Ska jag köpa Fwd eller Rwd? Prisklass 50 000 kr

DPB Öh, barlös.
6 april 2007 · 300 Inlägg

Jag ska börja kolla på bilar nu, jag har kollat mycket på blocket. Vad finns det för bilar som är ganska lätt skruvade, trimmvänliga och finns mycket delar till. Jag har ingen riktig insyn i bilar, har endast skruvat Renault Clio.

Mvh Daniel

Madhouse
6 april 2007 · 1 079 Inlägg

50 000:- och trimvänlig ja då är det en turbobil du ska ha, räcker ofta med ett chip och avgas för att komma upp ganska rejält i effekt. Lättskruvat, trimvänligt, mkt delar då säger jag Volvo Turbo, sen är det smaken som avgör modellen framhjulsdrift eller bakhjulsdrift, bakhjulsdrift är ju mkt roligt med lite effekt på hjulen. Själv är jag nöjd med min 850 turbo, skulle jag inte ha Volvo så skulle det nog vara en Skyline eller liknande. Har Volvo för att det är lättskruvat, inte så dyra delar, nackdelen enligt mig är framhjulsdriften om man vill ha nåt att leka med. Förbereder mig på att bli påhoppad av antivolvomaffian här på forumet hehe.

Senast redigerat av Madhouse (6 april 2007)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
bmw_TT
6 april 2007 · 73 Inlägg

helt klart en volvo 940/960 turbo eller bmw 325 e30/e36.bra från början men då har du mer eller mindre med pengar att göra dom finare med ex fälgar mm..RWD!!!!!!!!

Senast redigerat av bmw_TT (6 april 2007)

Det är inte lätt när det är svårt när man sitter i en gummibåt
och kör 240....
Opel Ascona B "Rally" (1979)
DPB Öh, barlös.
6 april 2007 · 300 Inlägg

Kollat på 940 turbo, dem kan man få för runt 25000:- som man kan arbeta på, sen har man ju 25000:- att lägga på delar.  Säg att jag hittar en bil för 25000:- och jag lägger runt 10-15000 :- i motorn vad skulle jag hamna i för effekt då ?

Mvh /Daniel

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang