Renault Megan -00 1.4 vill inte starta ibland ??

Okim Dra mig i draken!!!
24 mars 2013 · 616 Inlägg

Har en  Megane -00 1,4 som har endast gott 10400 mil...
har funkat kanon sen ja fick den vid 4800 mil..  men nu  här om dagen så ville den bara inte starta?
problemet:

Den slår inte till i startmotorn.. helt tyst när man vrider på nyckeln  händer någon enstaka gång  men när det regnar eller är fuktig ute så vill den inte alls...

jag trodde först det var med startspärr att göra.. har hört att det sitter mottagare i taket så jag skruva ner  och kollade.... men tydligen så tog dom bort det på denna modellen enligt volvo så  mottagaren sitter runt nyckellåset vid ratten... (Radiostyrd nyckel)  kan det vara startspärren endå???? klipper den ström till startmotor??????

eller vad kan det vara som beter sig så????

lämnar inga felkoder heller vad ja kan se... iof har ja en "hobby feldiagnostik dator" som kanske inte är helt 100%


några förslag??

Mvh// Okim // Jocke
xXSammy
24 mars 2013 · 6 571 Inlägg

Sliten startmotor.

De/Dem
Okim Dra mig i draken!!!
24 mars 2013 · 616 Inlägg

tror du det*?........ tja varför inte... den  e tydligen jävligt känslig för fukt i vilketfall

Mvh// Okim // Jocke
Okim Dra mig i draken!!!
25 mars 2013 · 616 Inlägg

men å andra sidan.... om startmotorn e kass så borde den  låta illa eller bete sig konstigt? men den startar hur fint som hellst när den väl startar... låter som nytt...

Mvh// Okim // Jocke
xXSammy
25 mars 2013 · 6 571 Inlägg

Startmotorn går inte fören den manövreras med ..Ja, har inte ordet för den idag. Manöverkolven som skjuter ut drevet

De/Dem
Okim Dra mig i draken!!!
25 mars 2013 · 616 Inlägg

solinojd???

Mvh// Okim // Jocke
xXSammy
25 mars 2013 · 6 571 Inlägg

Ja den, om är trasig så skjuts aldrig startmotor drevet ut och snurrar.

De/Dem
Okim Dra mig i draken!!!
25 mars 2013 · 616 Inlägg

nej det vet jag men... fukten ?? läcker det in då?

Mvh// Okim // Jocke
xXSammy
25 mars 2013 · 6 571 Inlägg

Solenoiden är magnetisk, är du osäker kan du alltid direkt koppla på startmotorn om plats finns.

Dra åt handbromsen och ur med växeln bara.

De/Dem
Okim Dra mig i draken!!!
25 mars 2013 · 616 Inlägg

får kolla nästa gång den lägger av.... det börjar snart att regna....

Mvh// Okim // Jocke
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang