Focus RS eller Supra

Triple_X
26 juli 2013 · 287 Inlägg

Svanberg91 skrev:
Mitt BIG NO NO Är att när turkar har börjat köra runt i modellen, leta vidare. Och just nu är det poppis med skyline och supra osv bland massa löst folk.. Usch! Sånt gör marknaden utav dom bilarna oseriösa.

Jag tycker du har en riktigt fin bil Christoffer, åk I den sommaren ut och spana hela vintern på rätt modell och bil. Och var inte rädd för att åka och prova bilar!!

Var och provkörde en fräsch igår  hos bilfirma, var en rolig bil att köra fast funderar just nu..båda har sina negativa och positiva aspekter. 
Det suraste med rs är att jag är rädd att den droppar ner i pris ännu mer vilket supran inte gör på samma vis..

Sen så hadde det vart kul med en redig busbil, fast mycket tankar och funderingar just nu, gillar min rs men tyckte om supran med.

Volvo V70 R "Refined" (1998)
myran Foto/Bilnörd
26 juli 2013 · 1 541 Inlägg

dawwe skrev:
Är ju två HELT olika bilar, med HELT olika användningsområden...
Focusen är "ny", den är driftsäker(??), går bra, har massor med "säkerhetssystem" osv. Man kan bruka den dagligen, ta den till Konsum osv osv...
Supran (misstänker att du fnular på en "något" trimmad sådan) är allt annat än en "vardagsbil". Den saknar gissningsvis en hel del "säkerhetssystem", kräver mer service, kräver förmodligen att man gillar o skruva själv, är gissningsvis högerstyrd, går fömodligen "lite" bättre än din Focus, är mycket äldre med allt vad det innebär om man nu skulle råka ut för nåt tråkigt (haveri, stöld, skadegörelse osv), den lär kosta mer i försäkring osv osv...

Det optimala är att behålla RS:en o köpa en Supra som "entusiastbil".

Fel fel fel fel.

Körde min supra mkiv som bruksbil året runt.. ja även vintern. Inga problem finns fullt fungerande antispinn.. Komfortren är troligtvis högre än i focusen som jag upplevt som onödigt stötig. Fungerar perfekt att handla i.. Drar runt 0.8 lansväg lite mera blandad körning då det är lätt att få tung gas-fot.

Min supra kosta inte mera att försäkra än vilken bmwkombi som helst. tror det skiljer max 300kr mellan audin jag har nu och supra i försäkring.

Enda är väl att man kan behöva pengar till hastighetsböterna med supran då den går så mjukt och fint så man knappt märker att man är uppe i 180-190 i en vanlig omkörning då.

Edit:

Service som vanligt på alla äldre bilar.. oljebyte 1000mil/en gång om året kamrem 10000mil har jag för mig.. inget konstigt.

Senast redigerat av myran (26 juli 2013)

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
26 juli 2013 · 14 077 Inlägg

myran skrev:

dawwe skrev:
Är ju två HELT olika bilar, med HELT olika användningsområden...
Focusen är "ny", den är driftsäker(??), går bra, har massor med "säkerhetssystem" osv. Man kan bruka den dagligen, ta den till Konsum osv osv...
Supran (misstänker att du fnular på en "något" trimmad sådan) är allt annat än en "vardagsbil". Den saknar gissningsvis en hel del "säkerhetssystem", kräver mer service, kräver förmodligen att man gillar o skruva själv, är gissningsvis högerstyrd, går fömodligen "lite" bättre än din Focus, är mycket äldre med allt vad det innebär om man nu skulle råka ut för nåt tråkigt (haveri, stöld, skadegörelse osv), den lär kosta mer i försäkring osv osv...

Det optimala är att behålla RS:en o köpa en Supra som "entusiastbil".

Fel fel fel fel.

Körde min supra mkiv som bruksbil året runt.. ja även vintern. Inga problem finns fullt fungerande antispinn.. Komfortren är troligtvis högre än i focusen som jag upplevt som onödigt stötig. Fungerar perfekt att handla i.. Drar runt 0.8 lansväg lite mera blandad körning då det är lätt att få tung gas-fot.

Min supra kosta inte mera att försäkra än vilken bmwkombi som helst. tror det skiljer max 300kr mellan audin jag har nu och supra i försäkring.
Enda är väl att man kan behöva pengar till hastighetsböterna med supran då den går så mjukt och fint så man knappt märker att man är uppe i 180-190 i en vanlig omkörning då.

Edit:

Service som vanligt på alla äldre bilar.. oljebyte 1000mil/en gång om året kamrem 10000mil har jag för mig.. inget konstigt.

Per år eller per månad?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
myran Foto/Bilnörd
26 juli 2013 · 1 541 Inlägg

Vettemannen skrev:

myran skrev:

dawwe skrev:
Är ju två HELT olika bilar, med HELT olika användningsområden...
Focusen är "ny", den är driftsäker(??), går bra, har massor med "säkerhetssystem" osv. Man kan bruka den dagligen, ta den till Konsum osv osv...
Supran (misstänker att du fnular på en "något" trimmad sådan) är allt annat än en "vardagsbil". Den saknar gissningsvis en hel del "säkerhetssystem", kräver mer service, kräver förmodligen att man gillar o skruva själv, är gissningsvis högerstyrd, går fömodligen "lite" bättre än din Focus, är mycket äldre med allt vad det innebär om man nu skulle råka ut för nåt tråkigt (haveri, stöld, skadegörelse osv), den lär kosta mer i försäkring osv osv...

Det optimala är att behålla RS:en o köpa en Supra som "entusiastbil".

Fel fel fel fel.

Körde min supra mkiv som bruksbil året runt.. ja även vintern. Inga problem finns fullt fungerande antispinn.. Komfortren är troligtvis högre än i focusen som jag upplevt som onödigt stötig. Fungerar perfekt att handla i.. Drar runt 0.8 lansväg lite mera blandad körning då det är lätt att få tung gas-fot.

Min supra kosta inte mera att försäkra än vilken bmwkombi som helst. tror det skiljer max 300kr mellan audin jag har nu och supra i försäkring.
Enda är väl att man kan behöva pengar till hastighetsböterna med supran då den går så mjukt och fint så man knappt märker att man är uppe i 180-190 i en vanlig omkörning då.

Edit:

Service som vanligt på alla äldre bilar.. oljebyte 1000mil/en gång om året kamrem 10000mil har jag för mig.. inget konstigt.

Per år eller per månad?

/Benny

runt 300 per år.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
myran Foto/Bilnörd
26 juli 2013 · 1 541 Inlägg

Kan säga direkt att jag letat runt mycket bland försäkringar på minna bilar.. skylinen kostade dubbla imot supran. Förstår inte varför riktigt.. men kanske inte meningen att man ska förstå hur försäkringsbolagen tänker.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
26 juli 2013 · 14 077 Inlägg

myran skrev:

Vettemannen skrev:

myran skrev:

Fel fel fel fel.

Körde min supra mkiv som bruksbil året runt.. ja även vintern. Inga problem finns fullt fungerande antispinn.. Komfortren är troligtvis högre än i focusen som jag upplevt som onödigt stötig. Fungerar perfekt att handla i.. Drar runt 0.8 lansväg lite mera blandad körning då det är lätt att få tung gas-fot.

Min supra kosta inte mera att försäkra än vilken bmwkombi som helst. tror det skiljer max 300kr mellan audin jag har nu och supra i försäkring.
Enda är väl att man kan behöva pengar till hastighetsböterna med supran då den går så mjukt och fint så man knappt märker att man är uppe i 180-190 i en vanlig omkörning då.

Edit:

Service som vanligt på alla äldre bilar.. oljebyte 1000mil/en gång om året kamrem 10000mil har jag för mig.. inget konstigt.

Per år eller per månad?

/Benny

runt 300 per år.

Det verkar inte vara så mycket!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
dawwe ...has left the building...
26 juli 2013 · 4 474 Inlägg

myran skrev:

dawwe skrev:
Är ju två HELT olika bilar, med HELT olika användningsområden...
Focusen är "ny", den är driftsäker(??), går bra, har massor med "säkerhetssystem" osv. Man kan bruka den dagligen, ta den till Konsum osv osv...
Supran (misstänker att du fnular på en "något" trimmad sådan) är allt annat än en "vardagsbil". Den saknar gissningsvis en hel del "säkerhetssystem", kräver mer service, kräver förmodligen att man gillar o skruva själv, är gissningsvis högerstyrd, går fömodligen "lite" bättre än din Focus, är mycket äldre med allt vad det innebär om man nu skulle råka ut för nåt tråkigt (haveri, stöld, skadegörelse osv), den lär kosta mer i försäkring osv osv...

Det optimala är att behålla RS:en o köpa en Supra som "entusiastbil".

Fel fel fel fel.

Körde min supra mkiv som bruksbil året runt.. ja även vintern. Inga problem finns fullt fungerande antispinn.. Komfortren är troligtvis högre än i focusen som jag upplevt som onödigt stötig. Fungerar perfekt att handla i.. Drar runt 0.8 lansväg lite mera blandad körning då det är lätt att få tung gas-fot.

Min supra kosta inte mera att försäkra än vilken bmwkombi som helst. tror det skiljer max 300kr mellan audin jag har nu och supra i försäkring.

Enda är väl att man kan behöva pengar till hastighetsböterna med supran då den går så mjukt och fint så man knappt märker att man är uppe i 180-190 i en vanlig omkörning då.

Edit:

Service som vanligt på alla äldre bilar.. oljebyte 1000mil/en gång om året kamrem 10000mil har jag för mig.. inget konstigt.

Ja det finns alltid de som bruksar sina bilar, men då är det ju ingen bil som kan vara i "toppskick" enligt mig. Har man en bil där allt är tip-top så tar man sig råd att köpa en bil till som man kan bruka i "vanliga fall". O skulle det vara som så att du är gjord av pengar så förstår jag öht inte varför du ens hade en Supra, skulle gått direkt på en värsting Ferrari för 2-3 mille o bruksat den så mycket som  möjligt under årets "torra" 8-10 månader...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
myran Foto/Bilnörd
26 juli 2013 · 1 541 Inlägg

dawwe skrev:

myran skrev:

dawwe skrev:
Är ju två HELT olika bilar, med HELT olika användningsområden...
Focusen är "ny", den är driftsäker(??), går bra, har massor med "säkerhetssystem" osv. Man kan bruka den dagligen, ta den till Konsum osv osv...
Supran (misstänker att du fnular på en "något" trimmad sådan) är allt annat än en "vardagsbil". Den saknar gissningsvis en hel del "säkerhetssystem", kräver mer service, kräver förmodligen att man gillar o skruva själv, är gissningsvis högerstyrd, går fömodligen "lite" bättre än din Focus, är mycket äldre med allt vad det innebär om man nu skulle råka ut för nåt tråkigt (haveri, stöld, skadegörelse osv), den lär kosta mer i försäkring osv osv...

Det optimala är att behålla RS:en o köpa en Supra som "entusiastbil".

Fel fel fel fel.

Körde min supra mkiv som bruksbil året runt.. ja även vintern. Inga problem finns fullt fungerande antispinn.. Komfortren är troligtvis högre än i focusen som jag upplevt som onödigt stötig. Fungerar perfekt att handla i.. Drar runt 0.8 lansväg lite mera blandad körning då det är lätt att få tung gas-fot.

Min supra kosta inte mera att försäkra än vilken bmwkombi som helst. tror det skiljer max 300kr mellan audin jag har nu och supra i försäkring.

Enda är väl att man kan behöva pengar till hastighetsböterna med supran då den går så mjukt och fint så man knappt märker att man är uppe i 180-190 i en vanlig omkörning då.

Edit:

Service som vanligt på alla äldre bilar.. oljebyte 1000mil/en gång om året kamrem 10000mil har jag för mig.. inget konstigt.

Ja det finns alltid de som bruksar sina bilar, men då är det ju ingen bil som kan vara i "toppskick" enligt mig. Har man en bil där allt är tip-top så tar man sig råd att köpa en bil till som man kan bruka i "vanliga fall". O skulle det vara som så att du är gjord av pengar så förstår jag öht inte varför du ens hade en Supra, skulle gått direkt på en värsting Ferrari för 2-3 mille o bruksat den så mycket som  möjligt under årets "torra" 8-10 månader...

supran var riktigt bra skick. Inget problem att vinterköra även finare bilar.. Jag tvättar alltid minna bilar en gång i veckan vintertid. Den var precis lika fin efter vintern som före.

Man får inte vara för rädd att använda sinna leksaker. Men vi alla tänker kanske olika lite olika wink

Är oftast rädd om minna bilar förutom miatan.. det är min lilla hor*.. eh.. ja. den får pisk varje dag smile

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
26 juli 2013 · 3 929 Inlägg

dawwe skrev:

myran skrev:

dawwe skrev:
Är ju två HELT olika bilar, med HELT olika användningsområden...
Focusen är "ny", den är driftsäker(??), går bra, har massor med "säkerhetssystem" osv. Man kan bruka den dagligen, ta den till Konsum osv osv...
Supran (misstänker att du fnular på en "något" trimmad sådan) är allt annat än en "vardagsbil". Den saknar gissningsvis en hel del "säkerhetssystem", kräver mer service, kräver förmodligen att man gillar o skruva själv, är gissningsvis högerstyrd, går fömodligen "lite" bättre än din Focus, är mycket äldre med allt vad det innebär om man nu skulle råka ut för nåt tråkigt (haveri, stöld, skadegörelse osv), den lär kosta mer i försäkring osv osv...

Det optimala är att behålla RS:en o köpa en Supra som "entusiastbil".

Fel fel fel fel.

Körde min supra mkiv som bruksbil året runt.. ja även vintern. Inga problem finns fullt fungerande antispinn.. Komfortren är troligtvis högre än i focusen som jag upplevt som onödigt stötig. Fungerar perfekt att handla i.. Drar runt 0.8 lansväg lite mera blandad körning då det är lätt att få tung gas-fot.

Min supra kosta inte mera att försäkra än vilken bmwkombi som helst. tror det skiljer max 300kr mellan audin jag har nu och supra i försäkring.

Enda är väl att man kan behöva pengar till hastighetsböterna med supran då den går så mjukt och fint så man knappt märker att man är uppe i 180-190 i en vanlig omkörning då.

Edit:

Service som vanligt på alla äldre bilar.. oljebyte 1000mil/en gång om året kamrem 10000mil har jag för mig.. inget konstigt.

Ja det finns alltid de som bruksar sina bilar, men då är det ju ingen bil som kan vara i "toppskick" enligt mig. Har man en bil där allt är tip-top så tar man sig råd att köpa en bil till som man kan bruka i "vanliga fall". O skulle det vara som så att du är gjord av pengar så förstår jag öht inte varför du ens hade en Supra, skulle gått direkt på en värsting Ferrari för 2-3 mille o bruksat den så mycket som  möjligt under årets "torra" 8-10 månader...

Man kan använda vad som helst året om, hur som helst året och var som helst året om.
Nämn vad som gör en Supra mindre av en vardags/vinterbil än min Lincoln? Min Lincoln är min vinterkälke/vardagsbil.
Supran har större bagageutrymmet, drar mindre, säkerligen bättre i snö, troligtvis bättre antisladd för det finns ingen bil i världen med sämre antisladd än min Lincoln.
Så varför ska man INTE kunna bruka en Supra på vintern om det går så utmärkt med min Lincoln?

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
dawwe ...has left the building...
26 juli 2013 · 4 474 Inlägg

Entusiastbilar används per definition inte som bruksbilar. I mina ögon är en Supra i tip-top skick en entusiastbil, o används därefter, även om man kör mååånga mil. Bilar som går året runt kan INTE vara entusiastbilar, hur bra skick de än påstås ha. Man kan bruka vad som helst året runt, det handlar bara om hur man ser på sin bil, vissa kör  ju Gallardo året om så...Jag har sett fleratalet bilar som påståts vara i "entusiastskick" men är enligt mig högst mediokra i skicket, eller bra bruksskick, inget mer. Men vi har säkert olika syn på det här med skick, jag är petig värre...Skulle aldrig falla mig in att bruksa någon av mina M i nuläget, eller jo om jag helt plötsligt vann en si-så-där 100 mille så skulle jag bruksa allihop o skaffa "något" häftigare entusiastbilar...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
26 juli 2013 · 3 929 Inlägg

dawwe skrev:
Entusiastbilar används per definition inte som bruksbilar. I mina ögon är en Supra i tip-top skick en entusiastbil, o används därefter, även om man kör mååånga mil. Bilar som går året runt kan INTE vara entusiastbilar, hur bra skick de än påstås ha. Man kan bruka vad som helst året runt, det handlar bara om hur man ser på sin bil, vissa kör  ju Gallardo året om så...Jag har sett fleratalet bilar som påståts vara i "entusiastskick" men är enligt mig högst mediokra i skicket, eller bra bruksskick, inget mer. Men vi har säkert olika syn på det här med skick, jag är petig värre...Skulle aldrig falla mig in att bruksa någon av mina M i nuläget, eller jo om jag helt plötsligt vann en si-så-där 100 mille så skulle jag bruksa allihop o skaffa "något" häftigare entusiastbilar...

Jag håller med dig.
Men bara för det så betyder det inte att bilen inte går att använda året runt som bruksbil smile
Alla bilar går att köra som bruksbil, finns säkert någon sate med en 20 tusen milars Ferrari någonstans

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Triple_X
26 juli 2013 · 287 Inlägg

Har bruksbil utöver rs'n , kör endast vår och sommar men när det väl är säsong för bilen så kör ju man den så mkt man kan till ex. affären, jobbet, träffar,  diverse utflykter och det stoppar inte mig oavsett vilken bil jag har wink mustanger, supror till (lambo) gör ingen skillnad

Volvo V70 R "Refined" (1998)
passos bappelsin
27 juli 2013 · 390 Inlägg

enligt mej inte supra då den är lika vanlig som volvo snart.... vidga dina vyer och kolla runt och forska.. finns ju finare bilar med.. som min lexus.. ville ha komfort plus lite mer så man kan ha lite ljud i m.m. men det sitter 2jz supra motor i vilket inte är fel wink finns massor av roliga bilar om man forskar lite.. viken firma va du på?

och enligt mej så e din ford grymmare iaf.. om du vill va värst spara till en rs500 tongue

PlumCrazy
27 juli 2013 · 881 Inlägg

passos skrev:
enligt mej inte supra då den är lika vanlig som volvo snart.... vidga dina vyer och kolla runt och forska.. finns ju finare bilar med.. som min lexus.. ville ha komfort plus lite mer så man kan ha lite ljud i m.m. men det sitter 2jz supra motor i vilket inte är fel wink finns massor av roliga bilar om man forskar lite.. viken firma va du på?

och enligt mej så e din ford grymmare iaf.. om du vill va värst spara till en rs500 tongue

Men din har väl inte 2jzgte från fabrik? Då måste man ju byta motor först. tongue

Senast redigerat av PlumCrazy (27 juli 2013)

Volvo S70 R "019 Black Stone" (1997)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
27 juli 2013 · 5 753 Inlägg

Suprorna är ju skitful, men och andra sidan en ford med volvomotor? Nja, svårt val... Skulle nog valt supra just för att dom är rätt lätt trimmade och bakhjulsdrivna, men det beror ju helt och hållet på vad du har för endamål med bilen också smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Busgrabb Rejsa ?
27 juli 2013 · 2 959 Inlägg

_Glenne_ skrev:
Suprorna är ju skitful, men och andra sidan en ford med volvomotor? Nja, svårt val... Skulle nog valt supra just för att dom är rätt lätt trimmade och bakhjulsdrivna, men det beror ju helt och hållet på vad du har för endamål med bilen också smile

Skulle det vara negativt med en smidd Volvo 5:a som är riktig trimvänlig och låter trevligt?

Autotech
BMW 335D (2008)
passos bappelsin
28 juli 2013 · 390 Inlägg

PlumCrazy skrev:

passos skrev:
enligt mej inte supra då den är lika vanlig som volvo snart.... vidga dina vyer och kolla runt och forska.. finns ju finare bilar med.. som min lexus.. ville ha komfort plus lite mer så man kan ha lite ljud i m.m. men det sitter 2jz supra motor i vilket inte är fel wink finns massor av roliga bilar om man forskar lite.. viken firma va du på?

och enligt mej så e din ford grymmare iaf.. om du vill va värst spara till en rs500 tongue

Men din har väl inte 2jzgte från fabrik? Då måste man ju byta motor först. tongue

nja inte gte men 2jz-ge men det är typ samma bara ingen turbo orginal men allt går att bygga ju tongue

Triple_X
28 juli 2013 · 287 Inlägg

Busgrabb skrev:

_Glenne_ skrev:
Suprorna är ju skitful, men och andra sidan en ford med volvomotor? Nja, svårt val... Skulle nog valt supra just för att dom är rätt lätt trimmade och bakhjulsdrivna, men det beror ju helt och hållet på vad du har för endamål med bilen också smile

Skulle det vara negativt med en smidd Volvo 5:a som är riktig trimvänlig och låter trevligt?

Tummen upp för den!

Volvo V70 R "Refined" (1998)
marko_s
30 juli 2013 · 102 Inlägg

Supra:
nackdelar: sitta på fel sida, usch! börjar bli ganska vanlig syn nuförtiden, garanterat buskörda med, komma i en originalsupra bland alla herrejösses1000hksupror nu kanske inte är så fräckt, sportbil/opraktiskt trots stor som en bmw 7 serie, trakasserad av polis.

fördelar: RWD, troligtvis skottsäker drivlina om man hittar en som inte är allt för trimmad, i gemene mans ögon är det ju en sportbil till utseendet, snygg (förutom ögonen fram)

Ford RS:
nackdelar: FWD

fördelar: brutalt utseende / rallybilstuk, relativt praktisk, förmodligen lägre driftkostnader, volvobitar i bilen = god driftsäkerhet, sticker ut från mängden, modernare bil, liksom dom andra av fords "rally-hyllnings-bilar" så kommer denna stå sig bra i framtiden.

detta är ju givetvis bara mina egna åsikter, jag vet inte så värst mycket alls om supra mer än någon annan som läser bilsport, hänger bland bilfolk, läser på nätet osv, men har fått intryck av att supra är i princip skottsäker MEN går något sönder så kostar det fan och grejer är svårt att hitta.
focusen är ju lättare att bilda en uppfattning om eftersom den är en volvo i grunden.

hade jag varit dig så hade jag behållt forden och försökt hitta något effektstinnt RWD åk att ha på söndagar att bränna däck med wink

vägra 6*9'or
Christian S
30 juli 2013 · 4 816 Inlägg

Triple_X skrev:

Busgrabb skrev:

_Glenne_ skrev:
Suprorna är ju skitful, men och andra sidan en ford med volvomotor? Nja, svårt val... Skulle nog valt supra just för att dom är rätt lätt trimmade och bakhjulsdrivna, men det beror ju helt och hållet på vad du har för endamål med bilen också smile

Skulle det vara negativt med en smidd Volvo 5:a som är riktig trimvänlig och låter trevligt?

Tummen upp för den!

finns lite roliga tillbehör här så det är bara att shoppa loss http://atechmotor.com/ford/focus-rs/ big_smile

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang