Läcker in vatten i bmw e36 coupe.

Low
17 september 2012 · 3 333 Inlägg

Tror det läcker in vatten i bilen, förrar sidan.

För ett par månader sedan så körde jag med matt tvätt och såg att det var en svart ring under gummi mattan, så gjorde allt rent och det blev hur bra som helst. Sen lät jag den torka innan jag börja använda bilen igen.

Nu ett par månader senare så är det väldigt fuktigt på samma ställe igen. har lagt tidningar under gummi mattan och byter dem varje gång dom blir blöta.


Nu till frågan. Var kan det läcka? det värkar vara helt tätt runt dörren, dock lite intryckt på sina ställen.

Tittat efter en ny list runt hela dörren kostar kring 2500kr. Dyrt tycker jag kanske man kan få tag på skroten. dock som är dom troligen limmade?

Var tror ni det kan läcka på andra ställen?

ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
17 september 2012 · 3 585 Inlägg

Taklucka?

Rosthål?

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
Alex-s Bakhjulskrafs
17 september 2012 · 1 479 Inlägg

kolla så inte gummipluggarna i torpeden är borta. där kabelgenomföringarna går.

hade samma problem på min v40 med vatten på samma ställe när det regnade, visade sig att jag dragit strömkabel till slutsteg lite halvtaskigt.

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
Low
17 september 2012 · 3 333 Inlägg

ToTTeN skrev:
Taklucka?

Rosthål?

Nope ingen taklucka. var kan rosten finnas? undermattan? mattan är ju som ett tjockt gummi. bilen är nästan rostfri. synliga förståss

Senast redigerat av Low (17 september 2012)

Low
17 september 2012 · 3 333 Inlägg

Alex-s skrev:
kolla så inte gummipluggarna i torpeden är borta. där kabelgenomföringarna går.

hade samma problem på min v40 med vatten på samma ställe när det regnade, visade sig att jag dragit strömkabel till slutsteg lite halvtaskigt.

Får kålla upp det. Inget roligt med läckage.. mycket små problem just nu... idag sluta fläkten och fungera i cupen. men hoppa igång efter en stund. roll

Emil_sb
18 september 2012 · 210 Inlägg

Kolla även runt vindrutan för rost.. kan smyga in vatten då också

Kolla gärna in mitt Audi A4 Projekt!
Low
18 september 2012 · 3 333 Inlägg

Xqsme skrev:
Kolla även runt vindrutan för rost.. kan smyga in vatten då också

Det är ju ingen vanlig Dörr, rutan går ju upp mot en list som sitter på karrosen. Men hitta inget där hmm

Emil_sb
19 september 2012 · 210 Inlägg

Low skrev:

Xqsme skrev:
Kolla även runt vindrutan för rost.. kan smyga in vatten då också

Det är ju ingen vanlig Dörr, rutan går ju upp mot en list som sitter på karrosen. Men hitta inget där hmm

Jo jag vet.. smile har själv haft en coupé. Men tänkte mest för att det kan ju rinna ner längs a-stolpen sen vidare ner mot golvet smile

Kolla gärna in mitt Audi A4 Projekt!
Winterdrift
20 september 2012 · 365 Inlägg

Hade vattenläckage på 330:n, då var det butyltejpen som sitter mellan fuktstpärren å dörren, så vatten kunde ta sig in från dörrsidan nederkant :p

Om det regnat, öppna dörren på den plats golvet är blött å kolla om det ligger vattendroppar i kanten där dörrsida och dörr möts i underkant, är det så då vet du vad det är för problem smile

Hellre 100 blås på tvären än 200 rätt fram.
Low
27 september 2012 · 3 333 Inlägg

Hej igen! har nu tagit bort förar stolen och kolla under mattan och detta fanns under den....

https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178011/178011-60ae5563808e6a74f2987694fdb6abed.jpg



Tror ni detta är orsaken eller är det all vatten?

Low
27 september 2012 · 3 333 Inlägg

Low skrev:
Hej igen! har nu tagit bort förar stolen och kolla under mattan och detta fanns under den....

http://www1.garaget.org/gallery/images/179/178011/178011-60ae5563808e6a74f2987694fdb6abed.jpg



Tror ni detta är orsaken eller är det all vatten?

Om det är ac:n som orsakar detta hur kan man hitta det på enklaste sätt? har haft bilen igång i 15 min med full ac men ingen resultat.

xXSammy
27 september 2012 · 6 591 Inlägg

Ser ut som ena tätningen lossnat och dragit in vatten underifrån?

Häll alltid vatten över bilen före du byter grejer..svårt att veta var ifrån det kommer in annars.

De/Dem
Low
27 september 2012 · 3 333 Inlägg

Malheus skrev:
Ser ut som ena tätningen lossnat och dragit in vatten underifrån?

Häll alltid vatten över bilen före du byter grejer..svårt att veta var ifrån det kommer in annars.

Ska pröva imorgon med vatten slang, och en får sitta inne i bilen.

Low
27 september 2012 · 3 333 Inlägg

Low skrev:

Malheus skrev:
Ser ut som ena tätningen lossnat och dragit in vatten underifrån?

Häll alltid vatten över bilen före du byter grejer..svårt att veta var ifrån det kommer in annars.

Ska pröva imorgon med vatten slang, och en får sitta inne i bilen.

Svårt och tro det kommer från hålen var pluggen skall sitta. för det är väldigt BLÖTT i mattan...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang