Utrustning till jl 13w7?

Noiseprojekt
18 oktober 2012 · 1 523 Inlägg

valstadkillen skrev:

Nitromast skrev:
Denna diskussion kommer inte leda till något mer än osämja.
Mitt råd är fortfarande ett A6. Tvivlar på att TS blir missnöjd, lycka till!

mitt råd e fortfarande Impact HC550.2 har både kontroll och effekten för att driva 13w7an.. A6 e  ett bra steg har ja ej sagt emot men effekten e något för lite enligt min smak

Vad är din smak egentligen?
Med alla ändringar i din setup, så kommer den aldrig bli klar.
Du ändrar dig ju konstant så har du ens nån smak?

valstadkillen
18 oktober 2012 · 1 523 Inlägg

Noiseprojekt skrev:

valstadkillen skrev:

Nitromast skrev:
Denna diskussion kommer inte leda till något mer än osämja.
Mitt råd är fortfarande ett A6. Tvivlar på att TS blir missnöjd, lycka till!

mitt råd e fortfarande Impact HC550.2 har både kontroll och effekten för att driva 13w7an.. A6 e  ett bra steg har ja ej sagt emot men effekten e något för lite enligt min smak

Vad är din smak egentligen?
Med alla ändringar i din setup, så kommer den aldrig bli klar.
Du ändrar dig ju konstant så har du ens nån smak?

personangrepp lr? sist så köpte jag en till bas det var det ja ändra på setupen... men blir att gå över till massive audio i hela bilen sen men får nog duga med impact stegen så länge tills ekonomin blir bättre.. har en smak och den bästa bas jag använt hittils är Helix spxl12.. den sämsta var Hertz sx300D

Peugeot 207 (2006)
valstadkillen
18 oktober 2012 · 1 523 Inlägg

plus har ej så mkt tid och ingen garage att hålls i.. o bygga ute kan man glömma för där jag bor finns det folk ja ej litar på precis

Peugeot 207 (2006)
Drönirettab
18 oktober 2012 · 21 761 Inlägg

Joelpettersson skrev:
har läst lite om  Impact Hc550.2 och det verkar vara helt okey! va ska man köra för kablar o hur många batterier o sånt?

För att kunna driva ut basen ordentligt så får du vara beredd på minst ett extra batteri och dessutom diverse uppgradering av kablar i bilens strömförsörjning, det kommer alltså att kosta en slant hur du än vrider på saken.

Basreflex är ett vettigt alternativ för att spela så mycket som möjligt per inmatad watt, väljer man sluten låda så blir verkningsgraden lägre. Basen ska dock kunna spela djupbas i slutet, om man är ute efter det. smile

Joelpettersson
18 oktober 2012 · 37 Inlägg

Får tacka så mycket för alla svar/argument angåenda A6 eller ej! Ska kolla om jag hittar ett begangnat a6 steg... målet är att få en rent ljud som även går att spela på skapligt högt i alla fall.

på tal om kablar och batterier, blir förmodligen 2 batterier till i och med att jag har 3 steg i bilen än så länge... hade lite problem med att ha batterierna i bakluckan på gammla bilen... fick taskigt med ladd i dom, någon som vet va de kan bero på?`

Drönirettab
18 oktober 2012 · 21 761 Inlägg

Om du bara hade laddproblem med de bakre batterierna så kan det ha berott på tex dålig kontakt i pluskabeln som kom från främre batteriet.

Hur grova kablar hade du då och vilken storlek på säkringarna?

I detta bygge får du kolla upp och troligen uppgradera bilens ordinare strömförsörjning, dvs kablar från batteri och generator, annars kommer det att uppstå tråkiga spänningsförluster. Glöm inte jordkablarna, viktiga saker. smile

Joelpettersson
18 oktober 2012 · 37 Inlägg

21mm2 har jag för mig att jag körde med 100 säkringar... Finns ingen i uppsala området som är sugen på att hjälpa mig bygga?smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang