Larmet har ballat ur!

JohnLindberg Born to go Wide
9 januari 2013 · 88 Inlägg

Har ett stort problem..

Hjälpte farsan med att byta fördelningslåda på hans Ford Explorer -96, allt gick som smort tills vi skulle provstarta och allt sånt..

Vi hade ju naturligtvis lyft av pluspolen eftersom det är ett par kablar som går in i lådan, sätter ihop allt igen och lägger på polen, så när vi ska starta så börjar larmet tjuta som en stucken gris och går inte att få av med Larmdosan, vi har kollat så att alla dörrar är stängda och grejat men inget funkar så nu behöver jag någon kunnig människas hjälp rätt akut!

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Mvh John

Allt är till salu! Om priset är rätt förstås!
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Skorven" (1990)
crescentcompact
9 januari 2013 · 280 Inlägg

Kanske är så att man måste låsa/låsa upp bilen ett antal gånger för att synka grejerna efter strömavbrottet.

/Fredrik

it_mutt Avstängd
9 januari 2013 · 10 388 Inlägg

Det är relativt troligt att larmet tar det som ett försök att stjäla bilen. Det är inte heller helt omöjligt (svårt att svara på utan att veta vilket larm som sitter i) att larmet "glömt" dosan och den därför måste kodas in igen

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
JohnLindberg Born to go Wide
9 januari 2013 · 88 Inlägg

Har googlat röven av mig och alla sidor jag läser så står att man inte kan koda om Larm/dosa på just Ford Explorer.. Men har även kommit fram till att man ska prova att sitta i bilen och låsa och låsa upp med knappen på dörrsidan men ska prova det med att låsa och låsa upp flera gånger!

Allt är till salu! Om priset är rätt förstås!
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Skorven" (1990)
Swedenrockers Living life on two wheels.....
9 januari 2013 · 835 Inlägg

By James Hood

A FOB refers to a key ring or device that you attach your car keys to so that they don't get lost. While some serve only a decorative purpose, a wireless key FOB controls the locking system on your car. The 1996 Ford Explorer comes with a keyless entry system that requires a specific type of FOB in order to lock and unlock the doors. While your dealership should have provided you with a FOB, you can re-program it should something go wrong.

Insert the Explorer key into the ignition and turn it as far as possible before cranking the Ford engine. This is known as the "Run" ignition position.

Turn the key back to the base ignition position. This is the "Off" position and you will be able to remove the key. Do not remove the key from the ignition yet.

Repeat steps 1 and 2 another four times so that you have turned it from "Off" to "Run" for a total of 5 times. This must be done within 10 seconds. On the fifth and final turn, leave the key in the "Run" position and wait for the door locks to cycle on and off. This lets you know you have entered the Explorer FOB programming mode.

Press any button on the key FOB and wait for the door locks to cycle again. The remote will now be programmed to the Ford Explorer.

Turn the key to the "Off" position and remove the key. This exits the programming mode.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.
Audi A1 (2014)
JohnLindberg Born to go Wide
11 januari 2013 · 88 Inlägg

Problemet löst!

Allt är till salu! Om priset är rätt förstås!
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Skorven" (1990)
Swedenrockers Living life on two wheels.....
11 januari 2013 · 835 Inlägg

Ännu bättre om du skriver hur det löstes.

JohnLindberg skrev:
Problemet löst!

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.
Audi A1 (2014)
JohnLindberg Born to go Wide
11 januari 2013 · 88 Inlägg

Kan inte förklara för att det var pappa som fixade felet och han vet inte riktigt vad han gjorde! Men det var nånting med att han satt sig i bilen och låste och låste upp med knappen på dörren sen vred han om tändningen ett par gånger och starta bilen sen var den tyst och allt funkade!

Allt är till salu! Om priset är rätt förstås!
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Skorven" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang