsmurfen skrev:
Satte på nya däck på min bil och den skakade då. Det var fabrikationsfel och ett däck fick bytas.

friheten
9 augusti 2012 · 16 Inlägg

jasså ? Aldrig hört tala som förut

Latheten skrev:
DU har väl bytt ventilhattarna. Har du original kan det vibrera helvete då de innehåller spår av bly.

friheten
9 augusti 2012 · 16 Inlägg

vad kostar det att byta det då .. förbannat dyrt?

Kaxen skrev:
Tror fortfarande det är drivaxlarna. Fick samma dilemma fast först efter jag sänkt bilen. Splinesen kan vara slitna och kommer då i ett annat läge och resulterade i vibrationer precis som du beskriver

demk
9 augusti 2012 · 680 Inlägg

enklast är att be dom balansera om däcken så kan ju ju bocka av de om dom är ok

BMW 525ia "bowlingbilen" (2001)
BMW 320 cab "bimmer cab" (2000)
friheten
9 augusti 2012 · 16 Inlägg

är redan gjort !

demk skrev:
enklast är att be dom balansera om däcken så kan ju ju bocka av de om dom är ok

friheten
23 augusti 2012 · 16 Inlägg

Hittade nu nyligen att mina motorfästen var helt slut både övre och undre  nu har jag bytt dom blev mycket bättre i bilen men har ändå skakningar kvar men nu kommer dom vid 75 upp till 85 ungefär sen så känns dom knappt men kan återkommma vid 130 ungefär . men den är fortfarnade väldigt spårig , men har även märkt att när jag kör över farthinder så knäcker det till 2 gånger höger fram  kan skakningarna bero på nått där i från ???

friheten
23 augusti 2012 · 16 Inlägg

är det dyrt ?

friheten skrev:
vad kostar det att byta det då .. förbannat dyrt?

Kaxen skrev:
Tror fortfarande det är drivaxlarna. Fick samma dilemma fast först efter jag sänkt bilen. Splinesen kan vara slitna och kommer då i ett annat läge och resulterade i vibrationer precis som du beskriver

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang