Enkät: Er syn på fortkörning?

Anderholm
30 november 2012 · 613 Inlägg

rcy skrev:

Anderholm skrev:
engentligen skulle folk skämmas som sitter och medvetet kör för fort vi har hastigheter på våra vägar som är bestämda av trafikverket som i sin tur är staten och staten är vi som röstar eller på andra vis gör oss hörda med olika namninsamlingar eller dylikt.

Så varför kör man för fort?
ska det synas att man har en finare bil? är det tilllåtet att köra snabbare med en ny SUV än en volvo från 1980?
är man sen skulle man åkt tidigare och till framtiden lära sig planera bättre
eller är det helt enkelt viktigare för en del människor att köra  om som en idiot och komma fram snabbast möjligt?

jag kör sällan för fort vissa situationer krävs att man kör över tillåten hastighet som om du har en ambulans efter dig med blåljus på en 1+2 väg tills han kan komma förbi gäller även brandbil / polis eller om du skadat dig och det pissar blod men inte så allvarligt att de "måste" skicka en ambulans då kör jag också för fort....

jag blir ofta omkörd på kvällen  håller hastigheten spelar ingen roll vilken hastighet.
folk kör för fan om inne i stan nuförtiden

men på kvällen burkar jag skratta lite rått och hoppas de klipper en Gris i någon kurva idioti ska belönas med idioti

blev en gång omkörd av en större volvojeep på en 80-väg halt som satan han försvann höll säkert 110-120 och efter 15 minuter längre fram har han åkt av och viftar som en galning i vägkanten.
Stannar och frågar om han är skadad nej säger han med nya vinterdäck och allt borde man ju för fan inte åka av vägen säger han gravallvarligt då vevar jag upp rutan och åker därifrån vilket jävla idiot där kan du stå och frysa.

så varför ska man ligga och pressa på vägen ligga folk i röven köra om och igen köra för fort jagar ni mellantider eller vill ni bli upptagna i ett stall för WRC?

Kul att det verkar finnas en nyanserad syn på saken.
Antingen håller man hastigheterna exakt eller så är man en total idiot som blåser på i 200 överallt och garanterat kommer att köra av vägen.
Du tror inte att det finns någonting där i mellan?

allting som är över hastighetsbegränsningen är olagligt och onödigt så varför ska det finnas något imellan?
är det en nödsituation sure.
är det ditt eget höga nöjes skull FO och hyr in dig på ett flygfält så slipper andra råka illa ut när du till sist tappar kontrollen vilket lär hända någongång vilket är bevisat i statistik.

sen tenderar de flesta som kör för fort att ligga en i röven tills de vågar köra om vilket är totalt livsfarligt om bilen framför måste bromsa klarar de djuret eller vad som nu springer upp på vägen blir de krockade i röven för att aset bakom tydligen inte är så mentalt utvecklad att han/hon/den/det inte förstår att slickar man dragkrok hinner man inte bromsa..

Volvo 745-GL "AnDerHoLm" (1992)
jetta16v
30 november 2012 · 1 534 Inlägg

Anderholm skrev:

rcy skrev:

Anderholm skrev:
engentligen skulle folk skämmas som sitter och medvetet kör för fort vi har hastigheter på våra vägar som är bestämda av trafikverket som i sin tur är staten och staten är vi som röstar eller på andra vis gör oss hörda med olika namninsamlingar eller dylikt.

Så varför kör man för fort?
ska det synas att man har en finare bil? är det tilllåtet att köra snabbare med en ny SUV än en volvo från 1980?
är man sen skulle man åkt tidigare och till framtiden lära sig planera bättre
eller är det helt enkelt viktigare för en del människor att köra  om som en idiot och komma fram snabbast möjligt?

jag kör sällan för fort vissa situationer krävs att man kör över tillåten hastighet som om du har en ambulans efter dig med blåljus på en 1+2 väg tills han kan komma förbi gäller även brandbil / polis eller om du skadat dig och det pissar blod men inte så allvarligt att de "måste" skicka en ambulans då kör jag också för fort....

jag blir ofta omkörd på kvällen  håller hastigheten spelar ingen roll vilken hastighet.
folk kör för fan om inne i stan nuförtiden

men på kvällen burkar jag skratta lite rått och hoppas de klipper en Gris i någon kurva idioti ska belönas med idioti

blev en gång omkörd av en större volvojeep på en 80-väg halt som satan han försvann höll säkert 110-120 och efter 15 minuter längre fram har han åkt av och viftar som en galning i vägkanten.
Stannar och frågar om han är skadad nej säger han med nya vinterdäck och allt borde man ju för fan inte åka av vägen säger han gravallvarligt då vevar jag upp rutan och åker därifrån vilket jävla idiot där kan du stå och frysa.

så varför ska man ligga och pressa på vägen ligga folk i röven köra om och igen köra för fort jagar ni mellantider eller vill ni bli upptagna i ett stall för WRC?

Kul att det verkar finnas en nyanserad syn på saken.
Antingen håller man hastigheterna exakt eller så är man en total idiot som blåser på i 200 överallt och garanterat kommer att köra av vägen.
Du tror inte att det finns någonting där i mellan?

allting som är över hastighetsbegränsningen är olagligt och onödigt så varför ska det finnas något imellan?
är det en nödsituation sure.
är det ditt eget höga nöjes skull FO och hyr in dig på ett flygfält så slipper andra råka illa ut när du till sist tappar kontrollen vilket lär hända någongång vilket är bevisat i statistik.

sen tenderar de flesta som kör för fort att ligga en i röven tills de vågar köra om vilket är totalt livsfarligt om bilen framför måste bromsa klarar de djuret eller vad som nu springer upp på vägen blir de krockade i röven för att aset bakom tydligen inte är så mentalt utvecklad att han/hon/den/det inte förstår att slickar man dragkrok hinner man inte bromsa..

Mannen som har mottot allt eller inget

En vacker dag inser du att det verkligheten inte är svart/vit, finns fler färger än så.

Anderholm
30 november 2012 · 613 Inlägg

men varför ska du köra för fort finns ingen anledning liksom
stoppar du saker innanför jacka på ica också det är förbjudet enligt lag precis som att köra för fort är det någon skillnad att stoppa på sig något eller köra för fort och riskera andras liv?

även om du smäller och ingen är nära kostar du staten ofantliga summor på sjukvård och röntgen kanske en operation också bara för att du körde för fort det finns ingen anledning att göra det om du inte befinner dig i en situation som kräver det

alla sitter och erkänner sina lagbrott med fortkörning men inte många som tar boten om de blir stannade heller då ska det drygas med polisen och kanske blir det rättssak av det även det så satans onödigt

bara för att det ska köras för fort helt utan anledning

Volvo 745-GL "AnDerHoLm" (1992)
jetta16v
30 november 2012 · 1 534 Inlägg

Anderholm skrev:
men varför ska du köra för fort finns ingen anledning liksom
stoppar du saker innanför jacka på ica också det är förbjudet enligt lag precis som att köra för fort är det någon skillnad att stoppa på sig något eller köra för fort och riskera andras liv?

även om du smäller och ingen är nära kostar du staten ofantliga summor på sjukvård och röntgen kanske en operation också bara för att du körde för fort det finns ingen anledning att göra det om du inte befinner dig i en situation som kräver det

alla sitter och erkänner sina lagbrott med fortkörning men inte många som tar boten om de blir stannade heller då ska det drygas med polisen och kanske blir det rättssak av det även det så satans onödigt

bara för att det ska köras för fort helt utan anledning

De gånger jag blivit stoppad och fått böter har jag inte tjafsat alls utan gillade läget.

Att generalisera och sätta alla över en kam är inte det största beviset på intelligens..

Det är skillnad på att köra fort och att köra fort med vett i skallen vid väl valda tillfällen...

Dirtymike
30 november 2012 · 1 532 Inlägg

Jobbar på ett dokument företag med mkt advokater. Jag o en jobbar kompis fick polis eskort från Norrköping till Jönköping.
Konstant ca 130-150km/h om inte GPS ljög så körde vi in 18min på att åka förfort.
Det handlade om papper till en pågående rättegång i Göteborg som skulle lämnas till mötande i Jönköping.
Provade Lexusen o det finns ett hastighets stopp vid 250km/h på GPS fast på ett flygfält.

Senast redigerat av Dirtymike (30 november 2012)

Jeep J20 (1978)
rcy
30 november 2012 · 1 705 Inlägg

Anderholm skrev:
är det ditt eget höga nöjes skull FO och hyr in dig på ett flygfält så slipper andra råka illa ut när du till sist tappar kontrollen vilket lär hända någongång vilket är bevisat i statistik.

Du kan hålla på varenda hastighetsgräns som en fascist om du vill, kör tillräckligt länge och förr eller senare kommer du också att tappa kontrollen. Alla olyckor har inte med hastighet att göra.

Olyckor sker när folk kör över sin förmåga, inte när dom kör över hastighetsbegränsningen.
Finns massor med folk därute som egentligen inte skulle få vistas på en motorväg överhuvudtaget av den enkla anledningen att dom inte är kapabla att framföra en bil i 110km/h. Finns till och med folk som inte borde få framföra en bil överhuvudtaget oavsett hastighet.

Saab 9-3 Aero "the sissy" (2002)
BMW 325i "isbilen" (1992)
Audi A6 Allroad "biitörbo fyrrhjula" (2002)
rcy
30 november 2012 · 1 705 Inlägg

Anderholm skrev:
alla sitter och erkänner sina lagbrott med fortkörning men inte många som tar boten om de blir stannade heller då ska det drygas med polisen och kanske blir det rättssak av det även det så satans onödigt bara för att det ska köras för fort helt utan anledning

Skulle gärna se dom siffror du baserar det uttalandet på.
Jag gissar att majoriteten av alla böter betalas utan att det blir någon rättssak av det, vilket gör ditt påstående felaktigt.

Givetvis finns det ett fåtal som tjafsar, men det gör det alltid. Även bland helt vanliga parkeringsböter så är det alltid några drygspett som ska tjafsa, så det är ingenting som är unikt bland fortkörare.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
30 november 2012 · 13 744 Inlägg

Jag kör oftare efter eget tycke än hastighetsmätaren.

Visst att man tittar på den men likväl som jag kan ligga 30+över kan jag ligga 20under det beror på vad som händer

men det som många har väldigt svårt att fatta är att anpassa hastigheten framför allt när dom ska ut på en motorväg. många segar något fruktansvärt ut på motorvägen inte ovanligt att dom har mellan 50-60km/h när dom kommer ut på motorvägen. Då svänger dom ut exakt när påfarten är slut tittar inte blinkar inte utan helt enkelt svänger ut.

Man måste enligt lagen anpassa farten till vägen man åker ut på. Man ska tydligt visa med Blinkersen vad du avser att göra. inte svänga och blinka som 75-90% av alla gör oavsätt ålder!

Sånna frågor är viktigare att ställa än hastigheten för det är otroligt ovanligt att hastigheten är avgörande för om en olycka händer eller ej
och då handlar det istort sätt uteslutande om singelolyckor!

Det är betende frågor man ska jobba med inte stå och skjuta laser utan kolla enbart på hur folk beter sig i trafiken.
Framför allt påtala för många förare hur man ska bete sig.

enda relaterat till fart jag märkt är folk som börjar gasa på när man försöker köra om dom. framför allt när man kör tunga fordon. hamnar dom i döda vinkeln så är risken stor för att man vinklar ner dom i diket.

för min del får folk köra i 200 på väl valda ställen bara dom anpassar sig bra.
likväl att dom gärna får köra sakta om dom gör det på ett trafiksäkert sätt.

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
zemet
30 november 2012 · 4 041 Inlägg

Anderholm skrev:
men varför ska du köra för fort finns ingen anledning liksom
stoppar du saker innanför jacka på ica också det är förbjudet enligt lag precis som att köra för fort är det någon skillnad att stoppa på sig något eller köra för fort och riskera andras liv?

även om du smäller och ingen är nära kostar du staten ofantliga summor på sjukvård och röntgen kanske en operation också bara för att du körde för fort det finns ingen anledning att göra det om du inte befinner dig i en situation som kräver det

alla sitter och erkänner sina lagbrott med fortkörning men inte många som tar boten om de blir stannade heller då ska det drygas med polisen och kanske blir det rättssak av det även det så satans onödigt

bara för att det ska köras för fort helt utan anledning

Det finns en bra anledning att köra som ett svin, du lär dig hantera bilen. Kör man i 70 varje dag och aldrig fått sladd eller liknande så hjälper inte dedär du fick lära dig för 10 år sedan på halkbanan. och förr eller senare så får alla sladd och dom som inte har kört som svin klarar ofta inte att hantera den fastän dom har sina antispin abs och esp.

Pappas fru snurrade 2 varv i vintras med sin mercedes A klass med esp osv i 40-50 km/h. Kan man inte köra bil så är det bara så långt som elektroniken kan hjälpa dig.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
hardrox
30 november 2012 · 731 Inlägg

Jag har läst på omvid vika hastigheter kortet ryker och brukar lägga mig strax under dom när jag känner för att åka lite fortare.
Men är jag gas sugen skiter jag i hastighet utan kör på bara.

Audi RS3 (2018)
-MATS- VWetgirig hobbymekare
30 november 2012 · 1 917 Inlägg

rcy skrev:
Olyckor sker när folk kör över sin förmåga, inte när dom kör över hastighetsbegränsningen.
Finns massor med folk därute som egentligen inte skulle få vistas på en motorväg överhuvudtaget av den enkla anledningen att dom inte är kapabla att framföra en bil i 110km/h. Finns till och med folk som inte borde få framföra en bil överhuvudtaget oavsett hastighet.

Visst är det så!

Jag har för mig att det det är 20% av trafikanterna som inblandade i 80% av alla olyckor, medan övriga 80% står för 20% ... vilket måste innebära att var femte bilist är direkt olämpad att vistas i trafiken. Detta kan bero på antingen omognad, lågt riskmedvetande, orutin eller att man helt enkelt saknar det mått av simultankapacitet som krävs för att kunna framföra ett fordon i trafiken hmm ...

Mina projekt: Patinerad VW typ 1 1955 -- Resto-looker VW typ 117 1957 - - BigBlock Edsel 1959 - - Cabbad VW typ3 1968
.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
Growe Fri fart för ett fritt folk!
30 november 2012 · 13 744 Inlägg

-MATS- skrev:

rcy skrev:
Olyckor sker när folk kör över sin förmåga, inte när dom kör över hastighetsbegränsningen.
Finns massor med folk därute som egentligen inte skulle få vistas på en motorväg överhuvudtaget av den enkla anledningen att dom inte är kapabla att framföra en bil i 110km/h. Finns till och med folk som inte borde få framföra en bil överhuvudtaget oavsett hastighet.

Visst är det så!

Jag har för mig att det det är 20% av trafikanterna som inblandade i 80% av alla olyckor, medan övriga 80% står för 20% ... vilket måste innebära att var femte bilist är direkt olämpad att vistas i trafiken. Detta kan bero på antingen omognad, lågt riskmedvetande, orutin eller att man helt enkelt saknar det mått av simultankapacitet som krävs för att kunna framföra ett fordon i trafiken hmm ...

det handlar om att vissa har inte ens förmågan att förstå att en olycka håller på att hända

så sifforna förvånar mig inte det minsta.

läser dagligen att folk kör av på rak väg spelar ingen som helst roll om det är mitt i sommarn.

Problemet är att inte en enda polis är ute i trafiken och kollar om folk kan köra bil
utan dom står där med laserpistolen i handen och sätter dit vanliga svensons som oftast är relativt bra att köra bil.

istället för att kolla trafikbetendet istället där det skulle göra mer samhällsnytta än att stoppa fortkörare

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
TouchOfRed Meldem
30 november 2012 · 4 137 Inlägg

Anderholm skrev:
engentligen skulle folk skämmas som sitter och medvetet kör för fort vi har hastigheter på våra vägar som är bestämda av trafikverket som i sin tur är staten och staten är vi som röstar eller på andra vis gör oss hörda med olika namninsamlingar eller dylikt.

Så varför kör man för fort?
ska det synas att man har en finare bil? är det tilllåtet att köra snabbare med en ny SUV än en volvo från 1980?
är man sen skulle man åkt tidigare och till framtiden lära sig planera bättre
eller är det helt enkelt viktigare för en del människor att köra  om som en idiot och komma fram snabbast möjligt?

jag kör sällan för fort vissa situationer krävs att man kör över tillåten hastighet som om du har en ambulans efter dig med blåljus på en 1+2 väg tills han kan komma förbi gäller även brandbil / polis eller om du skadat dig och det pissar blod men inte så allvarligt att de "måste" skicka en ambulans då kör jag också för fort....

jag blir ofta omkörd på kvällen  håller hastigheten spelar ingen roll vilken hastighet.
folk kör för fan om inne i stan nuförtiden

men på kvällen burkar jag skratta lite rått och hoppas de klipper en Gris i någon kurva idioti ska belönas med idioti

blev en gång omkörd av en större volvojeep på en 80-väg halt som satan han försvann höll säkert 110-120 och efter 15 minuter längre fram har han åkt av och viftar som en galning i vägkanten.
Stannar och frågar om han är skadad nej säger han med nya vinterdäck och allt borde man ju för fan inte åka av vägen säger han gravallvarligt då vevar jag upp rutan och åker därifrån vilket jävla idiot där kan du stå och frysa.


så varför ska man ligga och pressa på vägen ligga folk i röven köra om och igen köra för fort jagar ni mellantider eller vill ni bli upptagna i ett stall för WRC?

Riktigt bra inlägg ! +++

Ofta är det idioter som kör finare volvo,audi,bmw som kör som svin. Finns även andra bilar som kör som svin, men majoriteten är dom bilarna jag nämnde.

Hahahah, hade garvat ihjäl mig om jag såg något liknande. Jag hade bara tutat och kört vidare. lol

Senast redigerat av TouchOfRed (30 november 2012)

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
rcy
30 november 2012 · 1 705 Inlägg

Jag måste säga att jag har lite svårt att förstå hur man så envist kan dra alla över en kam och fullkomlig sakna nyanser i sitt sätt att se på omgivningen.

Visst, en Volvojeep kör alldeles för fort i halt väglag och går av vägen. Föraren var en idiot och körde bevisligen långt över sin förmåga.
Betyder detta att alla som kör för fort är idioter?

Jag låg en gång bakom en röd bil, kommer inte ihåg vad det var för märke. Den höll hastighetsbegränsningen exakt, körde inte för fort en enda gång. Vi kom fram till en rondell, och den röda bilen körde nästan ett helt varv. När den kom fram till den infart där den kört in i rondellen insåg föraren sitt misstag, stannade, och backade ett halvt varv i rondellen, varpå totalt kaos givetvis uppstod.
Tillämpar man samma logik som exemplet med Volvojeepen så betyder alltså detta att alla som håller laglig hastighet backar i rondeller.

Pendulum
30 november 2012 · 1 298 Inlägg

rcy skrev:
Jag måste säga att jag har lite svårt att förstå hur man så envist kan dra alla över en kam och fullkomlig sakna nyanser i sitt sätt att se på omgivningen.

Visst, en Volvojeep kör alldeles för fort i halt väglag och går av vägen. Föraren var en idiot och körde bevisligen långt över sin förmåga.
Betyder detta att alla som kör för fort är idioter?

Jag låg en gång bakom en röd bil, kommer inte ihåg vad det var för märke. Den höll hastighetsbegränsningen exakt, körde inte för fort en enda gång. Vi kom fram till en rondell, och den röda bilen körde nästan ett helt varv. När den kom fram till den infart där den kört in i rondellen insåg föraren sitt misstag, stannade, och backade ett halvt varv i rondellen, varpå totalt kaos givetvis uppstod.
Tillämpar man samma logik som exemplet med Volvojeepen så betyder alltså detta att alla som håller laglig hastighet backar i rondeller.

Bra exempel. Svensson har väldigt lätt för att dra alla över samma kam. Har man sett någon köra fort på ett dåligt sätt så är alla som kör för fort idioter.
Ett annat exempel, om än långsökt är när Svensson hade en bekant som körde Volvo 343 DL med remvariomat på 70-talet. Därför är alla automatlådor värdelösa och hen kommer aldrig köpa en sådan.

Senast redigerat av Pendulum (30 november 2012)

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.
TouchOfRed Meldem
30 november 2012 · 4 137 Inlägg

rcy skrev:
Jag måste säga att jag har lite svårt att förstå hur man så envist kan dra alla över en kam och fullkomlig sakna nyanser i sitt sätt att se på omgivningen.

Visst, en Volvojeep kör alldeles för fort i halt väglag och går av vägen. Föraren var en idiot och körde bevisligen långt över sin förmåga.
Betyder detta att alla som kör för fort är idioter?

Jag låg en gång bakom en röd bil, kommer inte ihåg vad det var för märke. Den höll hastighetsbegränsningen exakt, körde inte för fort en enda gång. Vi kom fram till en rondell, och den röda bilen körde nästan ett helt varv. När den kom fram till den infart där den kört in i rondellen insåg föraren sitt misstag, stannade, och backade ett halvt varv i rondellen, varpå totalt kaos givetvis uppstod.
Tillämpar man samma logik som exemplet med Volvojeepen så betyder alltså detta att alla som håller laglig hastighet backar i rondeller.

Nej det är klart att alla som kör fort inte är idioter. Vem har sagt att det är så? 

Jo men det är ju ganska stor skillnad på att backa i en rondell och köra för fort..
Som jag ser det så måste förståndet vara mindre på personen som backar i rondellen än förståndet på en människa som kör för fort.
För det är väl inte alla som tänker "Fan jag körde fel, jag backa i rondellen". Men köra för fort kan alla göra.

Sen så tycker jag att majoriteten på idioter kör i finare bilar. Antagligen för att dom tror dom har en superbil, med ESP och Airbags. Detta har jag reflekterat över och dom som brukar köra om, är just såna.
Tex som igår, halt på vägen, snöar, dålig sikt. Kommer upp en bil bakom mig som ligger och trycker, ser direkt att det är en finare bil. Så fort han får tillfälle blåser han om. Även fast det är halt,dåligt sikt och snöar som jag nämnde. Inte nog med det så låg han och tryckte nästa hela tiden.
3 sekundersregeln, haha visst.. Dessutom om det är halt ute, ska man hålla ännu mer avstånd till framförvarande bil. Men det är behöver vi inte snacka om här.

Senast redigerat av TouchOfRed (30 november 2012)

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
TouchOfRed Meldem
30 november 2012 · 4 137 Inlägg

Anderholm skrev:

rcy skrev:

Anderholm skrev:
engentligen skulle folk skämmas som sitter och medvetet kör för fort vi har hastigheter på våra vägar som är bestämda av trafikverket som i sin tur är staten och staten är vi som röstar eller på andra vis gör oss hörda med olika namninsamlingar eller dylikt.

Så varför kör man för fort?
ska det synas att man har en finare bil? är det tilllåtet att köra snabbare med en ny SUV än en volvo från 1980?
är man sen skulle man åkt tidigare och till framtiden lära sig planera bättre
eller är det helt enkelt viktigare för en del människor att köra  om som en idiot och komma fram snabbast möjligt?

jag kör sällan för fort vissa situationer krävs att man kör över tillåten hastighet som om du har en ambulans efter dig med blåljus på en 1+2 väg tills han kan komma förbi gäller även brandbil / polis eller om du skadat dig och det pissar blod men inte så allvarligt att de "måste" skicka en ambulans då kör jag också för fort....

jag blir ofta omkörd på kvällen  håller hastigheten spelar ingen roll vilken hastighet.
folk kör för fan om inne i stan nuförtiden

men på kvällen burkar jag skratta lite rått och hoppas de klipper en Gris i någon kurva idioti ska belönas med idioti

blev en gång omkörd av en större volvojeep på en 80-väg halt som satan han försvann höll säkert 110-120 och efter 15 minuter längre fram har han åkt av och viftar som en galning i vägkanten.
Stannar och frågar om han är skadad nej säger han med nya vinterdäck och allt borde man ju för fan inte åka av vägen säger han gravallvarligt då vevar jag upp rutan och åker därifrån vilket jävla idiot där kan du stå och frysa.

så varför ska man ligga och pressa på vägen ligga folk i röven köra om och igen köra för fort jagar ni mellantider eller vill ni bli upptagna i ett stall för WRC?

Kul att det verkar finnas en nyanserad syn på saken.
Antingen håller man hastigheterna exakt eller så är man en total idiot som blåser på i 200 överallt och garanterat kommer att köra av vägen.
Du tror inte att det finns någonting där i mellan?

allting som är över hastighetsbegränsningen är olagligt och onödigt så varför ska det finnas något imellan?
är det en nödsituation sure.
är det ditt eget höga nöjes skull FO och hyr in dig på ett flygfält så slipper andra råka illa ut när du till sist tappar kontrollen vilket lär hända någongång vilket är bevisat i statistik.

sen tenderar de flesta som kör för fort att ligga en i röven tills de vågar köra om vilket är totalt livsfarligt om bilen framför måste bromsa klarar de djuret eller vad som nu springer upp på vägen blir de krockade i röven för att aset bakom tydligen inte är så mentalt utvecklad att han/hon/den/det inte förstår att slickar man dragkrok hinner man inte bromsa..

Håller med där. Men dom tänker inte längre än näsan räcker. Vilket är synd eftersom om han åker in i framförvarande fordon, så är den den framför som får Whisplashskador och men för livet om han nu överlever krocken. Var bara tvungen att påpeka detta. Men nu ska jag snacka om hastigheter ! tongue

Senast redigerat av TouchOfRed (30 november 2012)

Volkswagen Polo FSI "Mammas räcer" (2012)
ImprezaGC8
30 november 2012 · 373 Inlägg

Anderholm skrev:
men varför ska du köra för fort finns ingen anledning liksom
stoppar du saker innanför jacka på ica också det är förbjudet enligt lag precis som att köra för fort är det någon skillnad att stoppa på sig något eller köra för fort och riskera andras liv?

även om du smäller och ingen är nära kostar du staten ofantliga summor på sjukvård och röntgen kanske en operation också bara för att du körde för fort det finns ingen anledning att göra det om du inte befinner dig i en situation som kräver det

alla sitter och erkänner sina lagbrott med fortkörning men inte många som tar boten om de blir stannade heller då ska det drygas med polisen och kanske blir det rättssak av det även det så satans onödigt

bara för att det ska köras för fort helt utan anledning

Tja! Här är lite fredagsunderhållning för dig:

http://www.youtube.com/watch?v=Yrtoswad9vs

http://www.youtube.com/watch?v=zzyM9e-HbYA

http://www.youtube.com/watch?v=fPhChZdfUBk

http://www.youtube.com/watch?v=d8XPqlVh68k

Trevlig kväll!

Senast redigerat av ImprezaGC8 (30 november 2012)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang