V40-02 Demontera strålkastare

Murarsmurfen
1 maj 2013 · 1 Inlägg

Ska byta strålkastar glas Vänster sida, men ser besvärligt ut att demontera huset, några tips vore jag glad,utan att riva allt för mycke.smile

volvo142-73
7 maj 2013 · 385 Inlägg

bort med blinkersglaset, skruva bort 4 bult till strålkastaren, ta bort kontakstycket för strålkastare, be någon trycka ner stötfångaren hårt bredvid grillen eller skär av det lilla hörnet som sticker upp från stötfångaren mot strålkastarens inre hörn, lirka ut strålastaren sen är det logiskt.
MVH

Brådhis * Voff voff *
7 maj 2013 · 10 280 Inlägg

volvo142-73 skrev:
bort med blinkersglaset, skruva bort 4 bult till strålkastaren, ta bort kontakstycket för strålkastare, be någon trycka ner stötfångaren hårt bredvid grillen eller skär av det lilla hörnet som sticker upp från stötfångaren mot strålkastarens inre hörn, lirka ut strålastaren sen är det logiskt.
MVH

Eller så lossar man bara stötfångaren vilket tar max 5-10 min extra så slipper man förstöra sakerna. Lossa plastnitarna där det behövs (under) och skruva loss skruvarna vid skärmarna, samt ta bort strålkastartorkarna så är det bara att dra den rakt ut se´n om jag inte minns helt fel från när vi gjorde det på fruns.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
volvo142-73
7 maj 2013 · 385 Inlägg

Brådhis skrev:

volvo142-73 skrev:
bort med blinkersglaset, skruva bort 4 bult till strålkastaren, ta bort kontakstycket för strålkastare, be någon trycka ner stötfångaren hårt bredvid grillen eller skär av det lilla hörnet som sticker upp från stötfångaren mot strålkastarens inre hörn, lirka ut strålastaren sen är det logiskt.
MVH

Eller så lossar man bara stötfångaren vilket tar max 5-10 min extra så slipper man förstöra sakerna. Lossa plastnitarna där det behövs (under) och skruva loss skruvarna vid skärmarna, samt ta bort strålkastartorkarna så är det bara att dra den rakt ut se´n om jag inte minns helt fel från när vi gjorde det på fruns.

//Brådhis

Du förstör inget genom att trycka ner stötfångaren... gjord av plast så dessutom fråga han efter det snabbaste sättet vilket jag gav han bara onödigt att lossa onödiga saker. Trycker alltid ner stötfångaren och har aldrig pajat,spräckt stötfångare eller färg.

mvh

Brådhis * Voff voff *
7 maj 2013 · 10 280 Inlägg

volvo142-73 skrev:

Brådhis skrev:

volvo142-73 skrev:
bort med blinkersglaset, skruva bort 4 bult till strålkastaren, ta bort kontakstycket för strålkastare, be någon trycka ner stötfångaren hårt bredvid grillen eller skär av det lilla hörnet som sticker upp från stötfångaren mot strålkastarens inre hörn, lirka ut strålastaren sen är det logiskt.
MVH

Eller så lossar man bara stötfångaren vilket tar max 5-10 min extra så slipper man förstöra sakerna. Lossa plastnitarna där det behövs (under) och skruva loss skruvarna vid skärmarna, samt ta bort strålkastartorkarna så är det bara att dra den rakt ut se´n om jag inte minns helt fel från när vi gjorde det på fruns.

//Brådhis

Du förstör inget genom att trycka ner stötfångaren... gjord av plast så dessutom fråga han efter det snabbaste sättet vilket jag gav han bara onödigt att lossa onödiga saker. Trycker alltid ner stötfångaren och har aldrig pajat,spräckt stötfångare eller färg.

mvh

Skära av hörn från stötfångaren (även om det inte syns med huven stängd) tycker jag nog är att förstöra, dessutom är risken stor att man repar stötfångaren när strålkastaren ska in eller ut.

Men trådskaparen får göra som han vill, jag ville bara flika in att det är väldigt lätt att plocka av stötfångaren på dessa bilar.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang