snabb info nu grabar och tjejer Audi 100 2.8 quattro -92 är dom bra!!

Sluskk
11 april 2007 · 778 Inlägg

snabb info nu grabar och tjejer Audi 100 2.8 quattro -92 är dom bra!!

jag måste få veta fort! yikes

zoopåse
11 april 2007 · 1 171 Inlägg

Den är tung som ett as och effekten märks mest i högre hastigheter. Annars en fin premiumbil. Drar 1.2L/mil. Se upp med glappa styrleder och annat i upphängningen och läckande servopump packningar mm. Kolla efter oljeläckage helt enkelt och att kamremmen är bytt för den är sjukt dyr att byta.

Annars är det väl ingen rost eller sådant, helgalvaniserad kaross. Tyst och bekväm. Lite hård i fjädringen kanske.

Mäki Långsam Perfektionist
11 april 2007 · 4 800 Inlägg

har hört att 2,6an ska vara bättre i motorn.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Sluskk
11 april 2007 · 778 Inlägg

zoopåse skrev:
Den är tung som ett as och effekten märks mest i högre hastigheter. Annars en fin premiumbil. Drar 1.2L/mil. Se upp med glappa styrleder och annat i upphängningen och läckande servopump packningar mm. Kolla efter oljeläckage helt enkelt och att kamremmen är bytt för den är sjukt dyr att byta.

Annars är det väl ingen rost eller sådant, helgalvaniserad kaross. Tyst och bekväm. Lite hård i fjädringen kanske.

okej tack jag ska gå se på en i dag:)

bumpe Lastbilsmekaniker
11 april 2007 · 3 878 Inlägg

Satsa på en 2.6, mkt bättre motorer...

Karlzzon The One Evolution
11 april 2007 · 1 627 Inlägg

säger bara quattro e fint men e som sagt en tung bil

Fäll ner pungen och landa
audi_coupé
11 april 2007 · 104 Inlägg

bumpe skrev:
Satsa på en 2.6, mkt bättre motorer...

2,6 är inte en bättre motor än en 2,8.. det är samma botten del. det är bara ett annat insug och vevstaker på en 2,8. har haft en 2,8 kört några 2,6 det är en stor skilnad.
brukar dra olja dom där v6orna

TS_quattro fyrkrafsare
11 april 2007 · 1 443 Inlägg

de drar lite olja ja, men om oljebytena sköts (MYCKET viktigt) så är de farligt nära odödliga, ljudet är för övrigt underbart

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Sluskk
12 april 2007 · 778 Inlägg

ne det bli inget audi köp den var inte i det skiket jag ville att den skule vara i hmm

zoopåse
12 april 2007 · 1 171 Inlägg

Får man fråga vad det var för fel på den (nyfiken)?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang