hjälp om konstig klarlack. gul/rökig klarlack jämfört med resten.

jinxs 90mil+ på en tank.
31 mars 2007 · 484 Inlägg

Jag fick ju en skada på högersido dörr för ngr månader sen, jag lämnade in bilen för en knappt vecka se. Och nu har jag fått tillbaka den.
-Men Jag tycker att det är en nyans skillnad.
Det är inte själva färgen som skiljer,utan jag tycker det är själva klarlacken. Som gör så att det blir udda. Den är typ champagne/rök/gul aktig jämfört med resten.

Vad kan ha hänt, har lackarn gjort ngt fel när han har lackat bilen.? och kan man påpeka om ngt fel som lackarn har gjort när han lackade min bil.?

Diesel is the blood of satan.
Citroën DS3 "Sound" (2010)
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
31 mars 2007 · 4 190 Inlägg

jinxs skrev:
Jag fick ju en skada på högersido dörr för ngr månader sen, jag lämnade in bilen för en knappt vecka se. Och nu har jag fått tillbaka den.
-Men Jag tycker att det är en nyans skillnad.
Det är inte själva färgen som skiljer,utan jag tycker det är själva klarlacken. Som gör så att det blir udda. Den är typ champagne/rök/gul aktig jämfört med resten.

Vad kan ha hänt, har lackarn gjort ngt fel när han har lackat bilen.? och kan man påpeka om ngt fel som lackarn har gjort när han lackade min bil.?

Det är bara att åka tillbaka.. du har rätt till en likadan lack nyans.. de ska vara samma som innan skadan.. och det ska kunna göras så det blir så..
Men det låter som lackeraren lackt för tjocka lager..
mvh kimpa

jinxs 90mil+ på en tank.
31 mars 2007 · 484 Inlägg

kimpan_90 skrev:
Det är bara att åka tillbaka.. du har rätt till en likadan lack nyans.. de ska vara samma som innan skadan.. och det ska kunna göras så det blir så..
Men det låter som lackeraren lackt för tjocka lager..
mvh kimpa

-Jag kommer att åka tillbaka,för jag är inte nöjd med arbetet.Men jag vill ha lite mer kött på benen,innan jag går dit och påpekar jobbet.

Det verkar som du säger att han har lagt på ett för tjockt lager med klarlack,för man kan ju trots allt se den som en champage färgad hinna över lacken.
-Men som sagt var jag var osäker på vad lackeraren hade gjort för fel.

Diesel is the blood of satan.
Citroën DS3 "Sound" (2010)
Gjerdingen Lackerare/Bilrecondare
31 mars 2007 · 4 190 Inlägg

jinxs skrev:

kimpan_90 skrev:
Det är bara att åka tillbaka.. du har rätt till en likadan lack nyans.. de ska vara samma som innan skadan.. och det ska kunna göras så det blir så..
Men det låter som lackeraren lackt för tjocka lager..
mvh kimpa

-Jag kommer att åka tillbaka,för jag är inte nöjd med arbetet.Men jag vill ha lite mer kött på benen,innan jag går dit och påpekar jobbet.

Det verkar som du säger att han har lagt på ett för tjockt lager med klarlack,för man kan ju trots allt se den som en champage färgad hinna över lacken.
-Men som sagt var jag var osäker på vad lackeraren hade gjort för fel.

Men om de är så du beskriver så är det något fel han garanterat gjort..
Jag är lackerings prkatikant och hållt på me färger ett tag.
Men när vi har fått ett "tillbaka slag" så säger ägaren bara att han ej är nöjd me jobbet för att tex det är två olika nyanser lr klarlacken inte är bra. då får vi ju göra om detta tills kunden är nöjd..
men jag håller med dig man vill ju inte komma dit och säga att man inte är nöjd..
men det ska räcka med att du tar me bilen dit och så pekar du och beskriver va som du tycker är fel så gör dom säkert om så du blir nöjd:)

Men som det verkar vara nu så har han antingen blandad förmycket av något i klarlacken lr så har han lagt för många lager.. men trodligen att han har blandat fel.. för en lackerare lägger ofta inte för många lager:)
men du ska se att det ordnar sig när du sagt va du tycker och visar dem:)
mvh kimpa

jinxs 90mil+ på en tank.
1 april 2007 · 484 Inlägg

-jag visste inte att man blandade klarlacken,jag trodde den kom färdigblandad och att man bara spädde ut den med förtunning eller ngt för att man kan spruta den lättare

Diesel is the blood of satan.
Citroën DS3 "Sound" (2010)
jinxs 90mil+ på en tank.
6 april 2007 · 484 Inlägg

Nu ska bilen in nästa vecka på omlack eller nått,dom ska iallafall fixa det.
-Alla som jag diskuterade med(2st lackerare och verkstadskillen), tyckte att färgen inte stämmde.
Verkstadskillen började diskutera att det är svårt med dom nya lackerna, och att man inte skulle sätta ribban så högt för nylackerade saker.
-Men vafan,bilen är knappt en månad gammal.Kunde ha förstått det om bilen var 5år gammal.


Så här ser lacken ut iallafall,Det är bakre dörren som är omlackad.
http://www.garaget.org/archive/21450/45 … 406608.jpg

Senast redigerat av jinxs (6 april 2007)

Diesel is the blood of satan.
Citroën DS3 "Sound" (2010)
Team-Adolfsson Gödseldräng
6 april 2007 · 4 529 Inlägg

jinxs skrev:
Nu ska bilen in nästa vecka på omlack eller nått,dom ska iallafall fixa det.
-Alla som jag diskuterade med(2st lackerare och verkstadskillen), tyckte att färgen inte stämmde.
Verkstadskillen började diskutera att det är svårt med dom nya lackerna, och att man inte skulle sätta ribban så högt för nylackerade saker.
-Men vafan,bilen är knappt en månad gammal.Kunde ha förstått det om bilen var 5år gammal.


Så här ser lacken ut iallafall,Det är bakre dörren som är omlackad.
http://www.garaget.org/archive/21450/45 … 406608.jpg

tycker dörren blev lite ljusare än resten av bilen
och det syntes väl så det borde du få fixat smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang