Ska min dumpventil låta så

Cloown
11 maj 2013 · 29 Inlägg

Som rubriken säger, så undrar jag ifall min orginal dump på golf 4 gti -00 ska låta ungefär som den gör på klippet nedanför, jag är väldigt lite insatt i det här med dumpventil så vänder mig till er som kan.

det ända som jag har gjort är att sätta dit ett öppet filter

Tacksam för svar

mvh Fredrik


http://www.youtube.com/watch?v=QcRo_GzrxVc

Putteliten
11 maj 2013 · 9 081 Inlägg

Låter som det ska med öppet filter på.....

Cloown
11 maj 2013 · 29 Inlägg

Okej tycker också det men så vitt jag vet så ska den vara orginal och på golf 4 så är väl det återcirkulerande. Men kan man se om det är orginal på något sätt?

tacksam för svar

spokenratt
11 maj 2013 · 3 860 Inlägg

Cloown skrev:
Okej tycker också det men så vitt jag vet så ska den vara orginal och på golf 4 så är väl det återcirkulerande. Men kan man se om det är orginal på något sätt?

tacksam för svar

MMm... Och den återcirkulerande dumpen hörs genom ditt nya öppna filter.. Annars får man helt enkelt kika på dumpen och se vad som sitter där.

Senast redigerat av spokenratt (11 maj 2013)

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Cloown
11 maj 2013 · 29 Inlägg

Jag får ta mig en titt så återkommer jag, kan även ta kort på den om jag hittar den smile

Kamulen
11 maj 2013 · 930 Inlägg

Tycker att jag hör lite kvitter efter pyset och det är inte bra. Testa att byta ut dumpen till en ny. Dumparna på Audi och VW suger rent ut sagt.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!
Saab 9-5 Aero "BSC Performance" (2000)
Cloown
12 maj 2013 · 29 Inlägg

okej det var de jag tänkte också att den kvittrar, men vet du/ni någon dump som fungerar bra

Kamulen
12 maj 2013 · 930 Inlägg

Cloown skrev:
okej det var de jag tänkte också att den kvittrar, men vet du/ni någon dump som fungerar bra

Testa en ny org från t ex saab de kör också bosch, de är likadana till utseende men det är inte samma. Annars så har forge bra återcirkulerande dumpar. Dahlbäckracning har också bra återcirkulerande.

Saabs dumpar hittar du på speedparts.
DBR hittar du självklart på DBR
Forge hittar du på de flesta sidor som säljer dumpventiler.


kör på denna, den bör hålla och göra det den ska.
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-5-9 … e1895.html

Senast redigerat av Kamulen (12 maj 2013)

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!
Saab 9-5 Aero "BSC Performance" (2000)
Crille88
12 maj 2013 · 1 353 Inlägg

Kamulen skrev:
Tycker att jag hör lite kvitter efter pyset och det är inte bra. Testa att byta ut dumpen till en ny. Dumparna på Audi och VW suger rent ut sagt.

klippet är inte hans bil..
dessutom att de kvittrar lite grann spelar kvitta.. om det bara kvittrar både vid torrgasning och vid körning så är dumpen kass

Seat Leon Cupra R "Limited Edition nr 496 av 799" (2018)
VW_67
12 maj 2013 · 446 Inlägg

om nu den återcirkulerande dumpen skulle vara kass kan jag rekommendera en saab-dump, då dom är förstärkta. VAG skjuter dumpar hela tiden med höjt ladd, saab-dumparna håller mycket bättre!

annars finns det ju hur många alternativ som helst för eftermarknad, både membran o kolvdumpar..

Cloown
12 maj 2013 · 29 Inlägg

VW_67 skrev:
om nu den återcirkulerande dumpen skulle vara kass kan jag rekommendera en saab-dump, då dom är förstärkta. VAG skjuter dumpar hela tiden med höjt ladd, saab-dumparna håller mycket bättre!

annars finns det ju hur många alternativ som helst för eftermarknad, både membran o kolvdumpar..

Okej tack det låter ju som att det får bli en saab-dump då det kom på tal tidigare i tråden också, om nu dumpen är kass som jag inte har hunnit kollat än.

Senast redigerat av Cloown (12 maj 2013)

Cloown
12 maj 2013 · 29 Inlägg

Crille88 skrev:

Kamulen skrev:
Tycker att jag hör lite kvitter efter pyset och det är inte bra. Testa att byta ut dumpen till en ny. Dumparna på Audi och VW suger rent ut sagt.

klippet är inte hans bil..
dessutom att de kvittrar lite grann spelar kvitta.. om det bara kvittrar både vid torrgasning och vid körning så är dumpen kass

Okej, kan man se det eller testa den utanför bilen på något sätt, för just kvitter ljudet är jag osäker på

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang