Helljuset hänger sig 940 - hjälp :mad:

Frankes940
15 januari 2013 · 1 Inlägg

Helljuset har hängt sig på min 940.

Det händer ingenting när man drar i ljusspaken, och det händer heller ingenting när man vrider på ljusomkopplaren. Måste koppla ur batteriet för att döda helljuset.

Det har hänt en gång tidigare, men då löste det sig av sig själv.

Kan det vara så enkelt att ljusrelät har gått på lunch? Hur byter man det i så fall?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
15 januari 2013 · 14 058 Inlägg

Frankes940 skrev:
Helljuset har hängt sig på min 940.

Det händer ingenting när man drar i ljusspaken, och det händer heller ingenting när man vrider på ljusomkopplaren. Måste koppla ur batteriet för att döda helljuset.

Det har hänt en gång tidigare, men då löste det sig av sig själv.

Kan det vara så enkelt att ljusrelät har gått på lunch? Hur byter man det i så fall?

Kanske snarare gått i pension. Hur man byter? Jaa, man köper ett nytt, tar reda på var det gamla sitter, lossar kablar och tar bort rälät. Därefter återmonterar man nya rälät och sätter tillbaks kablarna exakt som dom satt. Förhoppningsvis funkar det igen.

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (15 januari 2013)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
risodlarn
15 januari 2013 · 577 Inlägg

Är det original helljus så sitter väl relät innanför askkoppen bakom säkringarna, vilket utav dom vet jag inte men skulle tippa på de 2 eller 3 som sitter i framkant och är rätt små.

Kan ha fel -_-'

Jag kör inte aggressivt, jag kör effektivt.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang