Volvo 940turbo bygge

fredde_86
17 januari 2013 · 192 Inlägg

Då jag rullade min Volvo 945t så ska jag nu börja bygga sommabil:)
Tanken är att bilen ska bli kör bar så fort det går så motorn kommer uppgraderas lite grann men mer under kommande vinter då motorbygget ska dra igång ordentligt så blir att spara så mycket pengar som möjligt under hela sommaren sommaren. Motorn är en b230 fk fulltryckare. O karossen en 940 från 93:)
Hoppas på mycket hjälp o stöd från vänner. För har ju en hel hög med tokiga bilbyggarvänner..

Senast redigerat av fredde_86 (22 januari 2013)

Danne8331
17 januari 2013 · 649 Inlägg

Kommer följas smile

För att bli gammal och vis, måste man vara ung och dum.
fredde_86
22 januari 2013 · 192 Inlägg

Tänkte bara medela att det redan nu har spårat ur lite:D Motorn kommer att köras till Petersmotor i vadstena nu under nästa vecka o den kommer där uppgraderas o fixas till. Vi har siktat på att ligga på 400hk i motorn så bygget blir ganska skapligt i alla fall. Tanken med att lägga mig på endast 400hk är för att jag vill att det ska hålla. För skruva är ju kul men roligt att kunna köra lite med. Kommer lite bilder under kvällen på hur allt ser ut i dag. ska även dra in min kaross under dagen o börja med den laga de lilla hål som finns o kapa ur allt o börja fixa för lackeringen. Bilen kommer bli röd o svart men hur vet jag ej en

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang