Airbag Lampa BMW e39

76Lubricants SpeedFreakz Sweden
22 januari 2013 · 1 778 Inlägg

Kaleta skrev:
Blä att du bor så långt bort marwin ... Jag hade behövt det! =P

Ja de är tråkigt. Men man kan ju köpa ett motstånd på ebay för nån hundralapp. De tråkiga är ju bara att lampan måste släckas med dator sen. Men du kan ju köpa ett carsoft system på tradera för några hundra lappar, du tjänar igen pengarna fort. En avläsning kostar 5-600 på mekonomen verkstad. Jag köpte mitt caraoft för 400kr, så det beralade sig redan första läsningen:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
Kaleta Yeah buddy!
22 januari 2013 · 113 Inlägg

Jag har köpt sånt motstånd och har obd verktyg till att släcka lampan.. men den kommer igen.. Så jag antar att felet på min är bältessträckarn

BMW e39 525i "Hinken" (2002)
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
22 januari 2013 · 1 778 Inlägg

Kaleta skrev:
Jag har köpt sånt motstånd och har obd verktyg till att släcka lampan.. men den kommer igen.. Så jag antar att felet på min är bältessträckarn

Ja man måste ju ta reda på var felet är innan. Kan du inte se det med ditt verktyg?

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
Kaleta Yeah buddy!
22 januari 2013 · 113 Inlägg

Nej.. kan bara släcka lampor och sånt.. Ganska meningslös egentligen

BMW e39 525i "Hinken" (2002)
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
22 januari 2013 · 1 778 Inlägg

Kaleta skrev:
Nej.. kan bara släcka lampor och sånt.. Ganska meningslös egentligen

Ja o den kostade säkert nästan lika mycket som mitt carsoft system:)?
Men om du mot all förmodan skulle ha vägarna förbi så läser jag gärna av dina felkoder:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
Kaleta Yeah buddy!
22 januari 2013 · 113 Inlägg

jag betalade bara typ 300kr för mitt .. köpte det på ebay.. Haha.. det är inte allt för ofta jag är i Boxholm må jag säga

BMW e39 525i "Hinken" (2002)
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
22 januari 2013 · 1 778 Inlägg

Kaleta skrev:
jag betalade bara typ 300kr för mitt .. köpte det på ebay.. Haha.. det är inte allt för ofta jag är i Boxholm må jag säga

O jag gav knappt 400 för mitt carsoft på tradera. Det ligger ett lika dant system ute där nu, bara köpa:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
Kaleta Yeah buddy!
22 januari 2013 · 113 Inlägg

vad är det för carsoft ? hittade ett " Description:

Digital total test: It gives you a complete idea of the overall condition of the car
Digital single test: It gives you detailed information about the appropriate control unit. Stored errors will be shown in a written report. This report has a short info-text which help you to eliminate the error.
Special functions for some models: Including service interval reset, component activation, live data, LCM reading, sync. EWS and ECU, adaptation values, and coding.

Compatible vehicle list:

E30 - 3 Series
DME ALL,DDE ALL

AB From 1998
BC/MID ALL,DWA ALL

E36-3 Series
DME ALL,DDE ALL

KOMBI Except kompakt
AB ALL,ABS ALL,ASC ALL,BC/MID ALL,DWA ALL

ZKE From 1994

ZVM Till 1994
HKL ALL,EGS ALL,EWS ALL

E46 - 3 Series
DME ALL,DDE ALL,KOMBI ALL,AB ALLlABS ALL,ASC ALL,DSC ALL,ZKE ALL,HKL ALL,EGS ALL,EWS ALL,LCM ALL,CCM ALL,PDC ALL,CVM ALL

Z3
DME ALL,AB ALL,ABS ALL,ASC ALL,ZKE ALL,HKL ALL,EGS ALL,EWS ALL

E34 - 5 Series
DME ALL,DDE ALL

KOMBI From 02/98
AB ALL,ABS From 1992,ASC From 1992,BC/MID ALL,DWA ALL,ZKE ALL,HKL ALL,EGS ALL,EWS ALL

E39 - 5 Series
DME ALL,DDE ALL,KOMBI ALL,AB ALL,ABS ALL,ASC ALL,DSC ALL,ZKE ALL,ZVM ALL,HKL ALL,EGS ALL,EWS ALL,LCM ALL,CCM ALL,PDC ALL

E53 - X5
DME ALL,DDE ALL,KOMBI ALL,AB ALL,ABS ALL,ASC ALL,DSC ALL,ZKE ALL,ZVM ALL

E32 - 7 Series .... E38, E31, E52"

BMW e39 525i "Hinken" (2002)
Kaleta Yeah buddy!
22 januari 2013 · 113 Inlägg

för 274 kr

BMW e39 525i "Hinken" (2002)
Kaleta Yeah buddy!
22 januari 2013 · 113 Inlägg

Men som jag uppfattar det kan jag inte läsa riktigt dom felkoderna via den =/

BMW e39 525i "Hinken" (2002)
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
22 januari 2013 · 1 778 Inlägg

Precis en sån jag köpte:)
Min airbag lampa lös ochcnär jag körde en diagnos med den så stog det att det var sensor mattan i sätet. Fast på engelska då.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
Kaleta Yeah buddy!
22 januari 2013 · 113 Inlägg

Okej! .. Finns massor av dom för runt 300 kr ju =P .. Då vet jag vad jag ska köpa! big_smile

BMW e39 525i "Hinken" (2002)
P_lofgren
22 januari 2013 · 74 Inlägg

Tyvärr så är det rätt långt då jag bor i växjö, men en sån där carsoft kanske man skulle ha, är den lätt att använda? big_smile

What happens to the holes when the cheese is gone? -Bertolt Brecht
BMW 523i (1999)
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
22 januari 2013 · 1 778 Inlägg

Ja dom är lätt använda;) eller jag kan ju iallafall använda det. Och då ska till läggas att jag inte ens kan ladda ner musik själv;)
Men en sak som är bra att veta innan man köper det är att man bör ha windows xp. Kan funka med nyare men det måste iallafall vara windows 32-bit, förklarade min bror:p och man måste ha en "skrivar port" på datorn. Ser ut som en port för dataskärm, fast med en "han kontakt" istället. Och det finns tyvärr inte på moderna bärbara datorer. Så just nu har jag en stationär datoe i garaget:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
P_lofgren
22 januari 2013 · 74 Inlägg

okej, Jag har ju bara en stationär men pappa har en bärbar, så får väll fjäska lite där wink

What happens to the holes when the cheese is gone? -Bertolt Brecht
BMW 523i (1999)
Smajly
22 januari 2013 · 3 059 Inlägg

P_lofgren skrev:
okej, Jag har ju bara en stationär men pappa har en bärbar, så får väll fjäska lite där wink

Ja fast grejen är den att den "skrivarporten" (parallellport) finns oftast inte på bärbara datorer men du har den med största sannolikhet på din stationära dator.

Man kan köpa nån form av adapter för att kunna koppla in kontakten på en usb port.. Tror den brukar benämnas som USB till IEEE-1284.

Senast redigerat av Smajly (22 januari 2013)

P_lofgren
22 januari 2013 · 74 Inlägg

Har redan hittat en sådan wink men pappas dator är inte ny så det finns nog en kontakt för det på den smile

What happens to the holes when the cheese is gone? -Bertolt Brecht
BMW 523i (1999)
Smajly
22 januari 2013 · 3 059 Inlägg

Då kommer det säkerligen att ordna sig..

Kaleta Yeah buddy!
22 januari 2013 · 113 Inlägg

Åfan.. jag då ska jag köpa en sån oxå! big_smile

BMW e39 525i "Hinken" (2002)
P_lofgren
29 juni 2013 · 74 Inlägg

Har köpt en carsoft och den funkar utmärkt dock får jag plocka ut min stationära men endå smile men nu är det så att jag vill släcka service lampan vilken funktion är det, har inte lyckats klura ut det hmm

What happens to the holes when the cheese is gone? -Bertolt Brecht
BMW 523i (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang