. . . fortsättning:I kväll ska vi passa in dörrarna

:
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1003560.jpg]()
De gängade blecken där dörrgångjärnen fästs i överkant har fallit ur läge eftersom vi vänt och vridit på karossen så pass många gånger. För att kunna komma åt att skjuta dessa tillbaka in i rätt läge måste gångjärnen till bagagehuven demonteras.
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1003561.jpg]()
Andreas passar in en rostfri och strippad guldfärgad dörr som vi inköpt.
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1003562.jpg]()
Istället för originalets stjärnskruvskallar monterar vi dörrarna med insexbult

![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1003563.jpg]()
På förarsidan sitter dörren mycket bra, men …
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1003564.jpg]()
… dörren passar desto sämre på passagerarsidan

. Inte ens när vi hänger på originaldörren till vår kaross får vi springan mot A-stolpen rätt vid ventilationsrutan

![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1003565.jpg]()
Dörren skrapar i dropplisten … kan det bero på bulan vi riktade i området tidigare? Är det själva stolpen som är sned?
![http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1003566.jpg]()
Hmm, dörren sitter väldigt tätt mot instrumentbrädan också …
Märkligt. Man använder
inte shims på dessa dörrar. Vi talar visserligen om en massproducerad bil – men den är tysk, och då är den konstruerad och är tänkt att ha kvalitet tillräckligt att passa klockrent i många långa år

!
Vi får nog tänka över saken lite. Kanske vi lånar en Porto-Power, vi får se
Under tiden får vi väl sätta tänderna i något annat på Bubblan
Fortsättning följer . . .