12v uttag ur funktion volvo s70 1999

TBergsten
13 januari 2013 · 996 Inlägg

Hejsan!

Båda (fram & bak) mina 12v uttag i bilen är ur funktion. Det jag hittils har kollat är om säkringen är hel, och så enkelt kunde det ju såklart inte vara... Då jag inte är någon värsting mek så undrar jag om någon annan har haft samma fel? Då kanske man kan få tips på vart man ska börja att felsöka. Någon som har tips och lite råd om hur jag kan åtgärda problemet.

Alla som kan något och har/eller har upplevt samma problem är mer än välkommen att yttra sig!

Aldrig fel med 12v uttag i bilen och det är ju bra om dom skulle fungera.

Tack på förhand!

Mack Forum- och sitemoderator
13 januari 2013 · 26 149 Inlägg

Antar du har kollat båda säkringarna, då det är två till dem?

Nummer 30 och 36?

Edit; i och för sig är dom oberoende av varandra när jag läser på lite om det men går ju kolla i alla fall.

Senast redigerat av Mack (13 januari 2013)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
TBergsten
13 januari 2013 · 996 Inlägg

Mack skrev:
Antar du har kollat båda säkringarna, då det är två till dem?

Nummer 30 och 36?

Edit; i och för sig är dom oberoende av varandra när jag läser på lite om det men går ju kolla i alla fall.

Att det fanns 2 utav dom hade jag ingen aning om! Får kolla det idag då smile Vad menar du med att dom är beroende av varandra? tongue

Mvh

ExXtr3me Kiss my palewhite ass
13 januari 2013 · 1 898 Inlägg

TBergsten skrev:

Mack skrev:
Antar du har kollat båda säkringarna, då det är två till dem?

Nummer 30 och 36?

Edit; i och för sig är dom oberoende av varandra när jag läser på lite om det men går ju kolla i alla fall.

Att det fanns 2 utav dom hade jag ingen aning om! Får kolla det idag då smile Vad menar du med att dom är beroende av varandra? tongue

Mvh

Oberoende! smile Dom har inte någonting med varandra att göra smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
TBergsten
13 januari 2013 · 996 Inlägg

ExXtr3me skrev:

TBergsten skrev:

Mack skrev:
Antar du har kollat båda säkringarna, då det är två till dem?

Nummer 30 och 36?

Edit; i och för sig är dom oberoende av varandra när jag läser på lite om det men går ju kolla i alla fall.

Att det fanns 2 utav dom hade jag ingen aning om! Får kolla det idag då smile Vad menar du med att dom är beroende av varandra? tongue

Mvh

Oberoende! smile Dom har inte någonting med varandra att göra smile

Aha, så pass... Tack smile

mb_pucken
13 januari 2013 · 5 087 Inlägg

dum fråga kanske men hur vet du hur dom inte funkar. har själv haft ett liknande problem då ja trodde mitt 12v utag va trasigt ocj felsökte en massa men de visade sig vara min teleladdare som va kass märkte jag när ja peta ner multimetern:-)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
TBergsten
19 januari 2013 · 996 Inlägg

mb_pucken skrev:
dum fråga kanske men hur vet du hur dom inte funkar. har själv haft ett liknande problem då ja trodde mitt 12v utag va trasigt ocj felsökte en massa men de visade sig vara min teleladdare som va kass märkte jag när ja peta ner multimetern:-)

Hmm ja så kan det ju vara också tongue I vilket fall så var båda säkringarna hela. Det var en kompis som märkte det på hemvägen då vi nyss hämtat bilen, har ingen aning om skicket på den laddaren som han använde... Jag får ta några grejer som är kompatibel med 12v uttag sen så får vi se hur det går... Testar "imorgon" då jag har vaknat upp smile

TBergsten
23 februari 2013 · 996 Inlägg

Idag visade sig felet, en kontakt var boven i dramat... En oinkopplad lol

Får hoppas på att det är problemet, lär ju mest troligt vara det då kablarna gick till 12v uttaget både bak samt fram, det märks sedan då jag gjort bilen klar för att startas igen.. smile

Tackar dock för all hjälp smile

Mvh

Lorrden - Westcoast Smurfs
25 februari 2013 · 216 Inlägg

TBergsten skrev:
Idag visade sig felet, en kontakt var boven i dramat... En oinkopplad lol

Får hoppas på att det är problemet, lär ju mest troligt vara det då kablarna gick till 12v uttaget både bak samt fram, det märks sedan då jag gjort bilen klar för att startas igen.. smile

Tackar dock för all hjälp smile

Mvh

Väldigt vanligt på 850/S70 att någon kontakt lossnar i 12v urtagen, om inte felet ligger där så är det oftast att det har ergat smile

Dodge Dart "270" (1964)
Volvo XC60 "D4 AWD Classic" (2017)
TBergsten
25 februari 2013 · 996 Inlägg

CalleBlom skrev:

TBergsten skrev:
Idag visade sig felet, en kontakt var boven i dramat... En oinkopplad lol

Får hoppas på att det är problemet, lär ju mest troligt vara det då kablarna gick till 12v uttaget både bak samt fram, det märks sedan då jag gjort bilen klar för att startas igen.. smile

Tackar dock för all hjälp smile

Mvh

Väldigt vanligt på 850/S70 att någon kontakt lossnar i 12v urtagen, om inte felet ligger där så är det oftast att det har ergat smile

Ja det var då en lös så, blev lite förvånad då jag var där och grejade på lol Får hoppas på att det var felet... smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang