Vw passat 2.0 fsi -07 strömlös kommer inte in i bilen !!??

tjockbaronen
20 juli 2013 · 1 Inlägg

Tjänare ! Var ute och körde härom natten och när jag parkerade så glömde jag stänga av lyset trött och dum som man är
Och nu kan jag inte ta mig in i bilen med varken dosan lr nyckeln hur aka jag göra för att komma in ??
Tacksam för alla svar !

Jorsten
20 juli 2013 · 376 Inlägg

Antingen knacka en ruta, eller hissa upp bilen fram, ta bort motorpapp, Lägg ström på generator eller startmotor, Då lär du kunna låsa upp.

Underliga äro Herrens vägar, sa prästen när han körde i diket
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
21 juli 2013 · 14 056 Inlägg

tjockbaronen skrev:
Tjänare ! Var ute och körde härom natten och när jag parkerade så glömde jag stänga av lyset trött och dum som man är
Och nu kan jag inte ta mig in i bilen med varken dosan lr nyckeln hur aka jag göra för att komma in ??
Tacksam för alla svar !

Varför kan man inte låsa upp med nyckel???? Det verkar ju idiotiskt!!

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (21 juli 2013)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
ValP2k
21 juli 2013 · 1 122 Inlägg

smörj lås helvetet ordentligt så ska du se d löser sig

gasa nu foer faen!
valle22 Smidd i rostigt stål
21 juli 2013 · 933 Inlägg

du kan låsa upp vilen med nyckel.

1. tag loss nyckeln i fjärrkontrollen

2. titta nu under handtaget i dörren, i den lilla delen av handtaget ser du ett litet spår

3. stick in nyckeln och bänj försiktigt upp locket, bakom den sitter låscylindern du kan låsa upp manuellt

https://www1.garaget.org/gallery/images/153/152558/152558-8282c2b395455d1073c7ee0201874405.jpg

Senast redigerat av valle22 (21 juli 2013)

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
fax110
21 juli 2013 · 344 Inlägg

Har du en släpvagnskontakt så går det ladda genom den om det är kopplad rätt,

om du har är den 7 eller 13 polig?

mb_pucken
21 juli 2013 · 5 087 Inlägg

fax110 skrev:
Har du en släpvagnskontakt så går det ladda genom den om det är kopplad rätt,

om du har är den 7 eller 13 polig?

Det är nog inget jag skulle rekomendera såvida han inte vet att det finns en direktström. Dom flesta drag har styrdorn som sköter belysningen som inte är gjorda för nå högre matning. Så skulle det gå att köra ström igenom så finns risken att ett dyrt styrdorn går sönder.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
fax110
22 juli 2013 · 344 Inlägg

mb_pucken skrev:

fax110 skrev:
Har du en släpvagnskontakt så går det ladda genom den om det är kopplad rätt,

om du har är den 7 eller 13 polig?

Det är nog inget jag skulle rekomendera såvida han inte vet att det finns en direktström. Dom flesta drag har styrdorn som sköter belysningen som inte är gjorda för nå högre matning. Så skulle det gå att köra ström igenom så finns risken att ett dyrt styrdorn går sönder.

Okej då ber jag om ursäkt för dåligt tips det var tyvärr inget jag visste något om, jag har dock utfört samma procedur på en audi a4a 08 dock får man ju inte ladda på mycket mer än 5-15A då det (om inte ett styrdon) troligtvis sitter en säkring där..

Senast redigerat av fax110 (22 juli 2013)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang