Volvo 940 automat driver inte.

Snutjavel
18 april 2012 · 12 Inlägg

Som sagt så driver inte lådan på D, 1 eller 2. Back och parkering funkar. Vet inte vad det är för låda, kärran är iaf en 96:a polisbil. Den bara slutade fungera helt tvärt under normal körning och undrar nu vad det kan vara? Den kan driva ytterst lite ibland men knappt märkbart.

custom_show
18 april 2012 · 57 Inlägg

Låter som lamell eller ventilhus ras

Frågar man inget får man inget veta.
Ravi Tekniker
18 april 2012 · 624 Inlägg

Hur ser oljan ut?? fast det lutar ju åt lamell som Custom_show säger

volvoqq Lastbilsmekaniker
18 april 2012 · 5 166 Inlägg

Nog bara att byta låda

Snutjavel
19 april 2012 · 12 Inlägg

Har bytt olja nu men jag blir inte klokare på det. Fullgas så slirar den iväg annars ingen skillnad.

turbodeath
19 april 2012 · 2 452 Inlägg

dom lådorna håller inte så bra om man inte sköter dom samnt har extra oljekylning till dom....är nog bara o byta den....

döden kommer tillbaka
Snutjavel
19 april 2012 · 12 Inlägg

Det gick åt nästan 15 liter olja innan det var rent.. Men jag lade märke till en grej som jag inte märkt innan, när jag lägger i P så knäpper det till i lådan vilket det inte gjort innan. Annars har den bara juckat till lite lätt när jag bytt lägen, men detta sker endast på P och R. Drive, 1,2 märks inte ett dugg att den ens lagt i nån växel, men om man är envis så går det ju slira iväg likt Asta 85år..

custom_show
20 april 2012 · 57 Inlägg

Lamellerna är nog men all säkerhet slut samt att antagligen så är även ventilhuset slitet/slut

Frågar man inget får man inget veta.
Snutjavel
20 augusti 2012 · 12 Inlägg

Har nu fått dit en ny likadan låda, men lik förbannat fungerar det inte. Inga växlar går i över huvud taget.

Snutjavel
21 augusti 2012 · 12 Inlägg

Den har jag inte haft loss, så där kan väl inte försvunnit några mängder?

Snutjavel
21 augusti 2012 · 12 Inlägg

Tycker det är konstigt att den gick in förvånansvärt lätt om jag nu skulle missat skåran.

turbodeath
22 augusti 2012 · 2 452 Inlägg

man kan ju känna om turbinen är helt inte genom att snurra den med...

döden kommer tillbaka
Snutjavel
23 augusti 2012 · 12 Inlägg

Kan vara lite svårt iom att den inte lär vara helt inne om inte växellådan tryckt ända in i blocket.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang