Köpråd ford mondeo 2.5t mk4 ca-10 års modell

2-8Injection
13 januari 2013 · 120 Inlägg

Kört 2,2tdci i en Jaguar X-type (samma motor) och den är mycket trevlig - men knattrar mycket och har ett kort register (som så många andra dieslar). Men kan klart rekommendera den - skönt vrid:)

Enda negativa jag hört om motorn är att den inte lämpar sig för chiptrimming. Vill minnas att de nått med vevaxeln eller dess lager som var lite klent.. värt att kolla upp om du tänker chippa.

Edit: Tar tillbaka allt! xD  2,2 tdci 05-07 är tydligen EJ samma motorfamilj som 2,2 tdci från 2007. För att säga något vettigt så kan jag säga att jag kört en 2010 Mondeo 2,0 TDCI med manuell 6 vxl låda, och den gick riktigt fint. Samspelet motor/låda var riktigt grymt. Växellådan har toppenfin känsla. Överhuvud taget en riktigt körglad bil:)

Senast redigerat av 2-8Injection (13 januari 2013)

ChrisO
14 januari 2013 · 447 Inlägg

låter najs. då kanske man ska slänga ett öga på en 2.2 tdi istället=) tackar för alla svar

NMI
14 januari 2013 · 1 045 Inlägg

har en mondeo titanium s, 2.0tdci, automat, 2010
frugan som kör den, grymt trevlig bil, mycket bra drag i motorn,
har även vtech optimering i den,
går billigt,, kvaliten känns hög,

Senast redigerat av NMI (14 januari 2013)

Ford F250 Superduty "Diesel trucken" (2004)
BMW 740D "V8 Biturbo diesel" (2001)
ChrisO
14 januari 2013 · 447 Inlägg

NMI skrev:
har en mondeo titanium s, 2.0tdci, automat, 2010
frugan som kör den, grymt trevlig bil, mycket bra drag i motorn,
har även vtech optimering i den,
går billigt,, kvaliten känns hög,

precis de man vill höra:) har du kört 2.5t modellen?

xXSammy
14 januari 2013 · 6 585 Inlägg

2.5t har ingen fartkänsla precis, vanligtvis känns Mondeon "slö" men med 2.5t så är man inte riktigt beredd på effekten. (Speciellt om man växlat mellan 2.0 FFV och 2.0 TDCI)

Skummaste felet jag stött på har varit att det skriker högt om motorn, låter som kass turbo men det var täppt vevhusventilation, ljudet försvann när man drog upp oljestickan ;P

Antingen så kör man diesel eller bensin, inte stött på större problem på dessa motorer. Mest för de är "ovanliga" då.

De/Dem
Legwind
27 juni 2013 · 925 Inlägg

Min Mondeo till salu smile

Feel The Difference
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang