Ni som kan Opel Astra... vad har ni att säga om denna bilen..

MawE
21 februari 2008 · 517 Inlägg

Ska följa med en kompis imorrn o titta på denna bilen...

Den är import, avställd, 14100 mil ?

http://www.blocket.se/vi/15107674.htm?ca=23_11_s

Kan inget om Opel alls, kan den vara värd 30 000 kr?

Vanliga fel etc ?

Senast redigerat av MawE (21 februari 2008)

/Martin - Wolfsburg GTI
Volkswagen Golf GTI "Joanne" (2003)
Tribbe SAAB♥SUBARU
21 februari 2008 · 1 636 Inlägg

Jag har stött på två opel astror där tomgångsmotorn krånglat så att den bara dött helt plötslitgt. oavsett körstil, klimat, fart, varvtal osv den bara dör... vet inte om det är vanligt men jag har som sagt stött på 2st.

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
MawE
21 februari 2008 · 517 Inlägg

okej,.. kan vara bra att veta.. ingen annan som har någon info om Opel Astra att delge ?

/Martin - Wolfsburg GTI
Volkswagen Golf GTI "Joanne" (2003)
snackcalahan
21 februari 2008 · 482 Inlägg

rostar nåt grymt men annars så vet jag inte så mycket är väll bara kolla det vanliga

just real power
no turbo shit
marven
21 februari 2008 · 551 Inlägg

Köp en opel bli belåten se naturen genom plåten, neeh alla som skriver annonser med stora bokstäver ser jag inte som seriösa haha men det e bara jag big_smile

You can't B serious, oh K
Mortalis VW-nörd?
22 februari 2008 · 4 332 Inlägg

Rost rost rost, sett en sån här upplyft på bilprovningen också, breve min, bankade skiten ur den, stora hål som följd och de bara regna rost..o de va inte så att den såg helt nergången ut i övrigt asså..skulle satsa på senaste generationen astra isf och generationen inna, de har bättre rostskydd iaf..sen krånglar gamla astror big time i övrigt.
En bekant, köpte en i fint skick, lagt 35 000 i rep senaste året tongue Skräpbilar   (va en 97 har jag för mig, eller 98)

Senast redigerat av Mortalis (22 februari 2008)

Lady_Milla Alecci's fästmö
22 februari 2008 · 708 Inlägg

nyare opel rostar inte som alla tro bara ett dött ryckte som ligger kvar från förr...de e bra bilar å jag ser då inget fel med den..kolla med dom om dom står för om de blir nått fel på den innom en viss tid eller va man nu kan kalla de..garanti?

om du e intresserad åk å testa den så vet du mer än vad du gör nu och prata med dom som säljer den klart om allt du kan komma på...du kan säkert hitta info om just den bilen via nätet och om man e riktigt sådär så kan man också gå till en opelförsäljare å fråga...

tro som sagt inte de e några problem med den bilen..fel kan hända vilken bil som helst...oavsätt märke!Åk å testa å våga va frågvis! smile

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
Opelmadness German cars, quality and beyond
22 februari 2008 · 8 197 Inlägg

Håller med föregående talare. smile
Men det är trots allt en 94. Så känn noga efter i skärmkanterna bak och på trösklarna. Ta med en liten magnet att kolla med. smile
Kan finnas dold rost på dom...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Mortalis VW-nörd?
22 februari 2008 · 4 332 Inlägg

94or rostar som fan, ingen som sagt att nya rostar, men de gamla är värdelösa

Qazzzxc
22 februari 2008 · 1 Inlägg

marven skrev:
Köp en opel bli belåten se naturen genom plåten, neeh alla som skriver annonser med stora bokstäver ser jag inte som seriösa haha men det e bara jag big_smile

Jag känner lika dant smile

Rille0
22 februari 2008 · 2 021 Inlägg

rost som bara fan, min granne har en riktigt rutten en som de har rostat ett stort hål mitt på bakskärmen + alla andra tänkbara ställen.

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
Tribbe SAAB♥SUBARU
23 februari 2008 · 1 636 Inlägg

Mina föräldrar hade en 98 enda felet med den var tomgångsmotorn.
Den andra bilen jag stött på med tomgångsmotor fel var visst inte en astra utan en vectra en 00'a.
Firman har nästan bara opel astror. Alla rullar de har gått runt 10-17'000mil och man kan inte se någon rost på dom. Jag är rätt ny på företaget men vad jag förstått så har dom flesta av dom funkat fin fint upp till runt 12'000 mil sen har felen börjat komma efter mina arbetskamrater.
Kommer inte ihåg så mycket av våran Astra faktiskt konstigt igentligen då det inte var så länge sen man åkte runt i den (dock i bak sätet tongue )

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
MilleN
23 februari 2008 · 9 108 Inlägg

Rille0 skrev:
rost som bara fan, min granne har en riktigt rutten en som de har rostat ett stort hål mitt på bakskärmen + alla andra tänkbara ställen.

Och min granne har en genomrostad Toyota, vart vill du komma?

Är den Tysklandskörd är den antagligen inte rostig alls då dom inte saltar vägarna. Dom tar även oftast hand om sina bilar bättre än dumma svenskar som köper en bil billigt och tror den sköter sig själv, för att sedan sprida rykten om att alla bilar av samma märke är skit.

Visst finns det brister, men åk och kolla på den noggrannt, måste säga att det verkar vara mycket pengar för en -94 men är den i bra skick så varför inte. En Astra cab skulle jag själv vilja ha faktiskt smile Första inköpet till den hade blivit ett GSi-paket!

Okim Dra mig i draken!!!
23 februari 2008 · 616 Inlägg

MilleN skrev:

Rille0 skrev:
rost som bara fan, min granne har en riktigt rutten en som de har rostat ett stort hål mitt på bakskärmen + alla andra tänkbara ställen.

Och min granne har en genomrostad Toyota, vart vill du komma?

Är den Tysklandskörd är den antagligen inte rostig alls då dom inte saltar vägarna. Dom tar även oftast hand om sina bilar bättre än dumma svenskar som köper en bil billigt och tror den sköter sig själv, för att sedan sprida rykten om att alla bilar av samma märke är skit.

Visst finns det brister, men åk och kolla på den noggrannt, måste säga att det verkar vara mycket pengar för en -94 men är den i bra skick så varför inte. En Astra cab skulle jag själv vilja ha faktiskt smile Första inköpet till den hade blivit ett GSi-paket!

Håller med Millen där...  varför skulle det vara mer rost på den än på grannes fula volv  740??

som sagt tyskanra tar hand om sina bilar bättre en oss snåla svenskar som vill att allt skall kosta så lite som möjligt men det skall vara såbra som möjligt o förlitar sig på Biltema.

Astran e en bra bil dock kan tomgångsmotorn vara lite spökig ibland men  det är inget svårt fel
går bra slitstarka maksiner.. dom har hängt med länge sen kadett typ


bara att åka och titta ser det bra ut så är det bara att köpa

Mvh// Okim // Jocke
astrakalle VVS-Montör
12 maj 2013 · 231 Inlägg

MilleN skrev:

Rille0 skrev:
rost som bara fan, min granne har en riktigt rutten en som de har rostat ett stort hål mitt på bakskärmen + alla andra tänkbara ställen.

Och min granne har en genomrostad Toyota, vart vill du komma?

Är den Tysklandskörd är den antagligen inte rostig alls då dom inte saltar vägarna. Dom tar även oftast hand om sina bilar bättre än dumma svenskar som köper en bil billigt och tror den sköter sig själv, för att sedan sprida rykten om att alla bilar av samma märke är skit.

Visst finns det brister, men åk och kolla på den noggrannt, måste säga att det verkar vara mycket pengar för en -94 men är den i bra skick så varför inte. En Astra cab skulle jag själv vilja ha faktiskt smile Första inköpet till den hade blivit ett GSi-paket!

Och jag hade en genom rostad vw polo gti open air!!! Sämsta skit jag har ägt!! Glad jag blev av med skiten kommer jag köpa en vw igen? Ja Why not?
Håller med dig millen !!! Jävligt bra skrivet! Snacka skit kan man! Konstigt nog att ett rykte lever kvar trots sina 25-30 år? Konstigt att ingen säger att volvo eller saab rostar? för det gör dom väll? Btw trabant är gjort av wellpapp, Mercedes rostar värst av alla tyska bilar,  Har själv haft många bilar men alltid fastnat för Opel, och varför jo för att det håller!!! Så hädan efter så blir de bara Opel varför jo för jag litar på dom mest wink lätta och laga och för ja inte är som alla andra wink

Stolt Pappa till sonen Lias och dottern Melicia!! :9
Life`s a bitch then you die! So fuck the world and take a ride! :9
Mack Forum- och sitemoderator
12 maj 2013 · 26 151 Inlägg

astrakalle skrev:

MilleN skrev:

Rille0 skrev:
rost som bara fan, min granne har en riktigt rutten en som de har rostat ett stort hål mitt på bakskärmen + alla andra tänkbara ställen.

Och min granne har en genomrostad Toyota, vart vill du komma?

Är den Tysklandskörd är den antagligen inte rostig alls då dom inte saltar vägarna. Dom tar även oftast hand om sina bilar bättre än dumma svenskar som köper en bil billigt och tror den sköter sig själv, för att sedan sprida rykten om att alla bilar av samma märke är skit.

Visst finns det brister, men åk och kolla på den noggrannt, måste säga att det verkar vara mycket pengar för en -94 men är den i bra skick så varför inte. En Astra cab skulle jag själv vilja ha faktiskt smile Första inköpet till den hade blivit ett GSi-paket!

Och jag hade en genom rostad vw polo gti open air!!! Sämsta skit jag har ägt!! Glad jag blev av med skiten kommer jag köpa en vw igen? Ja Why not?
Håller med dig millen !!! Jävligt bra skrivet! Snacka skit kan man! Konstigt nog att ett rykte lever kvar trots sina 25-30 år? Konstigt att ingen säger att volvo eller saab rostar? för det gör dom väll? Btw trabant är gjort av wellpapp, Mercedes rostar värst av alla tyska bilar,  Har själv haft många bilar men alltid fastnat för Opel, och varför jo för att det håller!!! Så hädan efter så blir de bara Opel varför jo för jag litar på dom mest wink lätta och laga och för ja inte är som alla andra wink

Härligt trådlyft..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
astrakalle VVS-Montör
12 maj 2013 · 231 Inlägg

Mack skrev:

astrakalle skrev:

MilleN skrev:

Och min granne har en genomrostad Toyota, vart vill du komma?

Är den Tysklandskörd är den antagligen inte rostig alls då dom inte saltar vägarna. Dom tar även oftast hand om sina bilar bättre än dumma svenskar som köper en bil billigt och tror den sköter sig själv, för att sedan sprida rykten om att alla bilar av samma märke är skit.

Visst finns det brister, men åk och kolla på den noggrannt, måste säga att det verkar vara mycket pengar för en -94 men är den i bra skick så varför inte. En Astra cab skulle jag själv vilja ha faktiskt smile Första inköpet till den hade blivit ett GSi-paket!

Och jag hade en genom rostad vw polo gti open air!!! Sämsta skit jag har ägt!! Glad jag blev av med skiten kommer jag köpa en vw igen? Ja Why not?
Håller med dig millen !!! Jävligt bra skrivet! Snacka skit kan man! Konstigt nog att ett rykte lever kvar trots sina 25-30 år? Konstigt att ingen säger att volvo eller saab rostar? för det gör dom väll? Btw trabant är gjort av wellpapp, Mercedes rostar värst av alla tyska bilar,  Har själv haft många bilar men alltid fastnat för Opel, och varför jo för att det håller!!! Så hädan efter så blir de bara Opel varför jo för jag litar på dom mest wink lätta och laga och för ja inte är som alla andra wink

Härligt trådlyft..

Haha såg nu att det var ett tag sen wink

Stolt Pappa till sonen Lias och dottern Melicia!! :9
Life`s a bitch then you die! So fuck the world and take a ride! :9
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang