Koppla in motronic elsystem (B230ET) några kablar återstår

RallyAlle
28 januari 2013 · 74 Inlägg

ingen aning om det faktist, borde inte behövas

Nuvarande Projekt: Nissan Skyline R33 GTS-T
Ha de!
jh-hindersson OVERBOOSTED
28 januari 2013 · 852 Inlägg

nu har ja kollat på min 740 o dom kablarna till momentbegränsaren är borta så du behöver nog inte koppla in den smile

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893
Toyota Supra mkiv "OVERBOOST v2" (1996)
Volvo 940 "15900mil" (1992)
Victorkallonen
28 januari 2013 · 56 Inlägg

Skulle titta ifall jag hade nå ström till spridarna idag.. men nej då.. dit va de då inge ström hmm så då började jag med att ta loss kontaktstycket i motorrummet och titta ifall jag hade nå ström där.. men nej !! så då tänkte jag att jag tittar på relät, det klickar när man vrider på tänningen, men det är bara ström på 87/1 och inge ström till den kabeln som ska till box/spridare alltså den som går ifrån stift 30.. Vad f*n kan det vara..? eftersom relät klickar så kan det ju inte vara ett trasigt relä eller hur ? Och sedan har jag ström ifrån spolen till boxen också men sen är det inge mer ström hmm

Vad f*n kan det va ? sad

Mercedes C63 AMG "Bruksbilen" (2012)
RallyAlle
28 januari 2013 · 74 Inlägg

Ta loss höljet på relät o kolla, det sitter 2 stycken kontakter inuti, o den ena ska gå på andra hacket på tändningen o det andra när du kör på startmotorn

Nuvarande Projekt: Nissan Skyline R33 GTS-T
Ha de!
Victorkallonen
31 januari 2013 · 56 Inlägg

RallyAlle skrev:
Ta loss höljet på relät o kolla, det sitter 2 stycken kontakter inuti, o den ena ska gå på andra hacket på tändningen o det andra när du kör på startmotorn

den vänstra "rullen" funkar fint och öppnar men pumparna går inte igång.. Och den högra händer det igenting.. Så har inte får Inge ström ut ifrån relät.. Bara in !

Mercedes C63 AMG "Bruksbilen" (2012)
RallyAlle
31 januari 2013 · 74 Inlägg

byt då

Nuvarande Projekt: Nissan Skyline R33 GTS-T
Ha de!
Victorkallonen
31 januari 2013 · 56 Inlägg

Relät är helt nytt ! Så de ska inte vara de har testat 3 andra också och alla är likadana..

Mercedes C63 AMG "Bruksbilen" (2012)
RallyAlle
31 januari 2013 · 74 Inlägg

Oj då missuppfattade... låter skumt för de e bara en jordsladd som går genom reläet så de borde klicka i andra rullen när du kör på startmotorn

Nuvarande Projekt: Nissan Skyline R33 GTS-T
Ha de!
Victorkallonen
31 januari 2013 · 56 Inlägg

hur styr den? kan du titta på ditt och se vilket stift det är ? smile Har kopplat helt enligt elschemat och dubbelkollat, men kan ju vara så att det va fel i elschemat..

Mercedes C63 AMG "Bruksbilen" (2012)
RallyAlle
1 februari 2013 · 74 Inlägg

Ja vet faktist inte vad som styr den andra rullen, går ingen ström vidare genom relät? låter ju jätteskumt... Har du samma färg på dina sladdar till ditt relä som ja har till mitt? bild finns på första sidan i tråden

Nuvarande Projekt: Nissan Skyline R33 GTS-T
Ha de!
Victorkallonen
1 februari 2013 · 56 Inlägg

Yes jag har samma kablar som du

Mercedes C63 AMG "Bruksbilen" (2012)
RallyAlle
1 februari 2013 · 74 Inlägg

Om ja förståt rätt, så ska den rosa gå till soppa pumpen, tjocka bruna ska ha ständig +, den blå/röda ska gå på tändningslåset, den tjocka gröna ska få ström när du vrider på tändningen, och svart är självklart jord

Nuvarande Projekt: Nissan Skyline R33 GTS-T
Ha de!
Victorkallonen
3 februari 2013 · 56 Inlägg

hmm.. de bruna har jag ingen ström på oavsett ifall tändningen är på eller inte.. om det ändå ska vara ständig plus.. borde det väl gå och dra direkt ifrån batteriet då eller ? tongue

Mercedes C63 AMG "Bruksbilen" (2012)
RallyAlle
4 februari 2013 · 74 Inlägg

Japp

Nuvarande Projekt: Nissan Skyline R33 GTS-T
Ha de!
volvojohan
12 februari 2013 · 172 Inlägg

Skön tråd! Jag har problem med min också, nån jävel har mixtrat med spridarrelät (de på expansionskärlek), nån av er som har bild på hur ni kopplat ihop relät med spole och så vidare?


Tacksam har en 85a som står på gården å väntas på att bli härjad med men får inte igång fanskapet...

Mvh

Victorkallonen
12 februari 2013 · 56 Inlägg

volvojohan skrev:
Skön tråd! Jag har problem med min också, nån jävel har mixtrat med spridarrelät (de på expansionskärlek), nån av er som har bild på hur ni kopplat ihop relät med spole och så vidare?


Tacksam har en 85a som står på gården å väntas på att bli härjad med men får inte igång fanskapet...

Mvh

OBS, den jag (och till största del den här tråden har snackat om) är B23ET alltså inte b230ET, två helt olika elsystem har jag märkt efter sisådär 2 månader wink

Finns ett elschema tidigare i tråden, tips är att titta på det ! smile

// Kallonen

Mercedes C63 AMG "Bruksbilen" (2012)
volvojohan
12 februari 2013 · 172 Inlägg

Victorkallonen skrev:

volvojohan skrev:
Skön tråd! Jag har problem med min också, nån jävel har mixtrat med spridarrelät (de på expansionskärlek), nån av er som har bild på hur ni kopplat ihop relät med spole och så vidare?


Tacksam har en 85a som står på gården å väntas på att bli härjad med men får inte igång fanskapet...

Mvh

OBS, den jag (och till största del den här tråden har snackat om) är B23ET alltså inte b230ET, två helt olika elsystem har jag märkt efter sisådär 2 månader wink

Finns ett elschema tidigare i tråden, tips är att titta på det ! smile

// Kallonen

Jaha, den lilla detaljen missade jag. Men elscheman säger mig nada spelar ingen roll hur länge jag tittar jag får inte hjärnkontoret att fatta.

Då lär jag få haffa nån som kan tyda ett elschema åt mig helt enkelt.

Lycka till med era sladdar lol

Victorkallonen
12 februari 2013 · 56 Inlägg

volvojohan skrev:

Victorkallonen skrev:

volvojohan skrev:
Skön tråd! Jag har problem med min också, nån jävel har mixtrat med spridarrelät (de på expansionskärlek), nån av er som har bild på hur ni kopplat ihop relät med spole och så vidare?


Tacksam har en 85a som står på gården å väntas på att bli härjad med men får inte igång fanskapet...

Mvh

OBS, den jag (och till största del den här tråden har snackat om) är B23ET alltså inte b230ET, två helt olika elsystem har jag märkt efter sisådär 2 månader wink

Finns ett elschema tidigare i tråden, tips är att titta på det ! smile

// Kallonen

Jaha, den lilla detaljen missade jag. Men elscheman säger mig nada spelar ingen roll hur länge jag tittar jag får inte hjärnkontoret att fatta.

Då lär jag få haffa nån som kan tyda ett elschema åt mig helt enkelt.

Lycka till med era sladdar lol

"Rallyalle"
Kan nog hjälpa dig med den bien har för mig att han har en b230ET ? smile

Sladdar kan dra åt HELV*TE!!!

Mercedes C63 AMG "Bruksbilen" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang