tips på en 18" bas

ROE
1 februari 2009 · 336 Inlägg

Audi-powah skrev:

ROE skrev:

Audi-powah skrev:

om man inte är vild så är man mess/soffliggare skämt o sido wink

haha kommer från killen som sover till 2-3 på eftermidagen när man ska börja jobba/bygga m.m. vid 10 tiden tongue Men att dra till med någon du inte vet någont om än är ju vilt tongue va det inte micke som sa att man knappt spelade 130 db i vissa spår tongue och du vet hans effekt tongue

jag vaknar faktiskt 1100 och sen på för fullt med bygget big_smile och sen går man ifrån garaget 2100:P
och sen det angående spår varför skulle de välja ett spår som suger bassmässigt på en tävling?

då ska du ju vara igång tongue och ändå blir inget gjort wink tongue skoj ;D
Lottas inte spåren ut? Från tävling till tävling?

//
Roe
Audi-powah
1 februari 2009 · 497 Inlägg

ROE skrev:

Audi-powah skrev:

ROE skrev:

"om jag skrev något fel här så skriv gärna de rätta resutaten."
Googel kan väl ej ha fel tongue

Jag kollar inte på google jag kollar på personner som testar och har kunskapp om det tex lazzat soundpressure osv.

haha kollar du på personerna wink kollar du inte på deras projekt/tester tongue

w/e du fattar vad jag menade:P

Audi S3 "Quattro" (2002)
Audi-powah
1 februari 2009 · 497 Inlägg

ROE skrev:

Audi-powah skrev:

ROE skrev:
haha kommer från killen som sover till 2-3 på eftermidagen när man ska börja jobba/bygga m.m. vid 10 tiden tongue Men att dra till med någon du inte vet någont om än är ju vilt tongue va det inte micke som sa att man knappt spelade 130 db i vissa spår tongue och du vet hans effekt tongue

jag vaknar faktiskt 1100 och sen på för fullt med bygget big_smile och sen går man ifrån garaget 2100:P
och sen det angående spår varför skulle de välja ett spår som suger bassmässigt på en tävling?

då ska du ju vara igång tongue och ändå blir inget gjort wink tongue skoj ;D
Lottas inte spåren ut? Från tävling till tävling?

inte på de tävlingarna jag varit på tongue
och det finns väl olika grejor man kan göra behöver inte alltid vara bilen:P

Senast redigerat av Audi-powah (1 februari 2009)

Audi S3 "Quattro" (2002)
Tokken Team dBakuten
1 februari 2009 · 3 453 Inlägg

thulle1 skrev:

Audi-powah skrev:

Tokken skrev:

Tro vad du vill, jag är ingen jävla klåpare om du trodde det..
Efter 10 burpar lite drygt var det kraftig hängmatta kan jag säga.. Varför argumentera??

Säg vad du vill men nå skit bakom spakarna var det då fan inte!

Fråga Dreddan exempelvis hur kul det är med SoloX i dB-drag, finns en anledning till att han kör DD igen.

Bajssignal säger du.. vad vet du egentligen om ljud??

Herregud!

Inte ofta jag blir irriterad men det där var fan å dra saker över gränsen!

Nej va fan jag koppla in min gamla moped på insignalen med ett 9 volts batteri, för fan va den sket sig.. mad

måste faktiskt håla med när dreddan är backom testerana då är det nog inte någon bajs signal inte visst han kankse kör slutstegen så dom nästan klipper men vadå då bara för att den nästan klipper så bevisar det inte att signalen är bajs.
tror det inte är signalen eller effekten det är fel på utan soloxens upphäggnar till både spole och kon inte pallar med ordenkliga burpar thats it som sagt det är mer än bas man spelar högt i musik än har i db drag om man inte är miljonär det vill säga:)

Likspänning = döden för talspolar har du inte hört talas om det? du är så duktig på att googla allt utan erfarenhet  :p

Du får ett stadigt PM.. raserar inte tråden mer nu.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
allanbog
1 februari 2009 · 31 Inlägg

har du ingen annan bas så kan vi ju byta?tongue

bmwkvinna
2 februari 2009 · 73 Inlägg

Tokken skrev:

thulle1 skrev:

Tokken skrev:
Någonstans mellan 6-8 kW..

då är det inte så konstigt... och hur mycket ström till den effekten? för har man som man ska ha typ 6 till 8 st BRA batteri så är det nog inga problem, min solo x har jag spelat med ett bra tag nu, och när jag spelar musik har jag alltid på "full" volym (minst 80-90%), sen är det klart att det inte är burp, men det säger ändå en hel del, så tror jag att 10 burpar är skitsnack, då är det en kass person bakom volym ratten skulle jag säga, visserligen när jag spelar så går jag aldrig under 12,5 Volt men jag kan tänka mig bajssignalen solox en har fått om den får 8000 watt.. vet man vad man håller på med så håller nog en sån bas ganska länge trots burp, det enda är väl upphängningen blir slappare men det är en helt annan sak.

M.v.h. Emil

Tro vad du vill, jag är ingen jävla klåpare om du trodde det..
Efter 10 burpar lite drygt var det kraftig hängmatta kan jag säga.. Varför argumentera??

Säg vad du vill men nå skit bakom spakarna var det då fan inte!

Fråga Dreddan exempelvis hur kul det är med SoloX i dB-drag, finns en anledning till att han kör DD igen.

Bajssignal säger du.. vad vet du egentligen om ljud??

Herregud!

Inte ofta jag blir irriterad men det där var fan å dra saker över gränsen!

Nej va fan jag koppla in min gamla moped på insignalen med ett 9 volts batteri, för fan va den sket sig.. mad

"Nästan 20 års erfarenhet av bilstereo" men du beter dig som 18 år, då var du mycket liten när du böjade med bilstereo eller hur ligger det till? smile Jag vill också ha ett pm av dig smile

Senast redigerat av bmwkvinna (2 februari 2009)

Tokken Team dBakuten
3 februari 2009 · 3 453 Inlägg

bmwkvinna skrev:

Tokken skrev:

thulle1 skrev:
då är det inte så konstigt... och hur mycket ström till den effekten? för har man som man ska ha typ 6 till 8 st BRA batteri så är det nog inga problem, min solo x har jag spelat med ett bra tag nu, och när jag spelar musik har jag alltid på "full" volym (minst 80-90%), sen är det klart att det inte är burp, men det säger ändå en hel del, så tror jag att 10 burpar är skitsnack, då är det en kass person bakom volym ratten skulle jag säga, visserligen när jag spelar så går jag aldrig under 12,5 Volt men jag kan tänka mig bajssignalen solox en har fått om den får 8000 watt.. vet man vad man håller på med så håller nog en sån bas ganska länge trots burp, det enda är väl upphängningen blir slappare men det är en helt annan sak.

M.v.h. Emil

Tro vad du vill, jag är ingen jävla klåpare om du trodde det..
Efter 10 burpar lite drygt var det kraftig hängmatta kan jag säga.. Varför argumentera??

Säg vad du vill men nå skit bakom spakarna var det då fan inte!

Fråga Dreddan exempelvis hur kul det är med SoloX i dB-drag, finns en anledning till att han kör DD igen.

Bajssignal säger du.. vad vet du egentligen om ljud??

Herregud!

Inte ofta jag blir irriterad men det där var fan å dra saker över gränsen!

Nej va fan jag koppla in min gamla moped på insignalen med ett 9 volts batteri, för fan va den sket sig.. mad

"Nästan 20 års erfarenhet av bilstereo" men du beter dig som 18 år, då var du mycket liten när du böjade med bilstereo eller hur ligger det till? smile Jag vill också ha ett pm av dig smile

Sånt där snack kan du lägga av med på en gång.. inte det vi är här för.
Fan håller ni på med?? Åsikter har vi alla och dom e delade tack och lov.

Jag hade en enkel åsikt om en bas som jag själv testat grundligt och kom med synpunkter som
jag skulle ha gjort i ack så många fall men visst absolut jag kan hålla tyst från och med nu.

Blir så satans irriterad för att man blir påhoppad för att man har en annan åsikt.
Och NEJ det gäller inte bara kicker i det här fallet.

Saknar ni folk å tracka på något vis?

Ska ni kasta skit på mig så TA DET VIA PM!

Senast redigerat av Tokken (3 februari 2009)

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
3 februari 2009 · 2 353 Inlägg

Herregud....

1. STEG som lämnar LIKSPÄNNING är defekta! PUNKT. Finns inget mer att säga om det.
2. När man kör dBdrag, så VILL MAN HA en fyrkantsvåg i princip. Så, signalen som skickas till en bas vid dBdrag är så långt ifrån REN som det bara går att komma.
3. Som Morre sa, det är inte kvaliteten som i sig gör en upphängning "slapp". Däremot kan det vara bra att veta att det faktiskt finns högtalare som SKALL ha en upphängning som ser ut att ha sjunkit något. Detta beror helt på hur högtalaren är designad!

/Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
Black-Angel
3 februari 2009 · 260 Inlägg

Hmm gissa vad som satt i vår lilla dB-bil 2004 big_smile
En sneakpeak på bygget hos Hardy på kalmarbilutrustning "Dock ej färdigbyggd"
http://memimage.cardomain.com/ride_images/1/1289/181/3220090422_large.jpg
Barkaby tävling
http://memimage.cardomain.com/ride_images/1/1289/182/3220090531_large.jpg
Barkaby tävling Visst går det o spela högt med SoloX vi ökade för varje burp,vår motståndare blev inte alls glad åt det lol
http://memimage.cardomain.com/ride_images/1/1289/181/3220090490_large.jpg
Peter Trenneborn från DD inspekterar våran Kicker bil på EM i Holland 2004
http://memimage.cardomain.com/ride_images/1/1289/182/3220090596_large.jpg
På plats i Motoring Assen Holland för EM 2004
http://memimage.cardomain.com/ride_images/1/1289/182/3220090559_large.jpg

Dock så när det gäller Solox'n är konen väldigt tung då du behöver massor av effekt för att sätta den i rörelse,sen nackdelen var väl hörnen gav vika när det skulle spelas högt vi märkte inte av det dock..
I det bygget vi hade tog vi väck gummiskyddet på magneten o då ökade vi ca 0.2-0.3dB en annan tävlande i Em sa vi till att göra så då han hade 2 solozar o han ökade 0.7dB

Nu kanske dessa resultat inte e så höga men detta var ju back 2004 o då räckte det till en 3e plats i Europa o 7 i världen på 163.2dB...

2004 Fiesta: Team dB-Akuten Kicker, Europa 3:a Extreme 1
2006 CRX:Team Soundmadness DigitalDesigns Bassrace/ESPL Unl
www.street-beat.se PB 163.4dB
2011> Nytt märke KoveAudio
bmwkvinna
3 februari 2009 · 73 Inlägg

Tokken skrev:

bmwkvinna skrev:

Tokken skrev:

Tro vad du vill, jag är ingen jävla klåpare om du trodde det..
Efter 10 burpar lite drygt var det kraftig hängmatta kan jag säga.. Varför argumentera??

Säg vad du vill men nå skit bakom spakarna var det då fan inte!

Fråga Dreddan exempelvis hur kul det är med SoloX i dB-drag, finns en anledning till att han kör DD igen.

Bajssignal säger du.. vad vet du egentligen om ljud??

Herregud!

Inte ofta jag blir irriterad men det där var fan å dra saker över gränsen!

Nej va fan jag koppla in min gamla moped på insignalen med ett 9 volts batteri, för fan va den sket sig.. mad

"Nästan 20 års erfarenhet av bilstereo" men du beter dig som 18 år, då var du mycket liten när du böjade med bilstereo eller hur ligger det till? smile Jag vill också ha ett pm av dig smile

Sånt där snack kan du lägga av med på en gång.. inte det vi är här för.
Fan håller ni på med?? Åsikter har vi alla och dom e delade tack och lov.

Jag hade en enkel åsikt om en bas som jag själv testat grundligt och kom med synpunkter som
jag skulle ha gjort i ack så många fall men visst absolut jag kan hålla tyst från och med nu.

Blir så satans irriterad för att man blir påhoppad för att man har en annan åsikt.
Och NEJ det gäller inte bara kicker i det här fallet.

Saknar ni folk å tracka på något vis?

Ska ni kasta skit på mig så TA DET VIA PM!

snack? Precis delade då ska man väl ej få ett raseri utbrott som en tre åring bara för någon säger en annan sak än vad du vill höra, bevisa motsatsen iställe då.

Jag skulle gärna vilja se lite från dem projekten de du har testat eftersom sånt är alltid intressan, så vet man vad man ej ska göra.
Du väljer själv om du ska va tyst eller skriva, plus du får skriva vad du vill lik som jag.

Precis som du säger du blir iriterad för folk hoppar på dig, så nu plötsligt får inte motstatsen finns till vad du tycker o säger?

Måste vara svårt att ta diskutioner med dig eftersom bara för man säger någont du ej tycker så är det påhopp och kasstar skit på dig.

Vad för skit ha någon kasstat på dig igentligen? vad är det du hänger upp dig på som inte är som du vill ha det?

skicka du pm om vi ha någont ouppklarat, men så här är min åsikt om ditt betende.

Stejfaan Basknarkare
4 februari 2009 · 470 Inlägg

bmwkvinna skrev:

Tokken skrev:

bmwkvinna skrev:

"Nästan 20 års erfarenhet av bilstereo" men du beter dig som 18 år, då var du mycket liten när du böjade med bilstereo eller hur ligger det till? smile Jag vill också ha ett pm av dig smile

Sånt där snack kan du lägga av med på en gång.. inte det vi är här för.
Fan håller ni på med?? Åsikter har vi alla och dom e delade tack och lov.

Jag hade en enkel åsikt om en bas som jag själv testat grundligt och kom med synpunkter som
jag skulle ha gjort i ack så många fall men visst absolut jag kan hålla tyst från och med nu.

Blir så satans irriterad för att man blir påhoppad för att man har en annan åsikt.
Och NEJ det gäller inte bara kicker i det här fallet.

Saknar ni folk å tracka på något vis?

Ska ni kasta skit på mig så TA DET VIA PM!

snack? Precis delade då ska man väl ej få ett raseri utbrott som en tre åring bara för någon säger en annan sak än vad du vill höra, bevisa motsatsen iställe då.

Jag skulle gärna vilja se lite från dem projekten de du har testat eftersom sånt är alltid intressan, så vet man vad man ej ska göra.
Du väljer själv om du ska va tyst eller skriva, plus du får skriva vad du vill lik som jag.

Precis som du säger du blir iriterad för folk hoppar på dig, så nu plötsligt får inte motstatsen finns till vad du tycker o säger?

Måste vara svårt att ta diskutioner med dig eftersom bara för man säger någont du ej tycker så är det påhopp och kasstar skit på dig.

Vad för skit ha någon kasstat på dig igentligen? vad är det du hänger upp dig på som inte är som du vill ha det?

skicka du pm om vi ha någont ouppklarat, men så här är min åsikt om ditt betende.

de där va la ändå onödigt..

Team Carbonize
JoKarN
10 februari 2013 · 236 Inlägg

Och här tog strömen slut smile haha http://www.garaget.org/mypage/gallery_image.php?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang