Lysande blinkers både fram och på skärmarna? Mercedes w124

Dahlmasen Trucker
4 juni 2013 · 52 Inlägg

Hejsan
Har en Mercedes 300ce som jag har lust att koppla om så jag får lysande blinkers fram och på skärmarna de ska fortfarande blinka när jag slår på blinkersen.
Just nu har jag lysande skärmblinkers och dem kopplade jag bara en pluskabel från positionsljuset till minuskabeln till blinkersen.
Men jag har försökt att koppla en pluskabel från positionsljuset till blinkersen fram och sen testat att flytta på lite kablar osv. men det enda som händer är att den lyser konstant eller lyser jätte svagt och blinkar när jag slår på blinkersen.

Någon som vet hur jag ska koppla?

Somliga kallar det lyx, Mercedes kallar det standard.
Mercedes e200 Kompressor w210 "Avantgarde" (2001)
Volvo_Mannen Volvoskadad
4 juni 2013 · 6 017 Inlägg

Fram ska du ju ha andra lamphållare som är för dubbeltrådiga lampor eller borra in en till lamphållare för en 5w lampa

Jonas
Dahlmasen Trucker
4 juni 2013 · 52 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:
Fram ska du ju ha andra lamphållare som är för dubbeltrådiga lampor eller borra in en till lamphållare för en 5w lampa

Ska ha??

hur kopplar jag in en dubbel polig lampa?

Somliga kallar det lyx, Mercedes kallar det standard.
Mercedes e200 Kompressor w210 "Avantgarde" (2001)
Volvo_Mannen Volvoskadad
4 juni 2013 · 6 017 Inlägg

Du har ju tre trådar till en sådan lampa, en till blinkers, en till pos ljus och en till jord

Jonas
Daniel-N Vinkelslipsgalen
4 juni 2013 · 687 Inlägg

Du kan bara byta ut ditt relä som är en slutande krets till ett slutet relä (brytande)

Följ framstegen på 242 t5 bygget här: 242 T5 Driftingbil på gata
Samarbetspartners:
L-M-R.se l Spacer.se l MKMotorsport.se l Klracing.se
Volvo V70N "Svärmorsdrömmen" (2002)
Dahlmasen Trucker
4 juni 2013 · 52 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:
Du har ju tre trådar till en sådan lampa, en till blinkers, en till pos ljus och en till jord

Okej, ska kika förbi på mekonomen och kolla om dom kan ta hem en 2 polig lamphållare

Somliga kallar det lyx, Mercedes kallar det standard.
Mercedes e200 Kompressor w210 "Avantgarde" (2001)
Dahlmasen Trucker
4 juni 2013 · 52 Inlägg

Daniel-N skrev:
Du kan bara byta ut ditt relä som är en slutande krets till ett slutet relä (brytande)

Aa fast det är säkert jättelätt att hitta och sen kommer alla blinkers lysa, bak ocksp

Somliga kallar det lyx, Mercedes kallar det standard.
Mercedes e200 Kompressor w210 "Avantgarde" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang