Köpråd VW POLO

j0cke90 fotograf
5 januari 2012 · 119 Inlägg

Rickykling skrev:

j0cke90 skrev:
Köpte en polo 6n2 i slutet på sommaren för att ha nåt billigt, tycker den känns relativt modern inuti jämfört med 6n och jämfört med många andra bilar med samma år på nacken. har 1,4 75hk motorn, rör på sig helt ok och är skapligt snål, tror ja ligger runt 0,7 blandad körning med rätt mkt stadskörning. men visst man känner ju att det inte är superkvalitet, fick byta koppling trots att den bara gått 4300mil i skrivande stund. och hade förut problem med att den inte alltid ville starta. min är dock helt rostfri så har inte haft några problem med det. men ska du hitta en för 15k får du nog kika på 6n eller ta en som gått bra mycket mil. kolla så kamremen är bytt och att koppling och växellåda går bra smile

Tack för svaret:) Men vad tror du om bilen som jag linkade för några inlägg sen?  Hur mycket kan en sån dra?

Du får räkna med 0,6-0,8 iaf, beroende på hur och var du kör smile annars verkar den fin, kamremsbytt också.. bara kolla så koppling och växellåda går fint. sen dra ett varv med polermaskinen på lacken så har du en trevlig bil smile

steifan DR!FTT3KN!K3R
5 januari 2012 · 10 427 Inlägg

Rickykling, ta en kik här: http://personbilar.volkswagen.se/sv/koe … arkiv.html finns info om motorer och utrustningspaket till Polo. Finns angivet blandad, stads- och landsvägskörning i VWs broschyrer. Borde vara någorlunda tillförlitligt (innan EU-cykeln ? tongue ).

Rickykling
5 januari 2012 · 180 Inlägg

steifan skrev:
Rickykling, ta en kik här: http://personbilar.volkswagen.se/sv/koe … arkiv.html finns info om motorer och utrustningspaket till Polo. Finns angivet blandad, stads- och landsvägskörning i VWs broschyrer. Borde vara någorlunda tillförlitligt (innan EU-cykeln ? tongue ).

Tack, ska ta en titt på den sidan;D

Rickykling
5 januari 2012 · 180 Inlägg

j0cke90 skrev:
Du får räkna med 0,6-0,8 iaf, beroende på hur och var du kör smile annars verkar den fin, kamremsbytt också.. bara kolla så koppling och växellåda går fint. sen dra ett varv med polermaskinen på lacken så har du en trevlig bil smile

Tack:) Koppling och så kollar man ju bara på plats. Dvs, om det låter märkligt eller är seg? SÅ har jag fattat det iaf:)

DuelBall Seg bôvel
7 januari 2012 · 322 Inlägg

steifan skrev:

DuelBall skrev:
Rosten är mer än bara "krypande" på min bil, rostmonstret snarare käkar på bilen för varje dag som går. Har grova rostskador i bakskärmar, nederkant dörrar och trösklar. Även fått lite rost i dörrkarmar (Fanns där redan 2003, såg likadant ut då), samt i mitten på förardörren (!). Ska dock tilläggas att bilen inte är tvättad allt för ofta vintertid.

Rostfläck i mitten på förardörren på exets bil också. Väldigt märkligt. Säljaren hade hört att det kunde bero
på galvaniska strömmar från en krockbalk som sitter innanför där. Lite märkligt är det wink

Upptäckte idag en hittills obemärkt rostskada på höger A-stolpe samt vänster C-stolpe, samt även runt båda dörrhandtagen/låsen. Framskärmarna, taket, huven och skuffen har dock klarat sig.
Alltid lika underbart att hitta ny rost smile

ich
24 april 2013 ·

Jag lånar tråden lite.

Vad tycker ni om att köpa en Volkswagen Polo för runt 20 tusen. Vilka årsmodeller bör man kolla på?

Senast redigerat av volkswage_n (24 april 2013)

DrenneR
24 april 2013 · 336 Inlägg

mamma har en polo 6N2 och den är vi jävligt nöjda med, inte haft någre problem alls med den faktiskt utöver vanliga slitdelar. största fördelen är DEFINITIVT att den har galvad kaross = HELT rostfri! smile

BMW 535i (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang