Eftermontera RTI Navigation i volvo s70 1999

TBergsten
3 mars 2013 · 996 Inlägg

Hejsan.

Hade tänkt eftermontera RTI-navigation i min volvo s70 nu då jag fått ett riktigt bra erbjudande på ett komplett kit.

Dock så är det ett litet problem i det hela, han jag ska köpa rti'n utav har tyvärr ingen aning just nu om vilka kablar som ska hänga med i köpet för att jag ska kunna eftermontera allt och få det att samtidigt funka.

Så då är min fråga, kan någon förklara på ett vettigt sätt vilka kablar som han ska demontera från bilen innan han skickar iväg sakerna? Ett elschema eller en massa bilder uppskattas till tusen, allt som hjälper till att få reda på vilka kablar han ska demontera hjälper ruggigt mycket

Tack på förhand! Om nu någon kan hjälpa mig.

RTI'n kommer från en v70r -99, och min s70 är en 99a.

Mvh

teamvolvoracing Trucker
3 mars 2013 · 1 220 Inlägg

tror dom på svxc.se har rätt bra koll på de, om du inte ha vare in på deras forum å läst så gör de, finns mycke roligt å läsa där

Vissa är bara bättre än andra!
TBergsten
3 mars 2013 · 996 Inlägg

teamvolvoracing skrev:
tror dom på svxc.se har rätt bra koll på de, om du inte ha vare in på deras forum å läst så gör de, finns mycke roligt å läsa där

Är inne där och kollar för fullt, hjälp till att leta... roll wink

Christian S
3 mars 2013 · 4 816 Inlägg

varför vill du montera i det? finns ju inga kartor nyare än 2004 iallafall så det är helt menlöst att använda det då det är många vägar som inte är med eller stämmer då dom dragit om vägen osv.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
TBergsten
3 mars 2013 · 996 Inlägg

Christian S skrev:
varför vill du montera i det? finns ju inga kartor nyare än 2004 iallafall så det är helt menlöst att använda det då det är många vägar som inte är med eller stämmer då dom dragit om vägen osv.

Vill mest ha det för att det är ett rätt så "flashigt" originaltillbehör tongue Har aldrig hittils användt en gps och tror inte att jag kommer göra det så många gånger om jag ska vara ärlig

MikkoHansen
3 mars 2013 · 265 Inlägg

Att koppla in RTI är oerhört lätt.
Du har 9 stycken kablar som kopplas in,  och 4 st högtalar kablar.

12v konstant ström, 12v från tändingen läge 1 och 2, och 12 v från tändningsläge 2, Jord, hastighets signal, signar från handbroms, 12v bakljus signal osv osv.. fråga mig inte varför de ska vara till handbroms, bakljus osv.

Jag använda mig av denna sidan :http://www.krypet.net/rti/

Du har ju en 99, så den 24 poliga kontaktstycken skiljer sig från RTI system från 98 o 97 o visa fall tidiga 99:or.

Men kablarna är desamma. har du en gulviolet kabel från RTI systemet, så letar du upp en Gulviolett kabel som du skarvar in dig på vid kontakt stycket under ratten till vänster.

Volvo S70 2.5T "Silverpilen" (1999)
Volvo V70 2.4T "Parketten" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang