Varför skriva bilen på någon annan?

FugitivE BMW Power
18 mars 2007 · 2 362 Inlägg

MR_OK skrev:
Tycker verkligen synd om alla dessa "fattiga" studenter som bara måste ha en bil. Lär er prioritera! Har jag dåligt med pengar ja då köper jag ett busskort ist. Blir billigare än äga och försäkra en bil.

Sen att ha ett bilintresse betyder inte att jag måste ha värsta sportbilen, för jag kan köra runt i en Micra -89:a men kunna allt om tex Mustanger från -65. Bara för att ni har fräsiga sportbilar betyder det inte att ni har bilintresse, snarare så måste ni bevisa något för någon.

Men snälla. Vem fasen vill åka runt i en Micra från -89 när man kan åka runt i något som man vill ha?

Låter faktiskt som att du är avundsjuk på att dagens ungdomar har det bättre än vad du hade det kanske.

Det är inte så att man vill bevisa för någon annan att man har någon "fräsig sportbil" att åka runt i, är väl snarare för sin egen skull man håller på med bilar, samma sak när det gäller dig, varför köpa en 2,5t när du kan köpa något mindre motorval?, samt varför fixa om bilen genom att sätta på större fälgar osv. Gör du det för att impa på någon annan? det skiljer ju sig direkt inte beroende på om man är ungdom eller "vuxen".

Edit: stavfel

Senast redigerat av FugitivE (18 mars 2007)

BMW, bogsering med wire :/
900hoeken
18 mars 2007 · 27 Inlägg

fan va många idioter det är här...

MR_OK
18 mars 2007 · 50 Inlägg

FugitivE skrev:

MR_OK skrev:
Tycker verkligen synd om alla dessa "fattiga" studenter som bara måste ha en bil. Lär er prioritera! Har jag dåligt med pengar ja då köper jag ett busskort ist. Blir billigare än äga och försäkra en bil.

Sen att ha ett bilintresse betyder inte att jag måste ha värsta sportbilen, för jag kan köra runt i en Micra -89:a men kunna allt om tex Mustanger från -65. Bara för att ni har fräsiga sportbilar betyder det inte att ni har bilintresse, snarare så måste ni bevisa något för någon.

Men snälla. Vem fasen vill åka runt i en Micra från -89 när man kan åka runt i något som man vill ha?

Låter faktiskt som att du är avundsjuk på att dagens ungdomar har det bättre än vad du hade det kanske.

Det är inte så att man vill bevisa för någon annan att man har någon "fräsig sportbil" att åka runt i, är väl snarare för sin egen skull man håller på med bilar, samma sak när det gäller dig, varför köpa en 2,5t när du kan köpa något mindre motorval?, samt varför fixa om bilen genom att sätta på större fälgar osv. Gör du det för att impa på någon annan? det skiljer ju sig direkt inte beroende på om man är ungdom eller "vuxen".

Edit: stavfel

Vill och kan är skilda saker. Jag vill köra runt i en M3 cabbe men KAN inte för att försäkringen är för dyr.
Varför jag kör en 2.5T? Om Du/Ni som har ett bilintresse kollar lite så är 2.5T ett ekonomiskt val, den drar mindre bensin än GLT:n är billigare i försäkring än en T5:a. Vet du vad sådant kallas, PRIORITERINGAR.
Sen att jag vill ha större fälgar, sänka bilen och ha billjud är något jag kan göra när jag har betalt mina räkningar. Du ska inte tro att man måste ha bra ställt bara för att man har fast jobb. Har man familj (fru och två barn) så finns det annat att lägga pengar på i första hand. Har ett brinnande intresse för bilar (jobbar även med bilar) och alltid haft. Har stylat mina förra bilar, både mer och i snabbare takt än nu.
Visst på något "konstigt" sätt så förstår jag Er, för premien är dyr för unga men man får faktiskt prioritera det har man nytta av längre fram i livet.

MR_OK
18 mars 2007 · 50 Inlägg

Moget av någon som deltar i denna diskution att rösta en 1:a utan att lämna motivering!!!!!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang