Motor byte?

SSC47 V.A.G!
20 februari 2013 · 199 Inlägg

Tjena! smile har en liten fundering. om det stå i besiktningspapperna att motorn är bytt till större(20% effektökning) kan man byta motor igen till större t.ex regga som ombyggtfordon?

Då jag har en större motor som jag vill sätta i min E28 just för stunden och köra med och sen sätta i en större och regga som ombyggt.

Funkar det att göra så eller måsta man gå från original direkt till den större motorn?

Tackar för svar i förväg! smile
Mvh Richard

V.a.g!
Seth
21 februari 2013 · 3 354 Inlägg

Beror på vad e28 för godkänd maxeffekt lite.

Senast redigerat av Seth (21 februari 2013)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
SSC47 V.A.G!
21 februari 2013 · 199 Inlägg

Seth skrev:
Beror på vad e28 för godkänd maxeffekt lite.

vad menar du? smile

V.a.g!
744GLT
21 februari 2013 · 809 Inlägg

SSC47 skrev:

Seth skrev:
Beror på vad e28 för godkänd maxeffekt lite.

vad menar du? smile

BMW har satt en max gräns på hur många hästkrafter det får finnas i din bil. det får inte överstigas för då blir det inte godkänt smile

SSC47 V.A.G!
21 februari 2013 · 199 Inlägg

744GLT skrev:

SSC47 skrev:

Seth skrev:
Beror på vad e28 för godkänd maxeffekt lite.

vad menar du? smile

BMW har satt en max gräns på hur många hästkrafter det får finnas i din bil. det får inte överstigas för då blir det inte godkänt smile

mer än vad jag visste haha tongue ja den motorn jag har stående är en M20B20 (125hk) och framtida motor blir väl M50 smile

Senast redigerat av SSC47 (21 februari 2013)

V.a.g!
744GLT
21 februari 2013 · 809 Inlägg

SSC47 skrev:

744GLT skrev:

SSC47 skrev:

vad menar du? smile

BMW har satt en max gräns på hur många hästkrafter det får finnas i din bil. det får inte överstigas för då blir det inte godkänt smile

mer än vad jag visste haha tongue ja den motorn jag har stående är en M20B20 (125hk) och framtida motor blir väl M50 smile

bara att ta kontakt med bmw eller sfro så ska du nog får svar på hur många hk bilen är godkänd för smile

SSC47 V.A.G!
21 februari 2013 · 199 Inlägg

744GLT skrev:

SSC47 skrev:

744GLT skrev:

BMW har satt en max gräns på hur många hästkrafter det får finnas i din bil. det får inte överstigas för då blir det inte godkänt smile

mer än vad jag visste haha tongue ja den motorn jag har stående är en M20B20 (125hk) och framtida motor blir väl M50 smile

bara att ta kontakt med bmw eller sfro så ska du nog får svar på hur många hk bilen är godkänd för smile

får göra det då smile

men fortfarande frågan går det att göra så om bilen har utbytt motor sen regga som ombyggt fordon med annan motor?

V.a.g!
744GLT
21 februari 2013 · 809 Inlägg

SSC47 skrev:

744GLT skrev:

SSC47 skrev:

mer än vad jag visste haha tongue ja den motorn jag har stående är en M20B20 (125hk) och framtida motor blir väl M50 smile

bara att ta kontakt med bmw eller sfro så ska du nog får svar på hur många hk bilen är godkänd för smile

får göra det då smile

men fortfarande frågan går det att göra så om bilen har utbytt motor sen regga som ombyggt fordon med annan motor?

klart  det går att regga den med en annan motor fast den redan har blivit omreggad en gång innan! men att regga som ombyggt fordon krävs mer än bara ett motorbyte smile

xtz222
21 februari 2013 · 27 Inlägg

om man ska omregga bilen med en större motor så måste man ju komplettera med drivlina och bromsar som är utsedda för sånna krafter. har jag för mig iallafall..

SSC47 V.A.G!
21 februari 2013 · 199 Inlägg

xtz222 skrev:
om man ska omregga bilen med en större motor så måste man ju komplettera med drivlina och bromsar som är utsedda för sånna krafter. har jag för mig iallafall..

Jo så är det

V.a.g!
JN-Enviken-93
26 februari 2013 · 11 Inlägg

precis de jag har sagt... du ske lyssna på mig

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang