Säkring går och batteriet dött

linder94
22 oktober 2012 · 44 Inlägg

Putteliten skrev:
Prova att sätta jordkabeln i den änden som sitter i plåten från batteriet.

Hur menar du det sitter ingen kabel till någon plåt?

BMW 325i (1994)
Putteliten
22 oktober 2012 · 9 084 Inlägg

linder94 skrev:

Putteliten skrev:
Prova att sätta jordkabeln i den änden som sitter i plåten från batteriet.

Hur menar du det sitter ingen kabel till någon plåt?

Från - på batteriet går det en kabel som sitter bultad i plåten, sätt - från steget i samma bult.

linder94
22 oktober 2012 · 44 Inlägg

Putteliten skrev:

linder94 skrev:

Putteliten skrev:
Prova att sätta jordkabeln i den änden som sitter i plåten från batteriet.

Hur menar du det sitter ingen kabel till någon plåt?

Från - på batteriet går det en kabel som sitter bultad i plåten, sätt - från steget i samma bult.

Smart! Tack för tipset, får testa det imorgon och se om det ger något resultat big_smile

BMW 325i (1994)
Haglund_90
23 oktober 2012 · 192 Inlägg

om du vill kunna spela fullt ut med steget utan att de ryker en säkring, behöver du minst 114A säkring.
det är lite svårt att hitta men 150A - 200A nått sånt finns ju.

Räknade ut detta genom ohmsLag: Ampere= Watt / volt. och räknade med 14V


Vinanded beror på generatorns varv som hörs, vilket kan bero på att signalkabel och Plus kabeln ligger för nära varandra. och att signal kabeln är av billigare sort och inte skärmar av 100%

Kika på det.

BMW 525i "e34 touring" (1994)
linder94
23 oktober 2012 · 44 Inlägg

Det kan inte vara att jag kopplat signalkablarna fel på något sätt då? De närmsta de kommer varandra är där de är ihopkopplade vid steget så...

Var och skulle köpa 100A säkring idag men han sa att det inte fanns till min kabel? :o 80A var tydligen det mesta jag skulle kunna ha enligt honom, haha spelar sönder öronen och får igång bil larm som det är nu så fullt ut tror jag inte jag behöver spela med slutsteget direkt cool

BMW 325i (1994)
Haglund_90
23 oktober 2012 · 192 Inlägg

okej då borde det inte vara någon fara med störningar i signalkabel. för säkerhets skull kan du pröva låna någons kabel och se om det blir skillnad. koppla bara lika på steg och stereo så ska allt vara i sin ordning.
Har även jag ett svagt sus i högtalarna. som bara hörs om jag skruvar ner till 0


nej då du kan koppla in 300A säkring om du vill du måste bara byta hållare. kika på dbakuten och mejla dom om frågor. dom har alltid svarat för mig om jag undrat något tongue

Länk till olika säkringar
http://dbakuten.se/list-sort-ta-cat_id- … wall-0-p-2

BMW 525i "e34 touring" (1994)
Drönirettab
23 oktober 2012 · 21 761 Inlägg

linder94 skrev:
Var och skulle köpa 100A säkring idag men han sa att det inte fanns till min kabel? :o 80A var tydligen det mesta jag skulle kunna ha enligt honom

Då beror det på att din säkringshållare är gjord för AGU, den säkringstypen finns bara upp till 80 A. Som Haglund_90 skriver så måste säkringshållaren bytas ut för att kunna ha större säkring. Det finns åtminstone två vanliga säkringstyper att välja på i så fall, ANL eller mini-ANL (AFS). smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang