Efterlyses: fina fotoplatser i Jönköpingsområdet!

T-Uddemar Nubbe
13 februari 2012 · 150 Inlägg

BoB__ skrev:

T-Uddemar skrev:

BoB__ skrev:

Okay va lite synd. Enda stället där jag vet om. Hojtar till om jag kan söka fram nått mer ställe tongue

Såg lite bilder på hur det såg ut innan och det hade varit riktigt bra ställe för foto. Men man kom aldrig in riktigt med bil där.
Jag kan rekommendera Baslandia och KFUM's grafittivägg.

Munksjö pappersbruk. Kanske kan vara nått. Hittar inga bilder just på de. och lär väl vara inhägnat om de inte är nedlagt.  Senaste aktiviteten där var 2005 enligt Wikipedia.

Ebbesbruk i Husqvarna kanske kan vara nått också. Ser ut att vara en stor tegelbyggnad iaf. Finns bra vägbeskrivning på wiki där.

Okej. Tack för hjälpen! Får kolla på det när vädret tillåter lite fina bilder.

Go loud, go hard or go home!
BoB__
13 februari 2012 · 231 Inlägg

T-Uddemar skrev:

BoB__ skrev:

T-Uddemar skrev:

Såg lite bilder på hur det såg ut innan och det hade varit riktigt bra ställe för foto. Men man kom aldrig in riktigt med bil där.
Jag kan rekommendera Baslandia och KFUM's grafittivägg.

Munksjö pappersbruk. Kanske kan vara nått. Hittar inga bilder just på de. och lär väl vara inhägnat om de inte är nedlagt.  Senaste aktiviteten där var 2005 enligt Wikipedia.

Ebbesbruk i Husqvarna kanske kan vara nått också. Ser ut att vara en stor tegelbyggnad iaf. Finns bra vägbeskrivning på wiki där.

Okej. Tack för hjälpen! Får kolla på det när vädret tillåter lite fina bilder.

Lugnt. Man måste ju försöka hjälpa till med det man kan.

"Har du inte hyfs nog att ljuga?"
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Toyota Celica Supra "Mkii" (1986)
Ford Focus ST "Pendlarn" (2007)
DuelBall Seg bôvel
5 april 2012 · 322 Inlägg

T-Uddemar skrev:

DuelBall skrev:

T-Uddemar skrev:
Uppar tråden nu när det börjar gå mot bättre väder!
Behöver tips på bra fotoplatser nu gott folk! smile

Om det nu mot förmodan finns kvar några rester av f.d Kungsängsskolan borde väl det vara ett ganska bra ställe att fota på? smile
Annars finns det en övergiven gård bara cirka 800-900 meter från Baslandia, kan vara värt att kolla om du nu inte gjort det.

Skogarna kring A6 Golfbana känns även de lite smått kusliga, rör sig en del skumt folk där ibland på nätterna.
Perfekt om man vill ha en lite "läskig" stämning på bilderna.

Exakt var ligger den övergivna gården? Var vid Baslandia och runt i området förra veckan och hittade inget.

Och hur kommer man in i A6 skogen med bil? Var där förra veckan med utan att ens komma in i skogen med bilen.

Glömde bort denna tråden totalt...
Gården är inte svår att hitta, kör uppför Dalviksbacken, höger vid Dalviks centrum och fortsätt förbi Hisingstorpsskolan, fortsätt in på bussgatan och du ser ett gult ödehus till vänster med tillhörande ekonomibyggnader.

Var ett par år sedan, jag och ett gäng polare var ibland ute på UE i A6-skogarna och då fanns det en bom uppe till höger innan parkeringen, som oftast var öppen.
Aldrig varit där i syfte att fotografera min bil, men minns att jag vid det tillfället tänkte att miljön för detta var optimal.

Swemil93 skrev:
Var och åkte lite i A6 skogarna för någon helg sedan och vi snackade om läskigt folk yikes eller de kanske var mig du syftade på? wink

Haha nej, har bott ett antal gånger på hotellet men det var några år sedan sist.
Och bilar åker som upp i skogen om nätterna väcker misstankar, antar att det var droghandel eller liknande då securitasbilar och polisbilar brukade patrullera området regelbundet.

DuelBall Seg bôvel
3 september 2012 · 322 Inlägg

Tog några bilder vid Strömsberg igår när jag var på väg till jobbet. Hett tips om du inte kollat det.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang