Renovering av en krockskadad volvo 740 GL -87

Ygden
11 september 2012 · 112 Inlägg

Hej, tänkte hämta en volvo 740 GL -87 imorgon av en kompis för 2000:-

Den är krockskadad i fronten, bara övre delen..

http://fuskbugg.se/file/XWoNrH

Som ni ser då är är det ny lykta, blinkers, grill, huv och frontplåt som MÅSTE bytas.

"Plåtskadad i huven, höger lykta, grill, stötfångare och frontplåt. Bilen går att köra. Motor och växellåda bra. Kaross bra, några repor och en aning ytrost i bakre skärmkanter. Kamrem bytt för endast 20 mil sedan. Många bytta delar senaste 3 åren förrutom vanlig service. Blandat annat bromsar styrleder, tändkablar, fördelare, vinterdäck. 2 tidigare ägare. Fräsch invändigt. Kenwood cd spelare och momo sportratt är monterat i bilen. Orginalratten medföljer. Besiktad februari 2012. Avställd."

Tycker att jag borde testa, lite utav en utmaning.. Se vad man själv går för!

Är utbildad svetsare och har en del kunskap inom plåtbearbetning, och är inte helt bakom flötet när det gäller skruva..

Vad tycker NI ? Är det ett lämpligt projekt att rädda denna bil och stora målet, få den genom besiktningen utan problem?


Kommer att leta mig en reservdelsbil som jag ska kunna ta så mycket som det går ifrån

Senast redigerat av Ygden (11 september 2012)

Audi A6 (1995)
Holmstrom1
11 september 2012 · 193 Inlägg

Bara å köra! Inte mycket jobb heller, får nog inte mycket mer bil för pengarna. Så kör påsmile

Mercedes 190e 2.3 "Feten" (1991)
Mercedes 300ce "Direktören" (1992)
sonaxvax
11 september 2012 · 490 Inlägg

det där fixar du på en dag bara du har alla grejjer! köp!

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.
Opel Calibra "Kalle" (1992)
Opel Kadett "KadetteN" (1983)
Ygden
11 september 2012 · 112 Inlägg

Holmstrom1 skrev:
Bara å köra! Inte mycket jobb heller, får nog inte mycket mer bil för pengarna. Så kör påsmile

Kan ju bara säga att bilen är i toppskick, den är riktigt fin! Om inte annat är det ju en rolig bil, och snart är det vinter!

Börjar leta efter en reservdelsbil, hittat en runt tusenlappen, ser helst att man kan göra reservdelsbilen hem.. Om inte annat känner jag en som har biltrailer.

Audi A6 (1995)
Ygden
11 september 2012 · 112 Inlägg

Något jag undrar är hur man ska få lös hela fronten, ser ut att bara vara bultat fast ?

Skärmarna har ju klarat sig från smällen, bara själva plåten, "staget" som sitter mellan skärmarna som är intryckt.. där kylaren sitter fast.

Ni får ha lite medlidande, skruvar inte så ofta i bilar smile

Audi A6 (1995)
WhySoSerious Sa du sten?
11 september 2012 · 189 Inlägg

Ygden skrev:
Något jag undrar är hur man ska få lös hela fronten, ser ut att bara vara bultat fast ?

Skärmarna har ju klarat sig från smällen, bara själva plåten, "staget" som sitter mellan skärmarna som är intryckt.. där kylaren sitter fast.

Ni får ha lite medlidande, skruvar inte så ofta i bilar smile

Förstår inte exakt vilket du menar, skulle du kunna förklara var eller en bild? smile

Pim_Pim
11 september 2012 ·

Kör på!
Alltid kul att rädda krockade Volvos ! wink
Slänger självklart in en prem.

EDIT: Menar du kylarbalken ?

Senast redigerat av Pim_Pim (11 september 2012)

Ygden
11 september 2012 · 112 Inlägg

Pim_Pim skrev:
Kör på!
Alltid kul att rädda krockade Volvos ! wink
Slänger självklart in en prem.

EDIT: Menar du kylarbalken ?

Ja, kylarbalken kanske den heter!

Kommer upp en projekttråd inom kort då jag fått händerna på bilen!

SÅ DET VORE BRA IFALL NÅGON MOD SER DETTA OCH KAN TA BORT DENNA TRÅD ?

Audi A6 (1995)
Ygden
11 september 2012 · 112 Inlägg

Hej!

Nu är en projektlogg uppe!, kika gärna in och kommentera!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255492

Audi A6 (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang