Framvagns problem

Amandah
30 mars 2007 · 35 Inlägg

Jag har lite problem med min Peugeot 205 GTI -88..
Det är så att det är glapp i framvagnen på den, men jag vet inte var själva glappet är.
Någon som har något förslag på vad det kan vara ?

hmm

Senast redigerat av Amandah (30 mars 2007)

Aerodynamik ...
30 mars 2007 · 7 120 Inlägg

Ring polia big_smile

nee, men seriöst. Vad för glapp? kan det vara bussningarna?

Amandah
30 mars 2007 · 35 Inlägg

Nej jag vet inte vad det är.. När man gasar till så drar bilen kraftigt åt vänster, och vid inbromsning drar den åt höger :S

Blir knäpp på det! haha

Holme
30 mars 2007 · 1 417 Inlägg

kolla bussningarna, eller jag vet, Ändra rubriken!

Machin Fartmissbrukare
30 mars 2007 · 1 302 Inlägg

kan juh börja med att tipsa om en ändring av rubrik.. annars är d fort att denna tråd blir låst å då blir d svårt att hjälpa dig smile


bussningarna är min gissning oxå.. känner du någon som kan kolla upp bilen gratis lr till en billig peng?

"I de blindas rike , är den enögde Kung"
BMW635_Robban
30 mars 2007 · 1 277 Inlägg

Garanterat bilens styrleder! Har haft oturen med detta på mina 5 senaste bilar.

Kolla upp var de delarna är billigast innan du köper. Original behöver inte vara bäst...bara dyrast.

De kostar i regel inte så mycket mellan 250-1000kr. Och du byter dem lätt själv...

Amandah
30 mars 2007 · 35 Inlägg

Nja jag vet inte om det är bussningarna - bara.. Kan ju även vara så att det är länkarmarna..

Churles
13 april 2007 · 12 Inlägg

Amandah skrev:
Nej jag vet inte vad det är.. När man gasar till så drar bilen kraftigt åt vänster, och vid inbromsning drar den åt höger :S

Blir knäpp på det! haha

Har samma problem, MEN(!) det märks bara ibland. Det var inte så när jag köpte bilen (för två dagar sen) men nu idag började jag känna av det.

sopgubbe
13 april 2007 · 21 Inlägg

kolla styrleder kanske till och med drivknutarna? men då borde de klunka när du svänger

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang