Volvo 940 turbo -98 Bekymmer med Spridar motståndet alt. spridare "968" & LMM

joxxan
6 april 2012 · 334 Inlägg

Hejsan! Hade lite bekymmer innan då jag hade 3"Lmm, "968" spridarna från bosch, och bryggat sprida motstånd.
Bilen gick ruskigt fett och enormt varierande tomgång. Samt att motorn dör när man motorbromsat ner till tomgång.. dvs utan att röra gasen och förväntar sig att den skall återgå till "tomgång". Händer likaså vid Neutral växel och vid gaspådrag från tomgång?!
Även så lös Lambda lampan på instrumentpanelen.

Nu iaf har jag bytt tillbaka till original spridarna och satt tillbaka motståndet och satt tillbaka original LMM.
Vilket löste nästan alla problem utom tomgången..

Någon som varit med om liknande vid uppgraderings syften och hur åtgärdar jag detta så jag kan köra med 3"LMM, de större spridarna "968" samt bygla motståndet?

Hur gör jag på just min bil så att säga, alla andra verkar ju kunna åka med samma/lika setup?


Utrustning:

Spridare:968
Turbo:T3/T4
Chip: " 3" LMM & 968:or " från KL racing. Bränslebox -984 samt chip till guldboxen (chippen säljs ihop.)
"Byglat" Spridar motstånd
Annat grenrör
3" Downpide
AN4 Oljetryck
AN12 Oljeretur

Det är väl det "stora hela"

Oerhört tacksam för hjälp!

Just... Awsome!
Estis91
7 april 2012 · 33 Inlägg

Har du kollat så 3" Lmm:en är hel? Dom är ju rätt känsliga och har den fått sej en törn på fel ställe kan den ha pajjat.

Saab 93 Aero "Debbie" (2009)
Plymouth Sport Fury "Plyman" (1959)
joxxan
7 april 2012 · 334 Inlägg

Emil740 skrev:
Har du kollat så 3" Lmm:en är hel? Dom är ju rätt känsliga och har den fått sej en törn på fel ställe kan den ha pajjat.

Bilen beter sig likadant med original LMM.
Och båda verkar hela och fina..

Just... Awsome!
92Martin Traktormek.
29 juli 2013 · 62 Inlägg

Finns det någon som har kommit på vad felet är än, har exakt samma problem med min 945 -97. Hittar inga tips förutom LMM och nu har jag provat med tre olika (en 012 med osäker funktion, sen flyttade jag över 016-elektronik med säker funktion). smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang