Vilka bil-modeller anser ni vara sönder importerade?

Sharky
16 oktober 2005 · 10 287 Inlägg

Åja, vi är duktiga på att skruva här i Sverige också. För att citera dig " tro mig, jag har god kontakt med folk som"......har mätarservice....

/Göran

bmw750 skrev:
tyskarna skruvar mest på mätarställning än nån annan i denna värld... tro mig, då jag har god kontakt med folk som tar in bilar...

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
SpeedFirE ICA-nisse
16 oktober 2005 · 143 Inlägg

Ja vad är det som talar för att just tyskarna skulle vara så heta på att skruva mätare. Det är nog minst lika mkt sånt i Sverige.
Bara fördelar med importbil smile

Youngblood Billackerare
16 oktober 2005 · 737 Inlägg

Det är väl svårare att skruva mätaren på en bil som har gått några år i Sverige (t.ex. svensksålda bilar) som har besiktningspapper sedan några år tillbaka. Där ser man ju hur långt bilen har gått vid besiktnings tillfället. Det ser ju konstigt ut om mätaren mellan två besiktningar skulle ha hoppat tillbaka några tusen mil..

Corrado VR6R 3.0 Turbo
Volkswagen Corrado VR6 "Corrado VR6R 3.0 Turbo" (1992)
Germax
16 oktober 2005 · 12 086 Inlägg

Jessie skrev:
Jag tycker nog att BMW:s E39 serie är rätt "sönderimporterad" främst 740.

hälsn

är inte E39 en 5-serie?!tongue

Smoke
16 oktober 2005 · 692 Inlägg

Skyline är väl ganska "sönder" importerad

mrcelica
16 oktober 2005 · 1 639 Inlägg

E36, Sveriges vanligaste bil....

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Sharky
17 oktober 2005 · 10 287 Inlägg

Vad får du ordet "faktum" ifrån? Finns det någon undersökning som visar detta eller ?

Och varför förklara vad youngblood skrev? Tänk lite lateralt. Man justerar MELLAN besiktningarna. I stället för 3000 mil/år så går "pärlan" bara 800 mil/år.

Och en koll på ett bilbestånd hos en importör som levde på att importera / skruva / polera / lura, visade att alla hans bilar hade gått i snitt dubbelt så långt på senaste besiktning i Tyskland.
Sedan huruvida dessa blev skruvade i Tyskland eller i Sverige är ganska akademiskt.
Svensson är lättlurad, det ser jag både i den bilverkstad i vilkens anslutning vi har vårat mek-garage och på Din Bil där en av mina garagepolare jobbar.

/Göran


bmw750 skrev:

Sharky skrev:
Åja, vi är duktiga på att skruva här i Sverige också. För att citera dig " tro mig, jag har god kontakt med folk som"......har mätarservice....

/Göran

bmw750 skrev:
tyskarna skruvar mest på mätarställning än nån annan i denna värld... tro mig, då jag har god kontakt med folk som tar in bilar...

jaså göran?? jag håller helt klart med youngblood en bit ner... hur skall du kunna förklara det??

samt tyskarna är värst på det... det är ett faktum..

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Germax
18 oktober 2005 · 12 086 Inlägg

Vill citera vad någon sa att Skyline är sönderimporterad.. vill inte hålla med, för dte första så måste ju skylinen importeras då den inte aldrig sålts lr säljs i sverige. Dessutom finns det väl inte särskilt många om man jämför med importerade bmws tex.

Scratch
18 oktober 2005 · 719 Inlägg

haha när alla talar om mätare så har ja en rolig grej va me och köpte en bil åt syrran för ca ett årsen  han sa att den gåt 13k mil ok är ganska lite för en gammal bil från -90 vilket man känner på lådan oxå att det stämde ungefär, men nu tbx till saken när vi köpt bilen och e på väg hem ser vi att den står på 3k mil : / då har den hoppa tbx från 1 till 0 och ja kolla regpappren och där står det att den gått 3k mil hur fan kan dom missa en sån grej på besiktningen? Fast bilen är ej u bruk längre då den blev sönder slagen tillsammans med 2 andra bilar än natt :S

Topic:
Vilken vectra V6 syftar du på? B C antar ja då det knappt finns några A alls!

Sänder imoprterade bilar Calibran är en fin kandidat, men tycker det är för mkt Volvo och saab på dom svenska vägarna kan det vara att vi är väldigt patriotiska i sverige?

live free, die young.
Stefan1973
18 oktober 2005 · 305 Inlägg

Har inget emot import bara bra .   svensksålt = rullat på saltade vägar = ska vara värda 50% mot en som rullat på kontinenten . 
Rostskyddet säger väl någon .  hmm rena skämtet för det mesta så spelar ej så stor roll .Det kan man kosta på en riktig behandling när man importerat. 
Du kan missa elsätena  och eluppvärmda backspeglar på import  .  annars får du en friskare bil från Italien tyskland frankrike osv . Och billigare och bättre skick .

sönderimport är BMW Merca Audi saab volvo etc etc . men bra med massa import . svensksålda är övervärderade ..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang