Bensintanken läcker..

krulliz
2 april 2007 · 55 Inlägg

På min mors Buick Skylark lanadau -76 så märkte dom att bensin tanken läcker vid svets skarven(det droppar då man kör och bensinen skvalpar runt). Nu lyder frågan såhär, kan man lappa det med att ta en bit tall såpa och knåda det segt, tall tvål är det väll.. en sådan bit ni vet man tvättar mattor med. Min mor har kommit på denna idé någonstans ifrån, och det låter väldigt konstigt i mina öron iaf, men jag kanske har fel? Någon som vet?

Och annars om det där med tallsåpa är en dålig idé skall tanken hård lödas i såfall eller hur fixas detta fel enklast?

OBS! Tankarna om tall såpan är min mors! smile

Happy with Honda.
Team-Adolfsson Gödseldräng
2 april 2007 · 4 529 Inlägg

finns ju kemisk metall att köpa på ca 10cm längder som man knådar mujuk köp sån och lägg på blir hårt som fan sen smile
gorde jag på flera ställen på min gammla epa jag hade :p

krulliz
2 april 2007 · 55 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:
finns ju kemisk metall att köpa på ca 10cm längder som man knådar mujuk köp sån och lägg på blir hårt som fan sen smile
gorde jag på flera ställen på min gammla epa jag hade :p

man blir väll inte tvungen att tömma och tvätta tanken då?

Happy with Honda.
blacken
2 april 2007 ·

köp en ny!. enklast och smidigast. Okay! det kan bli halvdyrt men tänk på säkerheten.

good_year
2 april 2007 · 755 Inlägg

hallå bilen är från 76 kanske inte så lätt att fixa fram en ny.. laga den i stället..

Audikrille
2 april 2007 · 324 Inlägg

Det går väll att svetsa. MEN då måste man skruva bort tanken och fylla den med vatten innan svetsning!!!!!!!!!!

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99
Tubaisten Furir
2 april 2007 · 18 Inlägg

Finns det tank att köpa gör det att laga gamla tankar är dels farligt och tidkrävande. Försökte en gång på en scorpio så sönderrostat. ju mer man petade desto mer gick sönder dessutom var bränslerören av stål gissa skicket?

Bilen finns ej mer

En stor bil ÄR större än en vanlig bil
blacken
2 april 2007 ·

USA bildelar AB i osby har friska beg. Även USA bildelar i sunne kan ha eller kanske skaka fram en.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang