Hjälp med första bil, tips osv!

tooby
13 december 2012 ·

zemet skrev:

tooby skrev:
Blev så att jag ärver farfars opel rekord berlina ( exakt likadan som denna, http://www.garaget.org/?car=266673 , dock utan en enda rostfläck ) och byter bort skotern till en annan skoter.

Diesel, manuell, skattebefriad, får den gratis. Blir bra det här smile

Tack för svaren i tråden, iaf vissa.


Slänger in en edit också.

Har en reservdels bil till den också, så det kommer bli byte till en liten större motor, servostyrning och bakdämparna.

Bra val! Sålänge den inte bryter ihop helt så lär det ju vara en av dom mest ekonomiska bilarna man kan få tag påsmile Speciellt om du har en reservdelsbil också.

Reservbilen är inte i kördugligt skick då den är genomrostad, men såsom stötdämpare, motor, servo är i "nyskick".

zemet
13 december 2012 · 4 047 Inlägg

tooby skrev:

zemet skrev:

tooby skrev:
Blev så att jag ärver farfars opel rekord berlina ( exakt likadan som denna, http://www.garaget.org/?car=266673 , dock utan en enda rostfläck ) och byter bort skotern till en annan skoter.

Diesel, manuell, skattebefriad, får den gratis. Blir bra det här smile

Tack för svaren i tråden, iaf vissa.


Slänger in en edit också.

Har en reservdels bil till den också, så det kommer bli byte till en liten större motor, servostyrning och bakdämparna.

Bra val! Sålänge den inte bryter ihop helt så lär det ju vara en av dom mest ekonomiska bilarna man kan få tag påsmile Speciellt om du har en reservdelsbil också.

Reservbilen är inte i kördugligt skick då den är genomrostad, men såsom stötdämpare, motor, servo är i "nyskick".

Jo det jag menade  är att detta bilägandet blir så billigt som bara möjligt så det passar ju perfekt till dig. Roligt att lära sig skruva och meka också.smile

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
SportPilot Ubåtsingenjör
13 december 2012 · 7 234 Inlägg

fin bil grattis ! är garanterat en grym bil smile

eller grym brukis för den delen, sköt om den så kan du behålla den många år smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang