Besiktnings frågor + försäljning av däck

Low
3 januari 2013 · 3 314 Inlägg

hej! har besiktning om en vecka.


undrar om jag ska köra med sportluftfiltret eller original burken?

sen har jag 100 cells katt på bilen kommer jag få problem? eller är det lugnt om man kör bilen riktigt varm precis innan?




När är det bra tid att sälja sommar däck? jag har 4 st conential sportcontact 3 225/40 18" dom jag köpte o februari förra året, rullat cirka 300-400 mil. ny pris 1500kr st.

hur mycket kan man begära?


tacksam för ärliga svar!wink

myran Foto/Bilnörd
3 januari 2013 · 1 541 Inlägg

Man får fruktansvärt lite betalt för beganade däck. Jag skulle inte betalat över 2500 för alla fyra.

Sen ju mera original på besiktningen ju bättre.. Original luftburk kan ju göra att dom missar nått annat "trim". Och katten ska inte vara något bekymmer om du varmkör ordentligt.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
jocke855R Fullvärdig medlem i NordicR
3 januari 2013 · 119 Inlägg

S70in ja hade besiktigade jag med öppet sportluftfilter och 855an har racekat(även vid bestiktingen) och fick inte nån tillsägning elr nått, så det BORDE inte va några problem på den fronten smile däcken har jag inte en aning om tongue

Go Hard Or Go Home
Low
3 januari 2013 · 3 314 Inlägg

myran skrev:
Man får fruktansvärt lite betalt för beganade däck. Jag skulle inte betalat över 2500 för alla fyra.

Sen ju mera original på besiktningen ju bättre.. Original luftburk kan ju göra att dom missar nått annat "trim". Och katten ska inte vara något bekymmer om du varmkör ordentligt.

som jag trodde.  tänkt mig c 7-800kr st, omöjligt bör det inte vara..

ska nog sätta dit original burken när man ändå har den smile

Low
3 januari 2013 · 3 314 Inlägg

jocke855R skrev:
S70in ja hade besiktigade jag med öppet sportluftfilter och 855an har racekat(även vid bestiktingen) och fick inte nån tillsägning elr nått, så det BORDE inte va några problem på den fronten smile däcken har jag inte en aning om tongue

kanon:) går på säkra sidan och kör med original burken smile

Low
3 januari 2013 · 3 314 Inlägg

några fler som har pris ider och när man ska lägga ut dem? kanske för tidigt nu?

jocke855R Fullvärdig medlem i NordicR
3 januari 2013 · 119 Inlägg

Low skrev:

jocke855R skrev:
S70in ja hade besiktigade jag med öppet sportluftfilter och 855an har racekat(även vid bestiktingen) och fick inte nån tillsägning elr nått, så det BORDE inte va några problem på den fronten smile däcken har jag inte en aning om tongue

kanon:) går på säkra sidan och kör med original burken smile

ja det är ju upp till var och en smile gav bara mitt svar tongue

Go Hard Or Go Home
no_fake
3 januari 2013 · 865 Inlägg

Bästa tiden att sälja e ju mot våren när folk börjar byta t sommar däck

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang