Snart fisketider (fiske upplevelser & tips/trix tråd)

TS_quattro fyrkrafsare
28 juli 2012 · 1 443 Inlägg

satan, lyckades knäcka toppen på mitt flugspö påväg upp på fjället, det "funkar" att kasta med det fortfarande men trsselrisken är större nu samt att spöt blev lite styvt, speciellt när man ska lägga ut linan i sista vändan. Tips på bra prisvärt enhands flugspö klass 4 för MAX 1200 spänn?

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Allansson
1 augusti 2012 ·

Inte riktigt fiske kanske, men det rör iaf en båt.

Ska ta över en glasfiberbåt av min svärfar och svåger. Dock finns det lite att göra på den.

Dels så har det varit en skada i fören på båten. Som nu är lagad med glasfiber och spacklad med glasfiberspackel. Ska man slipa ner det och spackla med något finare eller räcker det att slipa ner och måla med grundfärg och topplack?

Sen är det sitsen i båten som är sliten. Det har lossnat små bitar allt från några mm i diameter upp till kanske 10 mm i diameter. Hur ska jag göra för att det inte ska släppa mer?

Kan fixa lite bilder om det är någon som skulle vilja se.

blomisen
1 augusti 2012 · 735 Inlägg

Allansson skrev:
Inte riktigt fiske kanske, men det rör iaf en båt.

Ska ta över en glasfiberbåt av min svärfar och svåger. Dock finns det lite att göra på den.

Dels så har det varit en skada i fören på båten. Som nu är lagad med glasfiber och spacklad med glasfiberspackel. Ska man slipa ner det och spackla med något finare eller räcker det att slipa ner och måla med grundfärg och topplack?

Sen är det sitsen i båten som är sliten. Det har lossnat små bitar allt från några mm i diameter upp till kanske 10 mm i diameter. Hur ska jag göra för att det inte ska släppa mer?

Kan fixa lite bilder om det är någon som skulle vilja se.

Det räcker med att slipa ner o måla. bäst blir det om du tar en riktigt tjock färg.
Sittsen blir svår, mitt förslag: köp en ny. smile

www.armournordic.se www.autoexperten.se
Projekt Ford Mondeo.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224413 (Ford mondeo)
En riktig gentleman är en som kan spela säckpipa, men ger fan i det.
Volvo V60 "Ocean race" (2015)
Allansson
1 augusti 2012 ·

blomisen skrev:

Allansson skrev:
Inte riktigt fiske kanske, men det rör iaf en båt.

Ska ta över en glasfiberbåt av min svärfar och svåger. Dock finns det lite att göra på den.

Dels så har det varit en skada i fören på båten. Som nu är lagad med glasfiber och spacklad med glasfiberspackel. Ska man slipa ner det och spackla med något finare eller räcker det att slipa ner och måla med grundfärg och topplack?

Sen är det sitsen i båten som är sliten. Det har lossnat små bitar allt från några mm i diameter upp till kanske 10 mm i diameter. Hur ska jag göra för att det inte ska släppa mer?

Kan fixa lite bilder om det är någon som skulle vilja se.

Det räcker med att slipa ner o måla. bäst blir det om du tar en riktigt tjock färg.
Sittsen blir svår, mitt förslag: köp en ny. smile

Blir svårt då den är fast. Det är bara ytskiktet som har börjat släppa. Funderar på om det går slipa ner och måla nytt. Eller om man bara ska nöja sig med att måla.

blomisen
1 augusti 2012 · 735 Inlägg

Allansson skrev:

blomisen skrev:

Allansson skrev:
Inte riktigt fiske kanske, men det rör iaf en båt.

Ska ta över en glasfiberbåt av min svärfar och svåger. Dock finns det lite att göra på den.

Dels så har det varit en skada i fören på båten. Som nu är lagad med glasfiber och spacklad med glasfiberspackel. Ska man slipa ner det och spackla med något finare eller räcker det att slipa ner och måla med grundfärg och topplack?

Sen är det sitsen i båten som är sliten. Det har lossnat små bitar allt från några mm i diameter upp till kanske 10 mm i diameter. Hur ska jag göra för att det inte ska släppa mer?

Kan fixa lite bilder om det är någon som skulle vilja se.

Det räcker med att slipa ner o måla. bäst blir det om du tar en riktigt tjock färg.
Sittsen blir svår, mitt förslag: köp en ny. smile

Blir svårt då den är fast. Det är bara ytskiktet som har börjat släppa. Funderar på om det går slipa ner och måla nytt. Eller om man bara ska nöja sig med att måla.

Jag skulle ha slipat hela båten och målat om den. smile sittsen skulle du kunna skräddarsy en ny klädsel till, dock så kostar det en slant om du låter en firma göra det. smile
//Marcus

www.armournordic.se www.autoexperten.se
Projekt Ford Mondeo.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224413 (Ford mondeo)
En riktig gentleman är en som kan spela säckpipa, men ger fan i det.
Volvo V60 "Ocean race" (2015)
Xuri One Man Clan
2 augusti 2012 · 4 287 Inlägg

tänk bara på att om de är fukt kvar i glasfibern när du målar så är risken att färgen går åt pipan å att glasfibret fortsätter spricka om den ligger i minusgrader på vintern, vatten som fryser har en otrolig kraft att spräcka grejer, se till att de är helt torrt innan du jobbar me de smile

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Allansson
2 augusti 2012 ·

Xuri skrev:
tänk bara på att om de är fukt kvar i glasfibern när du målar så är risken att färgen går åt pipan å att glasfibret fortsätter spricka om den ligger i minusgrader på vintern, vatten som fryser har en otrolig kraft att spräcka grejer, se till att de är helt torrt innan du jobbar me de smile

Det ska nog inte vara några problem. Har varit spacklat i över ett år och under tiden stått i maskinhall.

FoXoN
12 juni 2013 · 502 Inlägg

Någon som har tips på bra hemsidor med fiskedrag ? Bra priser och snabb leverans vore trevligt. smile

Rille0
12 juni 2013 · 2 021 Inlägg

FoXoN skrev:
Någon som har tips på bra hemsidor med fiskedrag ? Bra priser och snabb leverans vore trevligt. smile

http://www.dogger.se/startsidan-c-810-1.aspx
kan rekommenderas starkt

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
Mattyyy DMNDphoto
12 juni 2013 · 727 Inlägg

Hej, Någon som vill tipsa om bra fiskeställen runt mälaren och helst vid Eskilstuna sidan? Behöver lite nya ställen så alla tips mottages och även tips om drag/tekniker smile

https://www.facebook.com/dmndphoto
Projekttråd på min luftkylda Folkabuss ifrån -73! Från original till slammad partybuss.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282710
FoXoN
13 juni 2013 · 502 Inlägg

Rille0 skrev:

FoXoN skrev:
Någon som har tips på bra hemsidor med fiskedrag ? Bra priser och snabb leverans vore trevligt. smile

http://www.dogger.se/startsidan-c-810-1.aspx
kan rekommenderas starkt

Tack för tipset. Det verkar vara ett kanon sortiment! Får beställa lite vid nästa månadslön. smile

FoXoN
13 juni 2013 · 502 Inlägg

Mattyyy skrev:
Hej, Någon som vill tipsa om bra fiskeställen runt mälaren och helst vid Eskilstuna sidan? Behöver lite nya ställen så alla tips mottages och även tips om drag/tekniker smile

Tjena Mattias. Alex här. Johns son. big_smile du får höra av dig så kan vi fiska tillsammans någon dag.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang