Volvo 945 98a misständer lambdasond? (FILM)

david850
12 mars 2013 · 331 Inlägg

Hejsan!

Har problem med att min 945a misständer.. Det sitter en b230fk maskin i den.

Problemet är först då att den missar när bilen står på tomgång. Tror även den missar när man varvar men är nog svårare o märka känns nästan som den skall när man kör känns det som .. Har bytt tändstift, rotor,fördelare och kablar. Fick idag tipset o mäta lambdan.. Mätte upp mig på den svarta kabeln och sedan ner till jord. Filmade värdet som ni kan se här:

http://www.youtube.com/watch?v=w_qEESMFiiQ

Den pendlar som ni ser mellan värdena som den skall göra? Tycker dock den pendlar på ett konstigt vis. Testade då att koppla ur lambdan o märkte konstigt nog ingen större skillnad gick aning sämre men svarade fint på gas osv. Gjorde samma sak en stund senare och märkte då ingen skillnad alls när jag höll på och mätte??

Lamdan som e kass eller vad tror ni? Alla svar uppskattas!smile

Mvh David

Senast redigerat av david850 (12 mars 2013)

Volvo 945 Classic "Gatbils och drifting sleeper" (1998)
SsRs-RacinG Jänke och volvo fantast
12 mars 2013 · 176 Inlägg

Behöver inte ha me lamdan å göra då bilen ska kunna reglera utan den egentligen, har testat på flera bilar och dom reagerar inte på å koppla ur den.

Volvo S40 T5 "Polestar" (2004)
Chevrolet Camaro "ss rs" (1972)
Volvo 855 T-5R "Oliven" (1995)
david850
13 mars 2013 · 331 Inlägg

Okej okej! smile

Var ute idag igen o testade lite.. Han var lite seg på starten fick köra ngra sek på innan den hoppa igång.. gick lite dåligt i 5 sek för att sedan gå helt perfekt i ca 1-2 minuter för att då sedan börja missa lite.. tempmätaren hade börjat klättra en liten bit påväg mot arbetstemp när den började missa.. Några ideer?

Volvo 945 Classic "Gatbils och drifting sleeper" (1998)
MVPerformance
13 mars 2013 · 755 Inlägg

Kollat stiften? min FTTa misstände under tomgång samt jämngas, jag hade råkat slagit till ena stiftet i toppen så elektroden blev lite böjd.

Stiftet såg ut såhär.
http://img7.imageshack.us/img7/57/tandstift.jpg

If you want to win, You mustn't loose.
Volvo 945 Turbo "TEAM ABBOORREEE" (1994)
david850
13 mars 2013 · 331 Inlägg

Stiften e helt nya samt haft ur o kollat dem! Alla såg lika ut och inga skillde sej från vart andra!

Volvo 945 Classic "Gatbils och drifting sleeper" (1998)
SsRs-RacinG Jänke och volvo fantast
14 mars 2013 · 176 Inlägg

bytt soppa filter ? om du bytt spridare så kanske pumpen inte hänger med, eller att ditt chip inte fungerar med dom spidarna de har ja haft problem med

Chevrolet Camaro "ss rs" (1972)
Volvo 855 T-5R "Oliven" (1995)
Volvo S40 T5 "Polestar" (2004)
Saab_Guden Gasar tills de rasar!
14 mars 2013 · 173 Inlägg

Vevaxelgivaren?
motorstyrnings givaren/ tempgivaren?
LMM ?
tjuvluft?
sopparelä?
pumpen?

Saab e som kvinnor, få fungerar som dom ska och bara ställer till problem, och kostar en jävla massa pengar för att få dom snygga..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang