Klonkande ljud efter coilover byte

YoKeR
4 april 2012 · 49 Inlägg

är detta normalt?  låter glappt. sen blev det en glipa på ca 2cm mellan översta brickan och propellermuttern när jag sänkte ner bilen,  har jag missat nåt?

YoKeR
4 april 2012 · 49 Inlägg

nån?

_karlsson_90
4 april 2012 · 45 Inlägg

är det D2 coilovers?

Volvo 240 "Mint Condition" (1992)
YoKeR
4 april 2012 · 49 Inlägg

Nej de ä GM

bananen80
4 april 2012 · 93 Inlägg

Är det på v70in? var han helt tyst innan bytet eller klonkade det även då fast mindre?

YoKeR
4 april 2012 · 49 Inlägg

Jepp v70 n. Nej då var den helt tyst, det är ej länkarmar mm allt är genomgånget och renoverat/bytt.

bananen80
5 april 2012 · 93 Inlägg

YoKeR skrev:
Jepp v70 n. Nej då var den helt tyst, det är ej länkarmar mm allt är genomgånget och renoverat/bytt.

Jag undrar om det kan vara dina stabiliseringsstag som sitter fast i fjäderbenet som har börjat klonka nu när fjädringen är hårdare så får dom högre belsastning.. Men då tycker jag att borde ha låtit tex när du har åkt över brunslock osv förut..

anderzohn bilbytarkung
5 april 2012 · 196 Inlägg

YoKeR skrev:
är detta normalt?  låter glappt. sen blev det en glipa på ca 2cm mellan översta brickan och propellermuttern när jag sänkte ner bilen,  har jag missat nåt?

ta bort brickan som sitter på coilovers och lägg fjädern direkt i orginal tallriken..för går du ut och gungar på bilen nu så är den helt stum i fjädertallriken och den ska fjädra lite orginal..så tar du bort brickan så blir det precis som orginal

sponsor:
RUDSKOGA BIL&DÄCKSERVICE AB
Mercedes E220D AMG "Anderzohn" (2014)
pricken_ Bmw 523 eller Volvo s40 t4?
8 april 2013 · 37 Inlägg

Hejsan! har precis bytt till FK coilovers på en polares S70, och även han har fått ett klunkande ljud.. kan du frklara lite mer exakt vad det är? Mvh!

anderzohn skrev:

YoKeR skrev:
är detta normalt?  låter glappt. sen blev det en glipa på ca 2cm mellan översta brickan och propellermuttern när jag sänkte ner bilen,  har jag missat nåt?

ta bort brickan som sitter på coilovers och lägg fjädern direkt i orginal tallriken..för går du ut och gungar på bilen nu så är den helt stum i fjädertallriken och den ska fjädra lite orginal..så tar du bort brickan så blir det precis som orginal

anderzohn bilbytarkung
8 april 2013 · 196 Inlägg

pricken_ skrev:
Hejsan! har precis bytt till FK coilovers på en polares S70, och även han har fått ett klunkande ljud.. kan du frklara lite mer exakt vad det är? Mvh!

tyvärr vet jag inte hur dom ser ut emot GE coilovers..

Senast redigerat av anderzohn (8 april 2013)

sponsor:
RUDSKOGA BIL&DÄCKSERVICE AB
Mercedes E220D AMG "Anderzohn" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang